Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor gempa » 26 apr 2011 09:38

@ evelien, heeft de vk je ook geprikt op vitame d? die was bij mij dus erg laag, en dat geeft ook vermoeidheidsklachten, ik had ook nergens energie voor, maar nu ik bijslik is het een heel stuk verbeterd,

mooie foto hoor, al een echt buikje!en vergeleken bij mij ben je slank :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 apr 2011 09:46

ja ik heb/had vitamine D tekort, heb weinig geslikt. Ik slikte ook al vitamine pillen met de net zoveelheid als wat ik voorgeschreven had. Ik kreeg van die vieze zakjes. k Heb ze weg gegooid. Maar m'n energie blijkt nu wel weer beter te gaan. Moet gewoon even een ritme zien te vinden. Maar gelukkig gaan we de goeie kant op qua weer en leven we meer buiten dan binnen. :wink:
Maar wat slik jij dan?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 apr 2011 09:57

Mooie foto evelien! En je begint het inderdaad al echt te zien. Volgens mij heb ik nu met 10 weken net zo'n buik, als het niet meer is :oops: .

Hier valt de vermoeidheid gelukkig mee, blijf nog wel misselijk, ook door de pillen heen. Gelukkig nog geen enkele keer hoeven te braken, dus dat is al gewonnen.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 26 apr 2011 11:05

Evelien schreef:ja ik heb/had vitamine D tekort, heb weinig geslikt. Ik slikte ook al vitamine pillen met de net zoveelheid als wat ik voorgeschreven had. Ik kreeg van die vieze zakjes. k Heb ze weg gegooid. Maar m'n energie blijkt nu wel weer beter te gaan. Moet gewoon even een ritme zien te vinden. Maar gelukkig gaan we de goeie kant op qua weer en leven we meer buiten dan binnen. :wink:
Maar wat slik jij dan?

ik moest van de vk dubbele dosis kindervitame d eten, van die kleine tabletjes, die zijn helemaal niet moeilijk weg te krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 apr 2011 13:30

oke. Ik moet zo toch nog even naar de stad. Maakt het nog uit van welk merk?

Wat ook zo leuk is, is dat de buren het nu ook gaan zien en vragen heel voorzichtig ben je zwanger. :lol: Zo leuk en grappig.

Kreeg net een mailtje dat ik een blije doos kan ophalen bij de prenetal. k Ga zo maar eens even kijken. :oops: (hoezo nieuwsgierig).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 apr 2011 15:21

Mooi bescheiden buikje Evelien! :)

@liefie met de kinderwagen moet het in principe goed komen, ze snapten het niet, maar we mogen donderdag naar Babypark gouda, dan is daar als 't goed is de bekleding e.d. binnen... ben benieuwd!

Vrijdag moet ik weer voor controle. Groei echo vinden ze niet meer nodig in 't zh.
Ik heb dus voor vrijdag nog wel wat vragen... wil weten hoe ze de groei de komende weken in de gaten gaan houden, en wat ze gaan doen als ons ukkie met 40 weken nog niet uit zich zelf gekomen is...
Vrijdag moet ik wel weer (4e x.... 8-[ ) glucose prikken. Ben benieuwd.

Hier overigens ook een ukkie dat flink 'duwt'. Voel regelmatig rug/kontje aan de buitenkant van m'n buik :)

@Evelien, kan je de prenatal doos ophalen? Die kreeg ik pas met 30 weken. Die van de Etos kreeg ik wel eerder...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 apr 2011 15:37

@Evelien je kunt het zeker al zien! Voor de rest zie je er super goed uit je eigen niet te druk maken hoor is nergens voor nodig!
Vroeg dat je nu al de doos op mag halen bij de prenatal meestal is dat pas na de 30 weken (Ik vond de doos wel erg leuk om te krijgen)

@Jannoek hopelijk is van de week je kinderwagen helemaal compleet. Apart dat je nu geen groeiecho meer krijgt was het kindje niet veel gegroeid dan na de laatste keer? geven ze ook een schatting van het gewicht bij geboorte of niet?
Hier steken de voeten ook regelmatig uit echt zo apart net of hij er via de buik uit wilt. Heb jij veel last van voor weeën? Ik heb af en toe van onderen veel last van gemene steken net of hij er zo uit valt :lol:
Ik wordt 's nachts weleens wakker van ''pijn'' in mijn buik wat weer afzakt heb het idee dat dat voor weeën zijn maar weet het ook niet zeker.

