Jantjes schreef:Daar heb je hét weer.
God heeft mij zo geschapen waarom zou ik het dan niet zo mogen gebruiken.
God heeft mijn benen en voeten gegeven waarom zou ik dan niet een ander mogen schoppen.
De voornaamste reden dat de mens benen heeft is niet om te schoppen maar om te lopen, een vergelijking die niet echt op gaat.
]God heeft mij armen en handen gegeven waarom zou ik dan niet mogen stelen.
Je steelt ook niet vanwege god maar vanwege dat je respect hebt voor andermans eigendommen mag ik hopen?
God heeft mij lusten gegeven waarom zo ik dan niet mogen hoeren.
Sexueele lust heeft daarin tegen wel een duidelijke functie. Voortplanting. Een instinct dat zich niet zomaar laat uitschakelen of kan worden. Trouwens, ik zie niet wat het probleem is van sex te hebben met je partner (in dit geval mijn vriendin). En ik wil het zeker niet vergelijke met hoeren. Waarom zie je dit toch zo zwart wit? Denk jij uberhoupt wel eens na of de regels van de bijbel wel kloppen of neem je ze maar gewoon aan?
Constateer zelf de onzinnigheid hiervan.
Inderdaad.
God heeft ons de mogelijkheid gegeven om goed en kwaad op te merken in alle zaken!
De opdracht is om daar zoveel als mogelijk is naar te handelen in ons persoonlijk hart.
Hoe kan je het nou over goed en kwaad hebben als goed en kwaad niet eens iets universeels is?
De een zal door masturbatie meer aangesproken worden als veroordelend als de ander, wat inherent is aan de opvoeding die je genoten hebt, maar om te zeggen: ‘God heeft mij nu eenmaal met een jongeheer geschapen en mag ik er alles mee doen’ is fout.
Daar begint het al, ik vind sex voor het huwelijk niet fout of kwaad.
Ik geloof dat iedere jongen te maken krijgt met masturbatie en/of zelfbevrediging maar als je door regeneratie krijg in te zien waarom God ons zo geschapen heeft je er zomaar niet toe overgeeft om te masturberen.
Als matruberen zo slecht is? Waarom straft hij mensen dan die het niet doen, met meer kans op prostaat kanker?