Homo met relatie oprecht christen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ewan
Sergeant
Sergeant

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Ewan » 17 mar 2012 11:13

JeeWee schreef:
Hou dan je mond dicht als je de moeite niet wilt nemen om je te verdiepen in hoe mensen zich hier kwetsbaar opstellen en zich bloot geven en inhoudelijk iets vertellen!

Hoe stel je je kwetsbaar voor, wanneer niemand weet wie je bent, het is toch allemaal maar rollenspel?
Somebody up there likes you

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 17 mar 2012 11:18

Ewan schreef:het is toch allemaal maar rollenspel?

Dat is inderdaad wel eens het gevoel dat ik krijkg bij veel kerkmensen.

Maar er zijn hier ook veel mensen die met vallen en opgeraapt worden hun weg proberen te gaan met de Heere Christus en ook nog homo zijn en daar oprecht hun zieleroerselen over delen.
Als er dan weer een botterik met losgerukte stenen die ze bijbelteksten noemen, komt smijten, dan kan dat hard aankomen.

Rollenspel? Bizar!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 17 mar 2012 11:30

Targetses schreef:Ik heb geen zin om al die 35 pagina's door te lezen, maar over het algemeen zal men hier toch afwijzen dat een homo met relatie geen oprecht christen zal kunnen zijn.

JeeWee schreef:Hou dan je mond dicht als je de moeite niet wilt nemen om je te verdiepen in hoe mensen zich hier kwetsbaar opstellen en zich bloot geven en inhoudelijk iets vertellen!

Je legt ongewild presies je vinger op de zere plek. Want ik als hetro behoef me niet kwetsbaar op te stellen, maar wel een homo.

Volgens mij zit ik hier op Refoweb, een christelijke site die zich conformeert aan de bijbel.

In het boek Hooglied worden al de mooie lichaamsdelen beschreven en bejubeld, met uitzondering van het achterlichtje.
Als je hard fietst heb je altijd wind tegen.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 mar 2012 11:36

Kereltje schreef:Nogmaals geen vergelijking, maar jij twijfelt ook niet aan iemand die in Jezus' naam allerlei mensen vermoordt? Die mag van jou gewoon aan het Heilig Avondmaal?

Vermoorden en liefhebben is nogal een verschil, of niet?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 mar 2012 11:40

Targetses schreef:Je legt ongewild presies je vinger op de zere plek. Want ik als hetro behoef me niet kwetsbaar op te stellen, maar wel een homo.

Volgens mij zit ik hier op Refoweb, een christelijke site die zich conformeert aan de bijbel.

In het boek Hooglied worden al de mooie lichaamsdelen beschreven en bejubeld, met uitzondering van het achterlichtje.

Je zou als hetero je ook in kunnen leven in een homo. Misschien levert dat wat meer respect op.

Ik conformeer mij ook aan de Bijbel, maar misschien is het je opgevallen dat diezelfde Bijbel nogal verschillend wordt uitgelegd.

En je laatste opmerking is zo denigrerend, ik wil daar niet eens iets over zeggen. Ik denk dat er een paar minder mooie woorden zouden komen te staan.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 17 mar 2012 12:23

Targetses schreef:In het boek Hooglied worden al de mooie lichaamsdelen beschreven en bejubeld, met uitzondering van het achterlichtje.

Jouw tact zal vast niet bejubeld worden, iig niet door mij. Onnodig bot!!!
Hoewel ik bepaalde opvattingen van P.W. & J.W. niet deel kan ik me heel goed voorstellen dat dergelijke opmerkingen erg kwetsend zijn.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 17 mar 2012 14:52

@targetses:

1 Korinthiers 6:9-10 Of weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen beërven? Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.

nou, jij voegt je wel heel gauw toe aan dat rijtje..

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 17 mar 2012 14:54

Targetses schreef:In het boek Hooglied worden al de mooie lichaamsdelen beschreven en bejubeld, met uitzondering van het achterlichtje.

1a2b3c schreef:Jouw tact zal vast niet bejubeld worden, iig niet door mij. Onnodig bot!!!
Hoewel ik bepaalde opvattingen van P.W. & J.W. niet deel kan ik me heel goed voorstellen dat dergelijke opmerkingen erg kwetsend zijn.

Ik hoef niet bejubeld te worden. De teksten in de bijbel aangaande homosexualiteit zijn ook recht door zee.

1 Timotheus 1:9-10 En hij dit weet, dat den rechtvaardigen de wet niet is gezet, maar den onrechtvaardigen en den halsstarrigen, den goddelozen en den zondaren, den onheiligen en den ongoddelijken, den vadermoorders en den moedermoorders, den doodslagers, Den hoereerders, dien, die bij mannen liggen, den mensendieven, den leugenaars, den meinedigen, en zo er iets anders tegen de gezonde leer is;

Lees je het goed? Die tegen de gezonde leer is.

