Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 18 jul 2006 10:01

Een echo is toch gewoon met geluidsgolven? Wat zou daar schadelijk aan zijn.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 18 jul 2006 10:01

Corine schreef:
Bovendien waren we al 5 jaar bij elkaar, dus dan ben je wel aan elkaar gewend hoor. Bullshit dat relatieopbouw geblabla. Ben je vrij laat mee als je daar in je huwelijk nog mee moet beginnen.

Dan begin je er niet mee, je zet het voort. Ik ken genoeg mensen om mij heen die gewoonweg spijt hebben dat zij zo vroeg in hun huwelijk kinderen hebben gekregen.

Daarnaast is het natuurlijk onzinnig om te stellen dat je al aan elkaar gewend bent, daar je nu ook voor het eerst samenwoont, althans dat neem ik voor het gemak even aan. Met elkaar in één huis wonen is toch net even iets anders dan een soort van LAT-relatie hebben.

Maar ieder z'n keuze.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jul 2006 10:18

Wat jij zegt is wel een goede reden Sabra. Maar ik moet zeggen dat het mij ook wel een beetje tegenstaat om m'n natuurlijke hormonen in de war te sturen, ook al merk je er weinig van. Dat doe je niet zomaar, daar denk je over na en je weegt de voor- en nadelen af.
Het zal inderdaad wel wennen zijn om samen in een huis te wonen, dat hoor ik ook van mensen om me heen. Zelfs als je al veel bij elkaar was, elk weekend enzo, dan is het toch anders als je spullen in hetzelfde huis staan en je rekening met elkaar moet houden. Ik reken maar op een paar ruzietjes om uit te vechten hoe het er precies aan toe zal gaan in ons huishouden ;)

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 18 jul 2006 11:06

Sabra schreef:
Corine schreef:
Bovendien waren we al 5 jaar bij elkaar, dus dan ben je wel aan elkaar gewend hoor. Bullshit dat relatieopbouw geblabla. Ben je vrij laat mee als je daar in je huwelijk nog mee moet beginnen.

Dan begin je er niet mee, je zet het voort. Ik ken genoeg mensen om mij heen die gewoonweg spijt hebben dat zij zo vroeg in hun huwelijk kinderen hebben gekregen.

Daarnaast is het natuurlijk onzinnig om te stellen dat je al aan elkaar gewend bent, daar je nu ook voor het eerst samenwoont, althans dat neem ik voor het gemak even aan. Met elkaar in één huis wonen is toch net even iets anders dan een soort van LAT-relatie hebben.

Maar ieder z'n keuze.

Tja, de beste stuurlui staan aan wal hé.. Laat ik zeggen dat ik dan een uitzondering ben op de regel en weinig moeite heb gehad met het samenleef-wen-proces. Hij heeft er wellicht meer moeite mee gehad daar hij meteen met een zwangere vrouw zat maar was wel nuchter genoeg te begrijpen dat hij daar zelf bij is geweest..

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 18 jul 2006 11:07

jip_86 schreef:Een echo is toch gewoon met geluidsgolven? Wat zou daar schadelijk aan zijn.

Jip toch.. denk eens aan de privacy van de ongeboren vrucht... :mrgreen:

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 18 jul 2006 11:40

Hmm je hebt gelijk. Op 'privéterrein' mag je niet zomaar gefilmd worden he :lol:

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 18 jul 2006 11:46

jip_86 schreef:Hmm je hebt gelijk. Op 'privéterrein' mag je niet zomaar gefilmd worden he :lol:

Idd.. :wink:

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 18 jul 2006 11:46

Zeker niet, en al helemaal niet als het kind niet gekleed is! Hoewel ik zojuist verneem dat een bepaalde politieke partij daar geen moeite mee zou hebben. 8)
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 jul 2006 12:38

trijntjejohanna schreef:normaal krijg je er 2.. een rond de 10e of 12e week en een rond de 20e week

Bij ons moet je echt je best doen om al 1 echo te krijgen. Ze gaan hier uit van de eerste dag van de laatste menstruatie, als je die nog weet. En als je een beetje terugdenkt weet je die meestal wel ongeveer. Bij de derde heb ik gelogen, dat ik niet wist wanneer dat was, dus kreeg ik een echo. Volgens de echo was ik een dag later uitgerekend dan volgens mijn eigen berekening(maar het was toen schrikkeljaar). Hij kwam 3 dagen later, dat de berekening was. De oudste twee waren zonder echo ook ongeveer rond de uitgerekende datum, oudste de avond tevoren en de tweede wel een week later. Maar dat moest ook wel want mijn man lag op de uitgerekende datum hard ziek in het ziekenhuis. Die heb ik "psychisch ingehouden". Nummer 4 kwam een week voor de volgens echo uitgerekende datum.

