Moderator: Moderafo's
Lijntjuh schreef:@Luella; de vraag 'waar is dat op gebaseerd?' was mn gericht op de namen die je noemt zoals Adam&Eva, Abraham enz. Waar in de bijbel staat waar zij terecht zijn gekomen?
Lijntjuh schreef:En ik denk dat we het over de gelijkenissen, de inhoud daarvan en of het al dan niet symbolisch bedoeld is, niet eens worden.![]()
Jantjes schreef: Ik zou er dit graag over willen zeggen.
Parsifal schreef:Voor de goede orde: Wil iedereen in deze discussie een voorbeeld nemen aan Loëlla bij het omgaan met de andere mensen. Ik ben het ook in veel niet met haar eens, maar de toon die hier zo af en toe gebruikt wordt had mij al lang vreselijk kwaad gemaakt.
Dan heb je het begin van bladzijde 10 niet gelezen.Naast die onzin wil ik 1 ding opmerken, hij beweert dat de bijbel leert dat de ziel onsterfelijk is. Dan heeft hij de volgende tekst over het hoofd gezien:
Gen 2:7b de mens werd een levende ziel. Bijgevolg IS de mens een ziel. En elke mens sterft. Ergo: de ziel sterft. Dat beaamt hij ook, alleen als het hem goed uitkomt.
Als je de bril van JG op blijft houden is het onmogelijk om in deze een ander te bevatten. Als je die bril afzet (wat bijna niet mogelijk is voor jou) ga je Marc Verhoeven begrijpen, maar ja (nogmaals) dan moet je JG lost laten.Zijn interpretaties over 'eeuwige vernietiging' zijn interessant om te lezen, maar helaas niet correct. De bijbel spreekt zeer zeker over vernietiging van onberouwvollen, en dat is meteen voorgoed; ze gaan "in de eeuwige afsnijding".
Ben ik het mee eens : de toon die hier soms gebruikt wordt is niet bijster christelijk.
Naast die onzin
Jantjes schreef:Loëlla schreef:Ben ik het mee eens : de toon die hier soms gebruikt wordt is niet bijster christelijk.
Loëlla schreef:Naast die onzin
? ? ?
Jantjes schreef:Als je de bril van JG op blijft houden is het onmogelijk om in deze een ander te bevatten. Als je die bril afzet (wat bijna niet mogelijk is voor jou) ga je Marc Verhoeven begrijpen, maar ja (nogmaals) dan moet je JG lost laten.
Loëlla schreef:Ik sta volledig achter de leerstellingen van Jehovah's Getuigen. Niet omdat ze mij daartoe dwingen of mij bepaalde dingen voorhouden, nee; ik voel me er heel goed bij.
idem ditoOptimatus schreef:Loëlla schreef:Ik sta volledig achter de leerstellingen van Jehovah's Getuigen. Niet omdat ze mij daartoe dwingen of mij bepaalde dingen voorhouden, nee; ik voel me er heel goed bij.
Jij voelt je er goed bij dat je God ten diepste ontkent? Je zegt christen te zijn, maar je ontkent dat Christus God Zelf is? De Heilige Drievuldigheid, de +Vader, de +Zoon en de +Heilige Geest ontken je, maar je voelt je daar goed bij?
Het komt een beetje over als de kadaverdiscipline die je in Noord-Korea wel eens tegenkomt.
Optimatus schreef:Loëlla schreef:Ik sta volledig achter de leerstellingen van Jehovah's Getuigen. Niet omdat ze mij daartoe dwingen of mij bepaalde dingen voorhouden, nee; ik voel me er heel goed bij.
Jij voelt je er goed bij dat je God ten diepste ontkent? Je zegt christen te zijn, maar je ontkent dat Christus God Zelf is? De Heilige Drievuldigheid, de +Vader, de +Zoon en de +Heilige Geest ontken je, maar je voelt je daar goed bij?
Het komt een beetje over als de kadaverdiscipline die je in Noord-Korea wel eens tegenkomt.
Optimatus schreef:Jij voelt je er goed bij dat je God ten diepste ontkent? Je zegt christen te zijn, maar je ontkent dat Christus God Zelf is? De Heilige Drievuldigheid, de +Vader, de +Zoon en de +Heilige Geest ontken je, maar je voelt je daar goed bij?
Optimatus schreef:Het komt een beetje over als de kadaverdiscipline die je in Noord-Korea wel eens tegenkomt.
Zonder rede?Hihi, ik zei niet dat de site onzin is, ik had het op de onzin die in de site staat over Jehovah's Getuigen. En ik heb het recht om die nonsens onzin te noemen, omdat het dat ook is.
Nogmaals zonder rede?Je zal mij in heel dit topic nergens kunnen betrappen op het minachten van andermans mening, ik vind het zelf véél te belangrijk om gerespecteerd te worden! (als voorbeeld: ik zei dat ik de interpretaties van Marc Verhoeven heel interessant vond, hoewel ik ze niet correct vind)
Ook gaat het er niet om welke "bril" ik opheb. Jij hebt evenzeer een "bril" op, toch?
Ook gaat het er niet om welke "bril" ik opheb. Jij hebt evenzeer een "bril" op, toch?
Loëlla schreef:* Het is jouw overtuiging dat de Vader God is, de Zoon God is en de Heilige geest God is, maar daarom niet noodzakelijk waarheid.
* Mijn overtuiging is dat de Vader God is, Christus zijn Zoon is (en dus niet God), en de Heilige geest Gods 'kracht', 'energie'.
Dat is daarom niet noodzakelijk waarheid, maar dat is wat ik geloof en daar voel ik me inderdaad goed bij.
Ik sta net zo vrijwillig en rotsvast achter mijn overtuiging als jij dat doet. Zeg dus niet dat ik God ontken, want dat doe ik ten eerste niet, dat is puur jouw mening.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten