Zelfbevrediging, wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 02 jul 2007 12:04

Jantjes schreef:Daar heb je hét weer.

God heeft mij zo geschapen waarom zou ik het dan niet zo mogen gebruiken.

God heeft mijn benen en voeten gegeven waarom zou ik dan niet een ander mogen schoppen.

De voornaamste reden dat de mens benen heeft is niet om te schoppen maar om te lopen, een vergelijking die niet echt op gaat.

]God heeft mij armen en handen gegeven waarom zou ik dan niet mogen stelen.

Je steelt ook niet vanwege god maar vanwege dat je respect hebt voor andermans eigendommen mag ik hopen?

God heeft mij lusten gegeven waarom zo ik dan niet mogen hoeren.

Sexueele lust heeft daarin tegen wel een duidelijke functie. Voortplanting. Een instinct dat zich niet zomaar laat uitschakelen of kan worden. Trouwens, ik zie niet wat het probleem is van sex te hebben met je partner (in dit geval mijn vriendin). En ik wil het zeker niet vergelijke met hoeren. Waarom zie je dit toch zo zwart wit? Denk jij uberhoupt wel eens na of de regels van de bijbel wel kloppen of neem je ze maar gewoon aan?

Constateer zelf de onzinnigheid hiervan.

Inderdaad.

God heeft ons de mogelijkheid gegeven om goed en kwaad op te merken in alle zaken!
De opdracht is om daar zoveel als mogelijk is naar te handelen in ons persoonlijk hart.

Hoe kan je het nou over goed en kwaad hebben als goed en kwaad niet eens iets universeels is?

De een zal door masturbatie meer aangesproken worden als veroordelend als de ander, wat inherent is aan de opvoeding die je genoten hebt, maar om te zeggen: ‘God heeft mij nu eenmaal met een jongeheer geschapen en mag ik er alles mee doen’ is fout.

Daar begint het al, ik vind sex voor het huwelijk niet fout of kwaad.

Ik geloof dat iedere jongen te maken krijgt met masturbatie en/of zelfbevrediging maar als je door regeneratie krijg in te zien waarom God ons zo geschapen heeft je er zomaar niet toe overgeeft om te masturberen.

Als matruberen zo slecht is? Waarom straft hij mensen dan die het niet doen, met meer kans op prostaat kanker?
Laatst gewijzigd door Atheist1984 op 02 jul 2007 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 02 jul 2007 12:12

SimonT schreef:
Smurffie schreef:
SimonT schreef:@ Smurffie

wie een vrouw aanziet om te begeren heeft alreeds overspel gepleegd....

Dat gaat dus best zonder partner

Jij haalt de begrippen 'overspel' en 'ontucht' door elkaar. Je kunt alleen overspel plegen als je getrouwd bent. Buiten het huwelijk noemt men het 'ontucht' (vanuit Bijbels perspectief)

Edit; Ik denk dat DesertRose precies hetzelfde door elkaar haalde :wink:

toch staat er in mattheus 5:28

Mattheüs 5 [1 v.] Maar Ik zeg u, dat zo wie een vrouw aan ziet, om dezelve te begeren, die heeft alrede overspel in zijn hart met haar gedaan

En dan ook het stuk ervoor lezen, anders ruk je deze tekst uit het verband.
Het gaat hier gewoon over het huwelijk en echtscheiden.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 02 jul 2007 12:23

Marnix schreef:Tja... maar een iets andere insteek: je hebt een vriendin en iemand zegt tegen je: Ik fantaseer over haar en geniet daar dan enorm van, niet dat ik haar echt zou willen hebben hoor, maar die beelden van haar die ik van haar maak, die fantasieen, zijn wel fijn... zou je je er dan prettig bij voelen omdat het geen begeren is omdat die persoon haar niet wil hebben? Ik zou er in ieder geval niet blij mee zijn dan.

Ik zou niet echt weten wat ik van zo iemand zou moeten denken. ;) Een belangrijk verschil is dan ook dat ik niet bij die ander in zijn gedachten/gevoelens kan kijken (bij mezelf kan dat wel). Als ik ervan verzekerd zou zijn dat die ander mijn vriendin niet begeert, dan zou ik er niet echt last van hebben, denk ik.

