Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 26 aug 2006 12:14

Boekenlezer schreef:
Cisca schreef:
Cybercurse schreef:Bah, een homohuwelijk, we hadden het er zojuist op de chat over... naast het feit dat een relatie tussen 2 mannen bijzonder weerzinwekkend is, is het op geen enkele manier bijbels te rechtvaardigen.

Niks tegen een andere geaardheid, maar een homohuwelijk is simpelweg een exces van waar wij mensen toe in staat zijn.


CC wat ben je weer liefdeloos, keihard ten opzichte van anderen, ben je voor jezelf ook zo hard 8)

Wat een onzinnige beschuldiging!
Maar ja, het blijft natuurlijk lastig om je werkelijke gedachten aan iemand duidelijk te maken die de Bijbel hooguit nuttig vindt als WC-papier.


Daar is niets onzinnigs aan, gezien postings van hem over andere onderwerpen, hij oordeelt altijd keihard, zo ook hier!
Wat de bijbel betreft, die wil ik geen eens gebruiken als toiletpapier, 'k koop liever het papier dat daar voor gemaakt wordt!

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 aug 2006 12:15

Boekenlezer schreef:
Zareb schreef:Wat mij soms een beetje opvalt is dat je aan de ene fel van leer trekt tegen homorelaties, omdat die op de een of andere manier jou sociale problemen opleveren, terwijl je dan daarna pas met allerlei teksten aankomt. Het lijkt soms of je jouw vooringenomen standpunt met alle macht probeert vorm te geven door de Bijbel er bij te halen. Immers, dat geeft toch een mooi tintje aan soms uiterst 'op het randje' uitspraken.
Zeg nu zelf, als twee kussende mannen je al frustreren. Was het niet Paulus die schreef: Begroet elkander met een broederlijke kus.
Wat je nu doet is proberen om wat voor reden dan ook, jouw verlangen op een hoger niveau te tillen. Want je begint al met mijn aard af te doen als “bepaalde gevoelens” en daarna betrek je alles op lust en wellust. Betrek je alles op het seksuele en ga je gemakshalve maar even voorbij aan houden van, zorgen voor etc. Terwijl daar toch de basis ligt van welke relatie dan ook.

Twee kussende mannen frusteren mij alleen als dat in de sfeer ligt van homo'seksualiteit'. Is dat niet het geval, dan is er niks aan de hand. Maar ja, probeer het in deze verziekte maatschappij nog maar zo te zien... Dat wordt je gewoon verboden. Verziekte associaties zijn gewoon verplicht in onze wereld. :cry:
Ik zou het supergeweldig vinden: dat wanneer je elkaar als mannen bijvoorbeeld aan afscheidszoen geeft op de wang, dat de gedachte aan homo's totaal niet opkomt bij mensen. Dat er gewoon alleen maar normale vriendschap bestaat tussen mannen.
Vroeger als schooljochie liep je als vriendjes ook wel eens met een arm om elkaar, zonder dat het ook maar in de geringste mate met homo-gedoe van doen had. Die gedachte kwam helemaal niet in je op. Maar een stichting als het COC vindt dat blijkbaar maar niks, getuige de uitspraken van Frank van Dalen in het filmpje onder 'BEKIJK ITEM' van deze website. Die wil dat ze openlijk hand-in-hand over straat kunnen als echte homo's. Bah!


Je kijkt dat hele filmpje en het enige waar jij je boos over maakt is dat die meneer zegt dat homo's hand in hand over straat mogen? :shock:
In plaats van dat je je er boos over maakt dat er zoveel haat tegen homo's is... :?

Jort
Sergeant
Sergeant
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:06

Berichtdoor Jort » 26 aug 2006 12:45

Cisca schreef:
Boekenlezer schreef:
Cisca schreef:
Cybercurse schreef:Bah, een homohuwelijk, we hadden het er zojuist op de chat over... naast het feit dat een relatie tussen 2 mannen bijzonder weerzinwekkend is, is het op geen enkele manier bijbels te rechtvaardigen.

Niks tegen een andere geaardheid, maar een homohuwelijk is simpelweg een exces van waar wij mensen toe in staat zijn.


CC wat ben je weer liefdeloos, keihard ten opzichte van anderen, ben je voor jezelf ook zo hard 8)

Wat een onzinnige beschuldiging!
Maar ja, het blijft natuurlijk lastig om je werkelijke gedachten aan iemand duidelijk te maken die de Bijbel hooguit nuttig vindt als WC-papier.


