Markie schreef:Boekenlezer schreef:Markie schreef:Vind t een grote spotboeverij, heel die jongerendag.Met hardrock en wat aangepaste teksten Jezus dienen?
Echt netjes.En zeg nu ook tegen mij niet dat ik er nooit niks van gezien heb, want heb tv en daar komt het ook altijd op
Mij zullen ze er niet zien iig.Ga liever naar een gewone discotheek.Veel betere muziek, en je bezoedeld je er minder mee dan op zo'n jongerendag.
Dat kun je vinden, maar of de discotheek dan ineens wel goed is...??
Het klinkt misschien nogal hard, maar ik vind jouw antwoord nogal hypocriet en onprincipieel. Net alsof er zo'n houding aan zit: "Ik ben onbekeerd, en behoor dus tot de wereld, en leef daar dan maar in. Als ik uitverkoren ben komt het me nog wel eens aanwaaien. Maar die EO-jd, nuuuuj, da's niks hoor! Die hebben d'r geen verstand van!"
Nee, een discotheek is zéker niet goed.Heb ik ook niet gezegd

.
Bezoekers van zo'n jongerendag denken met dat hele gedoe goed te doen en God te eren.
Het is echter nog veel misleidender dan 'wereldse' muziek etc.
Ik zeg ook niet dat eo jeugd niks is, maar ze houden zich behoorlijk voor de gek.
En ik ben zelf niks beter ook, want ga gerust naar een discotheek, ook al weet ik dat het niet goed is.Als ik na zo'n jongerendag ga zou ik me echter nog véél bezwaarde voelen.
Ook geloof ik niet dat ik uitverkoren ben en daarom dus al helemaal niet dat het mij wel 'aan' zou komen waaien
Maar ik denk wel dat ik God met een bezoek aan de eo jongerendag meer beledig dan met een bezoek aan een café of discotheek.
Maar dan zou je beter consequent kunnen zijn, en ook nooit in café en disco moeten komen. (Maar daar zul je het zelf eigenlijk ook wel mee eens zijn, denk ik.) Ik vind jou echter iets berustends hebben, van: 'ik ben niet goed, en daar is niks aan te doen, want ik kan me niet bekeren. Dus laat maar doorsudderen zo.'
Over die jongerendaggangers oordeel ik maar niet, en ik spreek maar helemaal niet uit wat God daarvan zal vinden. Ik ga er niet vanuit dat ik dat feilloos kan inschatten met mijn menselijke beperktheden en dwaasheden.
Zelf ben ik ook niet direct zo'n EO-jongerendag-fan. Maar ik ben er huiverig voor om er zg. algemeen geldende oordelen over uit te spreken.
Ook geloof ik niet dat ik uitverkoren ben en daarom dus al helemaal niet dat het mij wel 'aan' zou komen waaien

Dus ik was nog te optimistisch!

(En hij zegt het ook nog met een knipoog!)
Tsja, communicatie via internet heeft als nadeel dat je elkaar niet ziet, en dat je dus ook niet weet hoe de ander het bedoelt. Maar als ik dit lees is mijn vraag: meen je dit echt?
Dit kan ik namelijk omschrijven als negativistisch verkiezingsfatalisme.
Tien jaar geleden begon ik met het zo zuiver mogelijk bestuderen van de Bijbel, vanuit de vraag: 'wat staat er nou echt? Wat is nou echt de boodschap van de Bijbel?' Ik had nogal wat kerkelijke indrukken opgedaan, en ik had dus ook een levendig beeld van de enorme verdeeldheid die er is. Maar ik kan je zeggen: één van de eerste dingen die het moest ontgelden, was wel het verkiezingsfatalisme. Dat ging onverbiddelijk overboord, want dat is beslist onbijbels!
De dominee van de Ger. Gem. die in mijn woonplaats vaak voorgaat zou dat wat jij hier zegt waarschijnlijk omschrijven als een list van de duivel.