Daarbij kan ik niemand verbieden om bepaalde dingen te fantaseren en vind ik dat ook niet echt een probleem. Zelfs al zou Sinterklaas stoute fantasieën koesteren over mij en hem samen; als hij er behalve zichzelf niemand mee lastig valt mag hij van mij denken wat hij wil. <:)

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 02 jul 2007 12:23

IK HERIINERDE ME ALLEEN EVEN DEZE TEXT EN BEN AAN HET SURFEN GEWEEST OM HET TE ZOEKEN VANDAAR, ZAL VANMIDDAG DE REST EENS RUSTIG LEZEN
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 jul 2007 12:33

Collateral schreef:
Marnix schreef:Tja... maar een iets andere insteek: je hebt een vriendin en iemand zegt tegen je: Ik fantaseer over haar en geniet daar dan enorm van, niet dat ik haar echt zou willen hebben hoor, maar die beelden van haar die ik van haar maak, die fantasieen, zijn wel fijn... zou je je er dan prettig bij voelen omdat het geen begeren is omdat die persoon haar niet wil hebben? Ik zou er in ieder geval niet blij mee zijn dan.

Ik zou niet echt weten wat ik van zo iemand zou moeten denken. ;) Een belangrijk verschil is dan ook dat ik niet bij die ander in zijn gedachten/gevoelens kan kijken (bij mezelf kan dat wel). Als ik ervan verzekerd zou zijn dat die ander mijn vriendin niet begeert, dan zou ik er niet echt last van hebben, denk ik.

Daarbij kan ik niemand verbieden om bepaalde dingen te fantaseren en vind ik dat ook niet echt een probleem. Zelfs al zou Sinterklaas stoute fantasieën koesteren over mij en hem samen; als hij er behalve zichzelf niemand mee lastig valt mag hij van mij denken wat hij wil. <:)

En als je vriendin aan een ander denkt? Is het dan nog steeds zo makkelijk?

Even in het algemeen. Ik kon me tot nu toe nog in veel reacties wel een beetje vinden, maar nu wordt er van veel kanten wel erg makkelijk over gedaan. Beetje onder het motto van: zelf weten, zolang een ander er geen last van heeft is het prima.
Als jij of de ander niet aan een relatie vast zit is het best?
Wel heel easy.
Ik geloof niet dat er iets verkeerd is aan het constateren dat iemand mooi is. Maar op het moment dat je een lukraak mooi iemand gaat combineren met masturbatie, vind ik dat toch een raar idee. Ook al heeft die persoon daar zelf totaal geen last van.
Als je van jezelf weet dat je er beelden bij haalt van een ander, moet je daar denk ik wel echt mee uitkijken. En al helemaal binnen een relatie, maar dat is weer een heel ander verhaal.
pobody's nerfect

Collateral

Berichtdoor Collateral » 02 jul 2007 13:21

Jo'tje schreef:
Collateral schreef:

En als je vriendin aan een ander denkt? Is het dan nog steeds zo makkelijk?

Het ligt eraan hoe jaloers ik zou zijn. Wel jaloers: moeilijk. Niet jaloers: makkelijk. Maar dit is een heel algemeen antwoord op een heel algemeen gestelde vraag. ;)

Als je van jezelf weet dat je er beelden bij haalt van een ander, moet je daar denk ik wel echt mee uitkijken. En al helemaal binnen een relatie, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Mee eens. Maar eigenlijk is dat bij alles zo: met welk motief doe je iets?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 jul 2007 19:45

Nou, het punt is dat ik die grens niet wil trekken bij het feit of één van de twee een relatie heeft of niet. Ik betwijfel of het oké is, ook al heeft een ander daar geen last van.