Daar is niets onzinnigs aan, gezien postings van hem over andere onderwerpen, hij oordeelt altijd keihard, zo ook hier!
Wat de bijbel betreft, die wil ik geen eens gebruiken als toiletpapier, 'k koop liever het papier dat daar voor gemaakt wordt!


Zelfs het papier van de bijbel moet het ontgelden :(

@ Hippie.. Haat tegen homo's mag niet, maar door naakt over een gracht te varen zet je ook wel een bepaald beeld neer. Schandalig :|

Cisca

Berichtdoor Cisca » 26 aug 2006 13:00

Jort schreef:Zelfs het papier van de bijbel moet het ontgelden :(


Hoezo, ik gebruik het toch niet!

Gebruikersavatar
Flappie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 feb 2004 00:12
Locatie: London (UK)
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 26 aug 2006 13:28

Zo kunnen we nog wel 10 of 20 pagina's doorgaan, maar de standpunten blijven hetzelfde. Kijk Cisca jij bekijkt het niet vanuit een bijbels perspectief, dat maakt het natuurlijk al lastig om op dezelfde golflengte te komen. Alhoewel jij dat bijbels perspectief wel kunt natuurlijk.
En optimatus bijvoorbeeld, die vraagt naar de bekende weg. "Noem mij teksten die het bedrijven van de liefde in den vleze verbieden", je kent de teksten waarmee 'wij' gaan aankomen. Het verschil is dat we er een andere visie op die teksten op na houden. Jij kunt mijn visie een foute vinden, alleen het is wel een féit. Dan moet je dus ook niet nét doen alsof tegenstanders niet met teksten aankomen.
En froske, inderdaad zoals Cybercurse het zegt "het is Adam en Eva geen Adam en Evert" lost het probleem niet op. Maar het geeft wél aan vanuit wat voor visie hij denkt. Voor mij is het ook duidelijk dat God man en vrouw voor elkaar bedoeld heeft. Hij schiep Adam én Eva dan ook zodat ze samen één zijn. Adam en Evert is daar inderdaad geen sprake van.

Ik misgun geen enkele homofiel een relatie, het blijft immers zijn/haar eigen verantwoordelijkheid óók naar God toe. Maar dat weerhoud mij er niet van te zéggen dat ik het de bijbelse weg vind dat man en vrouw voor elkaar geschapen zijn. Tegelijkertijd mag je als christen denk ik ook een homofiel die kiest voor een relatie nooit de deur wijzen of met de nek aankijken. Als daar het probleem ligt, en ik denk het, dan valt daar zeker over door te praten.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Gebruikersavatar
froske
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 05 jul 2005 19:13
Contacteer:

Berichtdoor froske » 26 aug 2006 13:38

En froske, inderdaad zoals Cybercurse het zegt "het is Adam en Eva geen Adam en Evert" lost het probleem niet op. Maar het geeft wél aan vanuit wat voor visie hij denkt. Voor mij is het ook duidelijk dat God man en vrouw voor elkaar bedoeld heeft. Hij schiep Adam én Eva dan ook zodat ze samen één zijn. Adam en Evert is daar inderdaad geen sprake van.


Maar toch is het een onzinnig argument. Het is na de val van het paradijs nu eenmaal anders geworden. Iedereen moet nu leven in een gebroken wereld. Wat zeg jij als iemand doodziek op bed ligt? Ja, in het paradijs was dat niet zo he :roll: Daar heeft diegene niets aan, we leven in het hier en nu. En er zijn nu homosexuelen en die waren er niet in het paradijs, net als zoveel andere dingen die er toen ook niet waren, maar nu wel. Dit argument vind ik min of meer een ontkenning van het "probleem".
- Home is in my head -

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 aug 2006 13:46

Jort schreef:Zelfs het papier van de bijbel moet het ontgelden :(

@ Hippie.. Haat tegen homo's mag niet, maar door naakt over een gracht te varen zet je ook wel een bepaald beeld neer. Schandalig :|


Ik kan me voorstellen dat je zo'n Gayparade niet goed vind, maar om het 'walgelijk' te vinden dat homo's hand in hand lopen.. :? En je daar druk om maken..

Cisca

Berichtdoor Cisca » 26 aug 2006 13:48

Flappie schreef:Ik misgun geen enkele homofiel een relatie, het blijft immers zijn/haar eigen verantwoordelijkheid óók naar God toe. Maar dat weerhoud mij er niet van te zéggen dat ik het de bijbelse weg vind dat man en vrouw voor elkaar geschapen zijn. Tegelijkertijd mag je als christen denk ik ook een homofiel die kiest voor een relatie nooit de deur wijzen of met de nek aankijken. Als daar het probleem ligt, en ik denk het, dan valt daar zeker over door te praten.


