Sabra schreef:Elladan schreef:
Muziek die op totaal belabberde en onnavolgbare wijze wordt uitgevoerd is voor mij een vrijwel onoverkomelijke barrière om God te aanbidden.
Zegt de Bijbel zelf niet dat we met 'harmonieuze klanken' God moeten loven en prijzen? Dat geschreeuw en geklingel wat op veel plaatsen gebeurt is weinig verheffend, en blokkeert een heleboel mensen om God met een oprecht en op Hem gericht hart te eren.
Je laat nu enorm je mening naar voren komen in deze reactie. Je hebt het over geschreeuw en geklingel. Dat vind jij. Mensen in evangelische en baptisten gemeentes zien dit niet als geklingel en geschreeuw en worden helemaal niet geblokkeerd om met een oprecht hart zich tot God te richten.
Is er niet sinds Pythagoras, of eerder nog, sinds David een definitie van 'harmonieus'???
Eén van de dingen die genoemd worden is 'metrum'. Een constant gevolgd metrum is cruciaal, aangevuld met natuurlijk de symfonische regels...
Wat mij opvalt is dat er ontzettend veel disharmonieus en bijna atonaal geschreeuwd wordt. En dat is, sorry dat ik het zo zeg, onbijbels. Er wordt gesproken over harmonieuze muziek, en dat is dus gewoon NIET het geval in de meeste kerken die dat soort geschreeuw tot lofzang verheffen.
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."