Verhuizen????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 mar 2008 17:32

Wieeee, ik zit ook middenin een verhuizing. Pfff.... wat een hoop zooi heb ik. En veel te weinig dozen. Vanavond gaan we het nieuwe huis schoonmaken. Dan kan ik daar gaan inrichten. Gelukkig is het maar 2 minuten rijden vanaf mijn oude huis, dus ik kan heeel makkelijk heen en weer! :)
Echt respect voor mensen die over een grote afstand verhuizen. Ik zou niet wéten hoe ik dat aan moest pakken! :shock:

Links naar foto's van mijn (/ons) nieuwe huis staan hier:
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=21043&postdays=0&postorder=asc&start=120

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 mar 2008 18:59

ach dat viel allemaal wel mee! alleen was t op het laatst wel ff stressen. Maar alles is goed gekomen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 mar 2008 20:18

Acire schreef:Wieeee, ik zit ook middenin een verhuizing. Pfff.... wat een hoop zooi heb ik. En veel te weinig dozen. Vanavond gaan we het nieuwe huis schoonmaken. Dan kan ik daar gaan inrichten. Gelukkig is het maar 2 minuten rijden vanaf mijn oude huis, dus ik kan heeel makkelijk heen en weer! :)
Echt respect voor mensen die over een grote afstand verhuizen. Ik zou niet wéten hoe ik dat aan moest pakken! :shock:

Links naar foto's van mijn (/ons) nieuwe huis staan hier:
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=21043&postdays=0&postorder=asc&start=120

*woeps* Dat was geen verhuiswagen* :mrgreen:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 mar 2008 13:08

Ik moet hier nog steeds inschrijven bij een nieuwe dokter en tandarts (ik sta nog ingeschreven in mijn geboorteplaats), hoe gaat dat exact in zijn gang? Mag je er gewoon een uitkiezen en opbellen ofzo?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 mar 2008 13:24

aan je verzekering overlaten!! Die kunnen dat voor je uitzoeken en dan bel je ze een keer op om je in te laten schrijven (jij krijgt dan de gegevens door van de verzekering)

DAt heb ik al twee keer gedaan en het is ideaal.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 mar 2008 15:10

Je kunt het ook zelf doen en dan je dossier door de oude arts door laten sturen (gewoon even bellen). Als je bijv. weet dat een bepaalde arts wat minder goed bekend staat, is het best handig om te proberen bij een andere terecht te komen :wink:, dan zul je het zelf moeten regelen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2008 16:12

Gewoon zomaar iets doen toch?
Wij zaten al in Rhenen bij de tandarts, en die vind ik erg aardig, dus ben ik gewoon bij gebleven.
Dokter heb ik zomaar wat gedaan. Ik zei dat het me niks uitmaakte. Doen heeft ze opgezocht welke mijn man al heeft, en tien keer gevraagd: Wil je geen vrouw...wil je niet die...wil je niet dat..wil je een kennismaking?

NEE, ik wil gewoon ergens ingeschreven staan voor het geval ik erheen moet.

Maar als je bijvoorbeeld vaak bij een dokter komt of een tandarts echt eng vindt, dan is grondig onderzoek misschien wel handig.
Assistentes van de dokters kunnen ook aardig wat vertellen. Al is dat niet altijd helemaal objectief.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 mar 2008 16:32

M'n tandarts hou ik gewoon in Kampen

Huisarts hier om de hoek hebben we al kennis mee gemaakt. Fijne man!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 mar 2008 14:10

@ Rafaell: Zelf kiezen zou ik zeggen! Ik woon boven een huisartsen praktijk, dus dat was makkelijk kiezen. Heb echt een super fijne aardige huisarts nu :).
Ik moest trouwens langs bij m'n oude huisarts om de papieren op te halen, ze sturen ze niet door ivm privacy, bij die huisarts tenminste ;).
Heb bij die nieuwe een formuliertje opgehaalld, ingevuld, gegevens gebracht en 't was gefixt (ook automatisch bij de verzekering).

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 mar 2008 14:13

Toen ik naar Maarssen verhuisde (van Sliedrecht vandaan) heb ik mij aangesloten bij de huisarts, de apotheek en tandarts van mijn man. Was wel zo makkelijk :) en ze vonden het allemaal prima. Ik heb geen kennismakingsgesprek gehad met mijn huisarts want hij kwam wel eens bij mijn bewoners 8) hij vond het wel heel grappig om mij dan 'in burger' te zien :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 mar 2008 14:15

Toen ik na de verhuizing/trouwen een huisarts nodig had, heb ik er gewoon een uit de gouden gids gebeld, daar kon ik terecht en het is een hele goede huisarts. Geen prater of iemand die alles zoekt 'tussen de oren'... na een nieuwe verhuizing heb ik die huisarts lekker gehouden, ook al is hij kilometers ver weg, ik rijd er graag een stukje voor!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 mar 2008 10:29

@Galateia: mag dat dan? Ik kreeg na een tijdje een melding van mijn zorgverzekeraar, dat ik een tijdje terug verhuisd was en dat mijn huisarts nu niet binnen 10 minuten ter plaatse kon zijn, dus dat ik een andere huisarts moest zoeken...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 mar 2008 11:09

dat klopt. Dat was bij mij ook!

Ik ging verhuizen van IJsselmuiden naar Kampen (zat alleen de ijssel tussen) en ik was nog langer onderweg naar m'n huisarts in Kampen dan dat ik naar m'n oude huisarst zou gaan in ijsselmuiden... (er schijnt een regel tezijn ofzoietS)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 29 mar 2008 11:15

LeChat schreef:@Galateia: mag dat dan? Ik kreeg na een tijdje een melding van mijn zorgverzekeraar, dat ik een tijdje terug verhuisd was en dat mijn huisarts nu niet binnen 10 minuten ter plaatse kon zijn, dus dat ik een andere huisarts moest zoeken...

Toen ik verhuisd ben naar waar ik nu woon, wilde ik ook graag mn oude huisarts houden, dat was zo n leuke en fijne dokter :wink:
Ik kreeg ook een brief van mijn verzekeringsmaatschappij dat dit echt niet mag.
Als je geen andere zoekt en je moet naar de huisarts, schijn je een boete te kunnen krijgen of de gemaakte kosten worden niet vergoed.
Dus ik ben maar overgestapt en ben nu ook blij met mn dokter.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 mar 2008 21:55

als de nood aan de man is bel je toch 112 dus wat maakt dat uit?

Als je naar huisartsenpost moet moet je vaak ook langer dan 10 minuten rijden dus ik snap die regel niet zo. Of wat denk van iemand die in de middle of nowhere woont?

Toen wij hier gingen wonen en naar gemeentehuis gingen om ons in te schrijven (deed mijn hub) zag ie ergens een huisartsenpraktijk op de route en heeft ons daar maar gelijk aangemeld. Ik zit me nu alleen af te vragen: zal ik er een keer langs gaan om kennis te maken of maar afwachten tot ik er een keer langs moet? Word binnenkort 35 en volgens mij krijg je dan weer oproep voor uitstrijkje. Vind het eigenlijk ook niet wat om daarmee mijn entree te maken bij een voor mij onbekende huisarts.

kweetutnognie.........

Terug naar “Archief”