voor twijfelende zoekende mensen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 24 feb 2004 09:53

caprice schreef:Ik weet het niet.
Er zijn tijden waarop dit zo is, maar die duren maar kort. En dan leef ik er soms weer ver vandaan. Dan is er zo'n grote afstand.
Dan denk ik soms dat het nooit meer goed zal komen.
Vertrouw gewoon op die beloften die je hier zo mooi citeert en vervolgens op iedereen toe gaat passen behalve jezelf :roll:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 24 feb 2004 09:58

Code: Selecteer alles

1. Geloof je dat zondaar bent?
2. Geloof je dat Jezus alle zonden kan vergeven
3. Geloof je dat Jezus zonden wil vergeven van zondaren die Hem daarom vragen?
4. Geloof je dat Jezus jouw zonden wil vergeven als je daarom vraagt?
5. Heb je er wel eens oprecht omgevraagd? / vraag je er oprecht om?
6. En kun je dus geen andere conclusie kunt trekken dan dat Jezus voor jouw rechtvaardiging aan het kruis is gegaan?

1. Ja
2. Ja
3. Ja
4. Nee, blijkbaar niet
5. JA!!!
6. Blijkbaar niet
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 24 feb 2004 10:01

Skoezie schreef:

Code: Selecteer alles

1. Geloof je dat zondaar bent?
2. Geloof je dat Jezus alle zonden kan vergeven
3. Geloof je dat Jezus zonden wil vergeven van zondaren die Hem daarom vragen?
4. Geloof je dat Jezus jouw zonden wil vergeven als je daarom vraagt?
5. Heb je er wel eens oprecht omgevraagd? / vraag je er oprecht om?
6. En kun je dus geen andere conclusie kunt trekken dan dat Jezus voor jouw rechtvaardiging aan het kruis is gegaan?

1. Ja
2. Ja
3. Ja
4. Nee, blijkbaar niet
5. JA!!!
6. Blijkbaar niet

Hey skoezie, hoe komt het dat je punt 4 niet gelooft?

"Ik ben gekomen om zondaren zalig te maken"
"En die tot Mij komt zal ik geenzins uitwerpen"
"Maar een ieder die tot Mij komt zali k geenzins uitwerpen"
Afbeelding

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 24 feb 2004 10:14

omdat ik twee jaarlang heb geprobeerd om met een stormram aandacht van God te krijgen, en nu wacht ik totdat hij die gebeden verhoord, dat wil niet zeggen dat ik niet meer bid, ik weet het was echt... en waarom God mij toen niet verhoord is voor mij nogsteeds een vraag
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

joris

Berichtdoor joris » 24 feb 2004 10:18

hoe mrk je dat God je zonden niet vergeeft?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 24 feb 2004 10:22

Skoezie schreef:omdat ik twee jaarlang heb geprobeerd om met een stormram aandacht van God te krijgen, en nu wacht ik totdat hij die gebeden verhoord, dat wil niet zeggen dat ik niet meer bid, ik weet het was echt... en waarom God mij toen niet verhoord is voor mij nogsteeds een vraag
In welke zin zou God het dan moeten verhoren volgens jouw? Wat verwacht hij dat je doet?
Afbeelding

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 24 feb 2004 10:24

Skoezie schreef:omdat ik twee jaarlang heb geprobeerd om met een stormram aandacht van God te krijgen, en nu wacht ik totdat hij die gebeden verhoord, dat wil niet zeggen dat ik niet meer bid, ik weet het was echt... en waarom God mij toen niet verhoord is voor mij nogsteeds een vraag

Het zou zo maar kunnen dat leven en je vragen aan God niet in overeenstemming waren. Ik wil je niet aanvallen hierop maar het is een beetje flauw dat als je tot God bidt en muziek luistert die anti God is en dat ook nog goed praat je van God verwacht dat Hij dan wel zal luisteren.

God is niet iemand die je in de maling kan nemen en voor je karretje kan spannen!!

Dat God niet luistert is nooit Zijn schuld. Wel kan iemands gedrag een verhindering zijn. Daarom onderzoek je zelf en niet God in deze.

Ik heb dit zelf ook gehad dus ik sta niet boven je. Zolang je de wereld wilt vasthouden zal God nooit antwoorden. Vergeet het het gebeurd gewoon niet.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 24 feb 2004 10:25

God is niet verplicht direct jouw gebeden te verhoren (op de manier zoals jij die graag wilt). Als je je gebed oprecht afsluit met 'Uw wil geschiede' dan houdt dat in dat je gelooft dat God jouw gebeden op Zijn tijd en Zijn wijze verhoort. En dan kan het inderdaad zo zijn dat voor jouw gevoel God je gebeden niet verhoort. Maar geef nooit God de schuld dat Hij jouw gebeden niet verhoort.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 24 feb 2004 10:36

Nee percies, en trouwens JacobH ik luisterde toen geen anti-god muziek en dat doe ik trouwens nu nog niet

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 feb 2004 10:48

caprice schreef:Ik weet het niet.
Er zijn tijden waarop dit zo is, maar die duren maar kort. En dan leef ik er soms weer ver vandaan. Dan is er zo'n grote afstand.
Dan denk ik soms dat het nooit meer goed zal komen.

Bij mij kom je over als een schaapje van zijn kunde die afdwaald. Waarom? zou je af kunnen vragen.

Ik denk dat het komt omdat je niet wil kan vertrouwen op zijn beloftes. Je wil jezelf niet steeds meer toevertrouwen aan Hem. Waarom? omdat je volgens mij van alle kanten om je heen gevoed wordt met ongeloof. Terwijl je juist steeds meer moet gaan vertrouwen op God. Als jij niet steeds meer gaat vertrouwen op God, en op zijn Liefde dan kan je niet anders dan afdwalen.

Blijf dicht bij de Goede Herder, en verwacht grote dingen van Hem.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 24 feb 2004 10:50

denk niet aan een groene olifant

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 feb 2004 10:51

Skoezie schreef:Nee percies, en trouwens JacobH ik luisterde toen geen anti-god muziek en dat doe ik trouwens nu nog niet

ben wel benieuwt? hoe je het dan heb gevraagd?
Mag hij alles hebben van jou? mag hij jou leven hebben om een nieuw leven te beginnen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 feb 2004 11:50

Wat werdt er vroeger altijd tegen jou gezegd toe je naar bed ging?
Vraag maar op een nieuw hartje?

Gister vroeg ik aan iemand, hoe ik de leiding van God in mijn leven meer kon gaan zien. Hij zij dat best moeilijk was. En dat ik maar veel antwoorden van God moest verwachten, en verder mijn hart moest volgen. Hij zij er wel bij: als je een nieuw hart hebt....

Ik heb hier overna gedacht, en d8 in eens aan alle twijvelende mensen op dit forum in de kerk of waar dan ook. Ik d8 als alle mensen die twijvelen nou eens naar hun hart kijken. Heb je een nieuw hartje?
Ik weet zeker dat er veel twijvelende mensen zijn die weten dat hun hart verandert is, hun hart verlangt naar God....

Ik mag denk ik zeggen: niks en ook niks staat dat verlangen in de weg, volg je hart en probeer te geloven in zijn beloftes, klam je vast. En vraag kracht van Boven.

caprice

Berichtdoor caprice » 27 feb 2004 20:17

Het hart verlangt naar God?

Nu niet meer. :cry:
Alles is over. :cry:

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 27 feb 2004 20:58

Hijwel schreef:
Blijf dicht bij de Goede Herder, en verwacht grote dingen van Hem.

Hoe bedoel je dat? Hoe moet je dat doen?

Terug naar “Archief”