Boerin schreef: Mijn zus zei toen ik de eerste kreeg: Neem 'm maar lekker bij je in bed hoor. Deed ik ook. Dat dat geintje nog jaren doorging en z'n vader altijd in de richel van het bed sliep vertelde ze er echter niet bij, grapjas.
.
Hier ook een tijd lang een co-sleeper gehad, maar in de praktijk betekende dit dat ik vooral half in de co-sleeper werd geduwd, en daar had ik dus niet zo een trek in.
Dus op voorstel van ML de co-sleeper de deur uit en gewoon een bedhekje aan 't bed.
Breed bed en dus ruimte genoeg voor ons drie-en.
In de praktijk betekent 't overigens wel dat ML op een randje ligt, ikzelf tegen ML aan geduwd wordt en muts de dreumes de rest van 't bed in beslag neemt, want zeg nu zelf.... horizontaal op bed liggen, da's toch veel relaxter?
@Acire
Is het goed gegaan, de overgang naar een eigen bedje en eigen kamer?
@Sterretje
Wordt hij dan wakker omdat hij gedroomd heeft of wil hij gewoon graag gezellig bij jullie liggen? Idd misschien eens kijken of de middagslaap er af kan, zodat hij wellicht 's nachts beter slaapt?
@PPM
Bijzonder om te lezen dat dus zelfs opvoedingsstijl invloed heeft op je wijze van les willen geven.
Eerlijk gezegd is dus de aandacht en 't punt dat er dus niet naar individuele zaken gekeken kan worden per kind, één van de redenen dat wij thuisscholing overwegen.
Ik ben er nog niet uit en we zijn van plan om tegen de tijd dat het zover is, ook goed te kijken naar wat voor kindje 't aan 't worden is, dat vind ik nu echt nog te vroeg om te beoordelen.
Er zijn zoveel voors en tegens te bedenken.
ML is er wel helemaal uit, maar ja, die gaat zelf naar zijn werk...

Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...