Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor MissF » 14 jul 2011 20:34

Wat een handig ding zeg! Hier ook een tijdje gehad dat hij zijn armen eruit wurmde, maar na dreigen met de politie was het al snel over, want de 'pliesie' is heilig voor hem, en als zij zeggen dat het niet mag, dan gelooft hij dat helemaal en doet het ook niet meer ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 14 jul 2011 20:39

Ik ga hem ook bestellen. Als er meer het doen, kunnen we het beter samen doen en vanaf hier weer doorsturen.
Time flies when you have none!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 jul 2011 05:01

even over dat dreigen met de politie, ben jen iet bang dat je kind bang wordt voor de politie? dat is toch immers niet de bedoeling.

hier zeggen we gewoon dat het niet mag en als ze het wel doet dat we dan stoppen en dat ze dan maar verder gaat lopen. Marijn doet het nu ook. Dus zal ook eens kijken na zo ding.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 15 jul 2011 06:45

Maar wat als ze t toch doet?
Haar laten lopen kan je niet maken...
Ik zeg juist nooit iets wat ik niet kan waarmaken.
Anders weten ze niet meer waar ze aan toe zijn

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 jul 2011 06:56

Hier zegt kindlief bij veel dingen die niet mogen: "dat mag niet van de tatu-auto!" :mrgreen:

Maar wij hebben er nooit mee gedreigd. Ben niet zo van het dreigen met dingen die niet waar zijn of die je toch niet doet. Werkt met pubers in een klaslokaal ook niet, dus ik denk dat het niet zo wijs is 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 jul 2011 07:50

Nee, ik dreig ook alleen met dingen die ik waar kan maken. Als ze bij ons de armen eruit wurmenr, roep ik altijd naar achteren 'armen in de gordels, anders is het gevaarlijk met een botsing, dan vlieg je door de ramen' en dat maakt nog steeds indruk, want dan moet je met de ambu naar het ziekenhuis, omdat je hoofd stuk is ( aldus zoonlief)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 jul 2011 07:54

paprikameisje2 schreef:even over dat dreigen met de politie, ben jen iet bang dat je kind bang wordt voor de politie? dat is toch immers niet de bedoeling.

hier zeggen we gewoon dat het niet mag en als ze het wel doet dat we dan stoppen en dat ze dan maar verder gaat lopen. Marijn doet het nu ook. Dus zal ook eens kijken na zo ding.

Als je bepaalde politieprogramma's kijkt op tv (zoals: blik op de weg of wegmisbruikers) komen er ook beelden voorbij dat kinderen niet in hun stoeltje zitten (los op de achterbank) of voorbij de passagier op schoot. Politie's zijn daar niet blij mee.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 jul 2011 07:55

Zo zijn de kinderen van mijn zwager en schoonzus bang van mijn andere zwager want hun dreigen altijd dan komt ome ... en die neemt jullie mee naar het politiebureau (hij is politie agent) Hij vind het zelf ook niet leuk want ze moesten echt niks van hem hebben nu gaat het gelukkig een stuk beter.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jul 2011 09:15

Hier dreig ik ook nooit met iets wat niet kan. Ik heb wel tig keer uitgelegd aan Jurian waarom zijn armen in de gordels moesten, maar hij bleef het doen. Tja, toen maar overgegaan op 'dreigen' dat als de politie het ziet die boos wordt. Nu snapt hij nog niet dat de politie waarschijnlijk boos op mij wordt en niet op hem ;) maar het werkt wel hier.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 jul 2011 11:15

Dreigen met de politie doe ik niet maar mijn schoonmoeder heeft dat 1 keer gedaan (toen heb ik gezegd dat ik dat niet wilde horen) en nu zit het erin gebakken :? :roll: Helemaal niet blij mee!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 15 jul 2011 13:31

We hebben er niet mee gedreigd en bang is ze er ook niet voor.
Ze ziet ze geregeld en ze kent er een paar dus wat dat betreft. Het werkte alleen wel, en daar ging het ons om.

En ik zou kunnen zeggen dat we dan stoppen en dat ze dan moet lopen, maar als je dan weet ik waar zit, stop je dan en rijd je dan ook weg??
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 jul 2011 14:29

Gelukkig doet hij het nu niet meer maar toen hij het wel deed was de consequentie: als je je handen uit de riempjes haalt dan geen speeltuin/koekje/verhaaltje als we thuis zijn.
Vind het gewoon jammer dat mijn schoonma er mee gedreigd heeft en dan ook op een niet leuke manier...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 jul 2011 14:55

Maar wat is dreigen?

Je zou tegen een kind (ik denk wel dat het dan wat ouder moet zijn) kunnen vertellen dat als de politie ziet dat je geen gordel om heb een bekeuring kunt krijgen want het is gevaarlijk. Dat vindt ik niet echt dreigen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 jul 2011 15:05

dan stop ik en zet ik haar uit de auto. 1 keer is het zover gekomen en het is nooit meer gebeurd. Ik doe het dan ook echt! anders zeg ik het niet. gelukkig weet ik dat ik dit wel tegen julia kan zeggen. Je hebt immers ook kinderen die het niet erg vinden.

De keer dat eht zover was, ben ik gestopt en toen ik haar deur open deed wist ze genoeg.

evelien: dat zeg ik dus nu ook tegen haar, ze is zich nu bewust van geld, dat je daarmee meot betalen, en dat je dan de politie moet betalen, dus geen cadeau kan krijgen, omdat mama dat geld dan aan de politie moet geven. Tja.. het moet toch ergens vandaan komen. Overigens komt het niet zover dat een politie bekeurd omdat een kind de armpjes buiten de gordeltjes heeft, als ze verder maar vast zitten.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 jul 2011 15:09

Mijn schoonmoeder zei: als je nu niet ophoudt met huilen dan komt de politie je halen en die stoppen je in de gevangenis en dan mag je nooit meer naar mama toe. Vind ik redelijk heftig voor een kind van 3....

Terug naar “Archief”