Prima reactie, je geeft je mening, zonder agressief te worden of haatgevoelens te hebben daar heb ik respect voor, dat is bij andere wel anders, vandaar dat ik soms ook sarcastisch kan reageren.

Gebruikersavatar
froske
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 05 jul 2005 19:13
Contacteer:

Berichtdoor froske » 26 aug 2006 13:49

maar door naakt over een gracht te varen zet je ook wel een bepaald beeld neer. Schandalig


Dat komt vooral door de schandalige omgang met homosexuelen. Zo'n dag had niet gehoeven, maar blijkbaar is het toch nodig :roll:
- Home is in my head -

Gebruikersavatar
froske
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 05 jul 2005 19:13
Contacteer:

Berichtdoor froske » 26 aug 2006 13:55

Cisca schreef:
Flappie schreef:Ik misgun geen enkele homofiel een relatie, het blijft immers zijn/haar eigen verantwoordelijkheid óók naar God toe. Maar dat weerhoud mij er niet van te zéggen dat ik het de bijbelse weg vind dat man en vrouw voor elkaar geschapen zijn. Tegelijkertijd mag je als christen denk ik ook een homofiel die kiest voor een relatie nooit de deur wijzen of met de nek aankijken. Als daar het probleem ligt, en ik denk het, dan valt daar zeker over door te praten.


Prima reactie, je geeft je mening, zonder agressief te worden of haatgevoelens te hebben daar heb ik respect voor, dat is bij andere wel anders, vandaar dat ik soms ook sarcastisch kan reageren.


eensch :wink:
- Home is in my head -

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 26 aug 2006 15:37

Boekenlezer schreef: Maar ja, het blijft natuurlijk lastig om je werkelijke gedachten aan iemand duidelijk te maken die de Bijbel hooguit nuttig vindt als WC-papier.


Hou nou toch eesn op met die onzin en beperk je tot het topic! Je zit alles en iedereen te veroordelen je mept met de bijbel alsof je iedereen omver wilt hebben en vergeet het gebod van de liefde!

Je zou nog een een enorm voorbeeld kunnen nemen aan die homo's die wél weten wat liefde is!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 aug 2006 15:46

Nou, Boekenlezer heeft natuurlijk wel een beetje een punt. Voor Cisca maakt het uiteindelijk toch geen bal uit wat de bijbel ervan zegt, en dan lees je het wel met een andere bril.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2282
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Berichtdoor Speedy » 26 aug 2006 15:59

Misschien een andere benadering.

1. Vanuit de Bijbel zien we dat in Genesis de Heere Adam en Eva geschapen heeft. Dat eerst de man geschapen is en dan de vrouw. Hier wordt het begin van man en vrouw aangegeven door de Heere zef.

2. In Genesis 3 staat beschreven hoe de mens tegen God gekozen heeft en dat het de Heere is die de mens weer op zoekt en daar aan geeft hoe de verhouding tussen man en vrouw is. De zondeval geeft aan hoe de mens (man en vrouw) gevallen is.

3. Waar in de Bijbel wordt aan gegeven dat liefde tussen man en man / vrouw en vrouw in een relatie wordt toegestaan?

4. Waar laat de Heere zien dat relaties tussen de mens van hetzelfde geslacht wordt gezegend door God?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 26 aug 2006 16:03

@Aragorn

Klopt, dan vallen er heel veel vooroordelen weg 8)

Je gaat af op wat je eigen gevoel over mensen zegt, dat is vaak anders dan hetgeen anderen al voor je bepaald hebben.
Daarbij ken ik een aantal homo's/lesbo's, waar ik heel goede ervaringen mee heb, dan kan ik me echt niet indenken dat zij slechter zouden zijn dan hetero's, terwijl dat hier vaak wel zo wordt afgeschilderd.
Voor mij zijn ze heel waardevol, daarom kan ik het echt niet hebben dat men ze soms volledig de grond in trapt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 aug 2006 16:09

Precies, je gaat dan dus uit van je eigen gevoel en voorstellingsvermogen en vandaaruit de bijbel interpreteren. En dan kun je natuurlijk niet praten met mensen die de bijbel op de eerste plaats stellen en is het helemaal nogal aanmatigend om te beweren dat zij het verkeerd zouden zien op grond van hun eigen bijbel.

Verder ben ik het overigens wel met je eens wbt homo's.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten