Stoppen met roken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 sep 2008 09:27

Toppie!

Mijn man is nu 5 maanden gestopt met roken en heeft het er elke dag nog moeilijk mee. Iemand tips?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 sep 2008 09:38

tsja..hoe is hij gestopt?

ik heb pas 1 sigaretje gerookt door de stress.... pppffff kreeg op m'n kop van m'n vriend en schoonmoeder. :x (had wel spijt dat ik er 1 op heb)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 sep 2008 09:46

Eerst afbouwen en toen in 1x. Hij rookte best veel :cry: .

Balen Evelien, maar vond je het ook echt fijn? Heb je eerder ook gerookt?

rai
Mineur
Mineur

Berichtdoor rai » 08 sep 2008 09:55

Daatje123 schreef:Toppie!

Mijn man is nu 5 maanden gestopt met roken en heeft het er elke dag nog moeilijk mee. Iemand tips?

Tja het is best moeilijk om tips te geven na 5 maanden. Het beste wat je kunt doen is zoveel mogelijk dingen ondernemen, zodat hij het roken vergeet. Ik ben zelf gestopt doormiddel van pleisters, zodat je geleidelijk stopt met roken. En had geen moeite meer na 5 maanden doormiddel van die pleisters.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 sep 2008 09:56

ik heb iets van 1,5jaar gerookt. In totaal 4 pakjes ofzoiets. 1,5 jaar geleden op 1 dag ineens gestopt en paar maanden geleden 1 sigaret gerookt. Ik vondt het echt heerlijk. Niet dat ik nu sigaretten ga kopen als ik gestrest zou raken ofzoiets nee dat niet.. Maar op dat moment vondt ik heerlijk.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 09 sep 2008 09:22

Daatje123 schreef:Toppie!

Koop ncadeautje voor hem, omdat hij het zo goed doet!
Mijn man was ook gestopt (5 jaar geleden) maar inmiddels door stress weer begonnen p:)q

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 sep 2008 09:29

Ik ben nu bijna een jaar gestopt, maar heb het er ook nog vaak moeilijk mee. Tips om roken tegen te gaan zijn er zat, maar ik weet ook niet wat je kunt doen om de vraag naar een sigaret te stoppen. Gewoon dat gevoel dat je een sigaret in je handen hebt, even een trekje nemen, nou ja, een roker weet wel wat ik bedoel :)
Ik wacht altijd maar geduldig tot dat weer overgaat...

Natuurlijk, als je echt overtuigd gestopt ben (zoals ik deze keer :) ), dan gaat dat gevoel steeds wel weer over, maar het komt nog wel vaak terug.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 09 sep 2008 09:32

Dat doe ik al regelmatig. En ik probeer ook heel vaak te laten merken hoe trots ik op hem ben. Probleem is dat hij er gewoon aan blijft denken en dat hij zichzelf niet meer voelt. Ik vind het logisch, als je 10 jaar gerookt heb moet je toch iets afleren?

Nog meer tips?

NdW: balen zeg dat je man weer begonnen is. Wil hij wel weer gaan stoppen?

Saskia: top zeg dat je het al zolang volhoud! Inderdaad is het voor een nietroker zoals ik moeilijk om te begrijpen. Dus gewoon volhouden is jouw advies? Dat zeg ik ook vaak maar dan ben ik degene die er niets van weet en niet weet hoe het voelt. En ja, daar heeft tie gelijk in...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 sep 2008 09:35

Inderdaad, als je niet gerookt heb, dan heb je echt geen flauw idee hoe dan snakken naar een sigaret voelt :)
Maar hij moet gewoon volhouden, het kan wel tot een jaar duren voordat smaak en geur ook helemaal terugkomen enzo. Maar het is wel de moeite waard!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 sep 2008 09:43

Een bewoner moest ook stoppen toen hij met letsel in ziekenhuis kwam. Hij puzzelt nog al veel en sindsdien draait hij bijna altijd met een puzzelstukje rond tussen zijn vingers. Hij heeft er bijna altijd wel 1 in zijn hand. Denk ook een vervanging voor de sigaret en aansteker vasthouden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 09 sep 2008 09:44

Ik baal zo enorm af en toe..M'n vriend is 3 maanden helemaal van het roken af geweest, omdat hij in een truck van collega's reed, en die rookten niet in de cabine, maar opeens is hij weer begonnen :? En ik krijg 'm niet meer zo ver dat ie weer stopt...Zal ook vast moeilijk wezen, maar toch...
Vroeger heeft hij heel erge astma gehad, maar op 1 of andere manier is hij daarover heen gegroeid, en nou ben 'k dus bang dat 'ie t weer krijgt :?

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 09 sep 2008 10:26

Oeioei, dat is jammer zeg Meissie88. En wil hij nu niet weer stoppen? Want hij kan het wel, dat heeft hij bewezen.

Mijn man is om meerdere redenen gestopt. Bij hem in de fam. komt erg veel longkanker voor en ik kan er niet tegen... Maar ja, op het werk wordt veel gerookt, dat maakt het niet makkelijk.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 09 sep 2008 10:52

NdW: balen zeg dat je man weer begonnen is. Wil hij wel weer gaan stoppen?[quote]

Ja dat wil hij wel, maar tlukt niet echt. Hij doet het alleen op z'n werk. Er wordt veel gerookt daar :(
Ik kan er niet tegen en hij weet dat ik er een hekel aan heb, mede doordat mijn vader met zn 36e jaar hierdoor twee hartinfarcten heeft gehad. :( :( :(

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 29 sep 2008 18:09

:yahoooo: M'n vriend heeft al meer dan anderhalve week niet gerookt! Hij heeft z'n longen nogal vol zitten op 1 of andere manier, en begnit nu geloof ik in te zien dat dat roken ook niet echt gweldig goed voor z'n longen is...En nu hopen dat ie ook nie overneiuw begint als ie weer beter is, want z'n shag wil 'ie nog niet weg doen, dat is z'n volgende stap...zegt ie :lol:

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 29 sep 2008 19:02

NdW schreef:NdW: balen zeg dat je man weer begonnen is. Wil hij wel weer gaan stoppen?

Ja dat wil hij wel, maar tlukt niet echt. Hij doet het alleen op z'n werk. Er wordt veel gerookt daar :(
Ik kan er niet tegen en hij weet dat ik er een hekel aan heb, mede doordat mijn vader met zn 36e jaar hierdoor twee hartinfarcten heeft gehad. :( :( :(

Wat naar NdW, kan me voorstellen dat het ook frustrerend is dat je man weer rookt.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar “Archief”