Het ligt eraan hoe jaloers ik zou zijn. Wel jaloers: moeilijk. Niet jaloers: makkelijk. Maar dit is een heel algemeen antwoord op een heel algemeen gestelde vraag. ;)

Hmm, jij noemt het algemeen, maar je zou het je eens in kunnen denken.
Ik zou het niets vinden als m'n kerel zomaar aan andere meiden liep te denken, daar kan ik heel eerlijk in zijn. En dat heeft niets met jaloers zijn te maken, het lijkt me gewoon niet zo gepast. Als het wel kan bij zelfbevrediging, dan zou het toch ook tijdens de seks moeten kunnen?
Prettig idee zeg..
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jul 2007 08:22

Collateral, das een beetje struisvogelpolitiek he. Wat niet weet, wat niet deert. ;)

Ik vind dat het wel zo (christelijk) ethisch juist om onze normen en waarden en visie op wat goed is en wat niet, te laten bepalen door wat de ander ervan weet of niet... (het idee van: Je mag best de wet overtreden, als je er dan maar voor zorgt dat men er niet achter komt).

We kunnen elkaars gedachten niet lezen, maar God kan dat wel.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 03 jul 2007 08:27

Iets wat ineens bij me opkomt, we hebben het regelmatig over mensen waar je aan denkt en of dat nu erg is, maar stel nu dat je deze mensen kent (en je doet dit buiten een relatie zeg maar) dan zou het niet meer dan fair zijn eigenlijk om dat ook tegen die persoon te vertellen aangezien zij/hij het voorwerp van je lust is!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 03 jul 2007 08:39

SimonT schreef:Iets wat ineens bij me opkomt, we hebben het regelmatig over mensen waar je aan denkt en of dat nu erg is, maar stel nu dat je deze mensen kent (en je doet dit buiten een relatie zeg maar) dan zou het niet meer dan fair zijn eigenlijk om dat ook tegen die persoon te vertellen aangezien zij/hij het voorwerp van je lust is!

Ja, dat lijkt me een goed plan.
Zeg ik masturbeer regelmatig en dan heb ik fantasieën over jou :?
Zoiets?

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 03 jul 2007 08:44

Nouja als je moeite hebt om het een ander te vertellen omdat het verkeerd voelt.... moet je misschien in dit geval maar op je gevoel afgaan en concluderen dat het verkeerd is...

(overigens, dankjewel dat je aan mij denkt als je masturbeert :wink: )

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 03 jul 2007 08:46

SimonT, dat lijkt mij echt een recept voor het verpesten van vriendschappen en isolatie van je eigen persoontje..

Hoe denk jij dat een collega, klasgenote, vriendin zal reageren als jij meld dat jij je regelmatig masturbeert met haar in je gedachten?

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 03 jul 2007 08:52

Machiavelli schreef:SimonT, dat lijkt mij echt een recept voor het verpesten van vriendschappen en isolatie van je eigen persoontje..

Hoe denk jij dat een collega, klasgenote, vriendin zal reageren als jij meld dat jij je regelmatig masturbeert met haar in je gedachten?

Waarschijnlijk niet goed. Waarschijnlijk is het daarom ook niet goed om het (het masturberen) te doen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 jul 2007 09:04

Machiavelli schreef:SimonT, dat lijkt mij echt een recept voor het verpesten van vriendschappen en isolatie van je eigen persoontje..

Dus zegt dat wel iets over stiekemigheid ofzo.

Waarom zou je niet gezellig knuffelen en kusjes geven aan een meisje als je vriendin er niet bij is? Veel mensen houden dan als richtlijn: hij/zij moet ieder moment binnen kunnen stappen en dan moet ik geen spijt hebben.

Zo zie ik dat ook wel een beetje met denken aan personen die je kent.
Niet zo fair toch? Om het nou recht in iemands gezicht te zeggen vind ik wat overdreven, maar het zou je wel eens aan het denken kunnen zetten.
En inderdaad, niet onbelangrijker: God ziet alles. Bedenk je ook of je jezelf zou schamen tegenover Hem. En vergeet vooral niet dat Hij je natuurlijk ook wil helpen met het zoeken van de juiste weg, hoe die voor jou dan ook mag zijn :)
pobody's nerfect

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 03 jul 2007 09:08

parsifal schreef:

Waarschijnlijk niet goed. Waarschijnlijk is het daarom ook niet goed om het (het masturberen) te doen.

En dat was dus het punt wat ik wilde maken :wink:

Terug naar “Archief”