Hoe en waarom het zit met wel of geen standaard echo vraag ik me ook altijd af. Mijn schoonzus woont "aan de overkant" en heeft zelfde ziektekostenverzekering en krijgt wel een paar echo's. Als ze de huisarts even vriendelijk aankijkt schrijft alweer verwijzing voor extra echo. Dat vind ik dus onnodig de gezondheidszorg op kosten jagen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 18 jul 2006 15:09

Corine schreef:
Memmem schreef:Lammetje en vlieger, Gefeliciteerd!
Je verwacht het half januari denk ik, ong gelijk met mijn zus.

Corine, kun je het met deze warmte nog uithouden of word je moe van deze vraag. Ik krijg het namelijk minstens 1 x per dag gevraagd.

Haha, jij ook al.. Het is goed te doen eigenlijk, niet te veel doen, jezelf niet te druk maken enz.
het gaat al weer lekker opschieten hee? En het zal toch ook wel een keer ophouden met de warmte? Vorig jaar juni lag ik te bevallen met 30 graden, maar dat zal in oktober hopelijk niet gebeuren.. :D

Ben het helemaal met je eens. En ik denk maar iedereeen heeft het warm. Niet zwangeren kunnen het soms nog veel warmer hebben. :mrgreen:

Een echo krijg je bij ons standaard de termijnecho met 12 weken. Een screeningsecho met 20 weken word niet standaard aangeboden omdat de verloskundigen hier niet voor zijn. Als je deze wilt kun je het wel krijgen, net als de pre-natale onderzoeken, het word alleen niet gepromoot.
Al deze dingen worden gewoon door de verzekering vergoed.

lammetje schreef:Ja twas ook wel vervelend uitterekenen, maar nu aan de hand van de lengte van de baby kon die echoscopiste oid zien dat ik precies een week later uitgerekend ben dan de verloskundige zei. Dus babbeltje: je bent nu 10 dagen eerder uitgerekend

Tis zeker mooi om te zien, vooral toen we het hartje zagen kloppen, hadden we nog niet gehoord en je vraagt je toch wel af of het wel goed zit...
Dit is vrij nauwkeurig. Mijn zus heeft 2 echo's gehad omdat ze zelf geen idee had hoever ze heen was. Beide echo's gaven precies de zelfde uitgerekende datum.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 jul 2006 16:02

Gefeliciteerd Lammetje en Vlieger!!!

*had ik een heel verhaal getypt, ist weer verdwenen, naja, de clou was: gefeliciteerd ;) *
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 18 jul 2006 16:56

Lammetje.. van harte gefeliciteerd, ontzettend leuk voor jullie!

Wij hebben ook al een echo gehad hoor.. al 2 zelfs, 1 bij 7 weken en 2 weken geleden 1 bij 12 weken!! Echt geweldig om te zien hoe ons kindje lekker aan het bewegen was.

Vanmorgen ben ik voor controle naar de vk geweest en hebben we het hartje gehoord, echt super!!

Hee meid ik weet nog een leuke site voor je www.mijnkind.nl er is daar ook een ontzettend gezellig forum waar je heel heel veel kan leren, he trijntje :wink:

Geniet van je zwangerschap want die 9 maanden vliegen voorbij

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 jul 2006 16:59

babbeltje schreef:
Hee meid ik weet nog een leuke site voor je www.mijnkind.nl er is daar ook een ontzettend gezellig forum waar je heel heel veel kan leren, he trijntje :wink:

:oops: :oops: ssssssst straks ontdekken mensen mn verslaving :mrgreen:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 jul 2006 22:21

Lammetje en Vlieger van harte gefeliciteerd!!
Geniet van jullie zwangerschap!
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 jul 2006 22:47

Bedankt voor alle felicitaties!!!!! We gaan er zeker van genieten!

@babbeltje: kga morgen snel even kijken daar :wink: Nu slapen want ik ben moe.... kom net uit mn werk, maar ga binnenkort naar de arboarts ivm veranderen van werktijden! Kan het echt niet aan om rond 6 uur op te staan en een volgende dag weer om 12 uur thuis te zijn uit avonddienst.. om over nachtdienst maar niet te praten ben gewoon een gevaar voor mezelf onderweg naar huis! Hopen dat ze het goedkeuren :?

Terug naar “Archief”