Romeinen 1:27-32 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende. En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen; Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid; Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam; Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen; Dewelken, daar zij het recht Gods weten, namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.

Wat denk je nou? Staan de homo's hier ook voor te klappen?

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 17 mar 2012 14:59

Targetses schreef:Ik hoef niet bejubeld te worden. De teksten in de bijbel aangaande homosexualiteit zijn ook recht door zee.

Ik zei dat ik je TACT niet bejubel, mensen zal ik nooit bejubelen dus jou ook niet. Wees gerust!
Verder hoef je mij niet te overtuigen wat de Bijbel zegt over h.s. als je de moeite had genomen om het topic door te lezen weet je dat ik h.s. op grond van de Bijbel als zonde zie.
Maar dat geeft me geen enkele aanleiding om zo bot en tactloos te reageren, zonder dat ik er mede een welgevallen in heb.

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 17 mar 2012 15:02

meribel schreef:@targetses:

1 Korinthiers 6:9-10 Of weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen beërven? Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.

nou, jij voegt je wel heel gauw toe aan dat rijtje..

Ik was toch echt van mening dat ik hier op een christelijk forum terecht was gekomen, een forum met leden die recht van leer zijn.

Als jij van mening ben dat ik een lasteraar ben toon dat dan aan.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 mar 2012 16:48

Targetses schreef:Ik was toch echt van mening dat ik hier op een christelijk forum terecht was gekomen, een forum met leden die recht van leer zijn.

Is recht van leer volgens jouw leer?
Dit is inderdaad een christelijk forum. Misschien heb je tot nu toe nog niet het genoegen gehad om een christelijke homo tegen te komen. Zoals je hier leest, zijn ze er.

Als je de moeite had genomen om dit, en andere topics door te lezen, dan had je nu geweten of homo's staan te klappen bij de door jouw genoemde teksten.

Ik vraag me daarnaast af hoe je durft te zeggen recht in de leer te zijn, en vervolgens wel een van de twee grote geboden met voeten treedt, nl. heb je naaste lief als jezelf.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 mar 2012 16:52

hubert schreef:JeeWee en Pollewop: ik heb nu geen tijd, maar kom er privé op terug!

TP niet je identiteit, maar ook niet los te koppelen. homo=mens

Nee, mijn gevoelens zijn niet los van mij verkrijgbaar. Maar ik vind het een paar stappen te ver om je identiteit aan je geaardheid op te hangen.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 17 mar 2012 19:27

JeeWee schreef:Zelf geloof ik dat God in Zijn algemene genade heel veel manieren heeft gegeven om met alle lek en gebrek om te gaan. De één onthoudt hij een relatie. De ander niet.
Ik begrijp Gods bedoelingen vaak niet. Ik weet in één ding: ik mag Hem volgen.
En dan heb ik tijdens dat volgen geen zin en tijd om over de wegen van anderen te oordelen.
Dan wil ik hen onderweg ontmoeten in wat we gemeen hebben.

Hoi JeeWee, wat versta jij onder "algemene genade" en hoe verhoudt zich dat t.o.v. dat "Hij de één relatie onthoudt en de ander niet"?

h.g.
Learsi

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 17 mar 2012 21:48

Ik geloof dat God met zijn algemene genade tegemoet komt aan een schepping die gebroken is. Mensen met een handicap kunnen daardoor toch verder leven. Mensen die met de dood van een geliefde worden geconfronteerd, kunnen toch verder.

Dat staat er wel los van hoe een gelovige homo omgaat met met zijn geaardheid.
Ik denk dat die omgang met de geaardheid voor een groot deel ook afhangt van de opvoeding en omgeving.

Ik wil toch meer de afhankelijkheid van de persoonlijke omgang met god benadrukken. Mijn gebed is voortdurend of de Heere God voor mij deuren wil openen of sluiten.
Ik geloof dat de één wel ruimte krijgt voor een relatie en de ander niet.
Ook bij hetero's is dat soms zo. De één voelt zich geroepen tot het celibaat en de ander niet.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 17 mar 2012 22:13

God komt ons te hulp daar ben ik van overtuigd, maar tegelijk denk ik "niet bij het oversteken of bij het halen van mijn rijbewijs".
M.a.w. wij moeten ook onze verantwoordelijkheden opnemen ten opzichte van Hem en ten opzichte van onze broeders en zusters.
Met de wereld hebben we niets te maken, wij zijn apart gezet , geheiligd, wij zijn buiten de legerplaats.
Een Christen is gelijk die vleermuis en die dolfijn die resp. op zijn kop hangt en afgaat op zijn gehoor en zijn pootjes in de hemel en zijn adem of pneuma van boven haalt.
Hij moet daarvoor uit het water omhoog.

Gods genade is genoeg voor een elk van ons, maar "adeldom verplicht".

Terug naar “Archief”