Afwachten of Verwachten - dr. K. van der Zwaag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 15 jan 2005 22:08

Solus schreef:
jas schreef:
Solus schreef:Ik heb het boek van Van der Zwaag geheel, van kaft tot kaft, bestudeerd. En hij is wel degelijk eenzijdig. Ook rukt hij dingen uit hun verband. Hij citeert bijv. een passage uit een preek van ds. JW Kersten om te bewijzen dat deze de beloften van het verbond (bijv. "Uw zonden zijn u vergeven") frank en vrij preekt als geldend voor allen. Zoek je de passage echter op bij ds. Kersten, dan blijkt dat hij voorafgaand aan het geciteerde stukje aangeeft dat hij dit richt tot allen die hun zonden en schuld hebben leren belijden voor Gods aangezicht en Jezus als Middelaar nodig gekregen hebben...

Wat jij doet is niets anders dan proberen v.d.Zwaag in een kwaad daglicht te stellen. Datgene wat je hem verwijt, daaraan maak je jezelf schuldig. Want in het hele boek van v.d. Zwaag blijkt nergens dat hij een alg. verzoeningsleer voorstaat. Dat is een pertinente onjuistheid en een grove leugen als je dit wilt benadrukken. Nergens beoogt v.d.Zwaag dat de aanbieding van de vergeving der zonden in Christus hetzelfde is als de betekenende zaak zelf. Je bent schandelijk bezig wanneer je dit zo stelt en het is kennelijk je bedoeling v.d. Zwaag een dwaling in de schoenen te schuiven waar de man geenszins debet aan is.

heb ik dat ergens gezegd dan?

Schandelijk van jou om mij dit te verwijten!

Je insinueert het op zn minst met je citaat over éénzijdigheid en ds. kersten. Want aangezien kersten nimmer een alg. verzoeningsleef heeft verkondigt, en het dus absurd van v.d. zwaag zou zijn om dit te beweren, laat je ons nu wel geloven dat hij dat wel beweert.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Terug naar “Archief”