Vanmorgen is de wieg geïnstalleerd staat echt super leuk! Ga morgen nog even een dekentje kopen (ik denk rood) en ga mijn man dan echt vragen wat foto's te maken al is het nog niet helemaal af.

Vanmorgen nog een leuk kapstokje gekocht en daaraan komen de creaties van een vriendin ze heeft een molen gemaakt van stof (rood stof en een hollands stofje) ze gaat nu ook nog een koe maken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 apr 2011 15:51

Kindje was precies boven de lijn meegegroeid de vorige keer. :lol: dus nog steeds boven P97... 8-[ Maar omdat het wel een lijn volgt zien ze geen reden om nog een echo te maken. Zou het de vorige keer juist weinig zijn gegroeid, dan zouden ze nog wel een echo maken. Tja, uk is gewoon groot blijkbaar.
En daarom heb ik er dus nog wel een paar vragen bij, ook omdat ze het al een keer hadden over inleiden met 38 weken, zeker niet langer dan 40 weken etc. Ik wil dat eigenlijk gewoon de volgende keer zwart op wit hebben staan. Weet ik ook waar ik aan toe ben.
Zal dan ook vragen wat ze schatten qua gewicht, ben ik de vorige keer weer vergeten...

Ik heb wel last van pijnlijke harde buiken, die komen steeds vaker. En een soort kramp in m'n rug. Hopen maar dat dat geen voorbode is voor rugweeen? :-oo

Klinkt leuk van het wiegje en het molentje, ben benieuwd naar een foto!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 26 apr 2011 18:06

Evelien schreef:oke. Ik moet zo toch nog even naar de stad. Maakt het nog uit van welk merk?

Wat ook zo leuk is, is dat de buren het nu ook gaan zien en vragen heel voorzichtig ben je zwanger. :lol: Zo leuk en grappig.

Kreeg net een mailtje dat ik een blije doos kan ophalen bij de prenetal. k Ga zo maar eens even kijken. :oops: (hoezo nieuwsgierig).

nee hoor, davitamon ofzo, ik heb eigen merk kruitvat

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 apr 2011 18:48

Mooi Evelien! Helemaal nog niet heel dik toch? Echt mooi!
liefie, leuk dat het wiegje er is, ben heel benieuwd naar foto's
Jannoek, fijn dat het kindje wel een lijn volgt, maar wel prettig als je weet wat de bedoeling is idd, dan weet je waar je aan toe bent

Gister zat ik bevallingsverhalen te kijken op tv, da's in Engeland volgens mij. Daar was een vrouw die thuis wilde bevallen. Maar tjonge, wat een heisa, een therapeut die haar van tevoren al begeleidde, een priester die het huis in moest zegen. Poeh, in Nederland doen zoveel vrouwen het thuis :mrgreen:

Ik ben onverwacht vrij morgen, omdat Jurian ziek is. Vandaag is mijn man thuis gebleven, morgen is het mijn beurt :) Daarna zou ik sowieso toch pas met Koninginnedag moeten werken. Prima vol te houden dus. Het idee dat ik bij Jurian als over 1,5 weken ofzo met verlof was, ongelooflijk. maargoed, ik weet dat het zo om kan slaan, maar als het zo doorgaat gaat het goed lukken tot de 36 weken. Iemand op mijn werk opperde al dat ik gewoon tot de bevalling elke week een dagje kom, om binding te houden met de groep. Lijkt me leuk :mrgreen: Nee, ik denk dat ik het dan wel lekker ga vinden.
Als het maar lekker weer blijft komt het goed. Al zou het deze week iets minder worden helaas.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 apr 2011 07:21

@MissF, beterschap met de kleine van jullie.

Even over die blijde doos. Ik kwam er achter dat m'n uitgerekende datum verkeerd stond. :lol:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 apr 2011 07:34

@Jannoek Ze blijven dus best vaag in het zhuis? Hoor dat best vaak eigenlijk gewoon veel vragen stellen!

@MissF Nog even en dan kun jij ook lekker gaan genieten! krijg jij de 3de week van mei verlof of eerder? beterschap voor Jurian.

@Evelien Kan gebeuren toch dan heb je in elk geval je babydoos al binnen :wink:

@NDW hoe is het met jou? Lukt het werken nog?

Ik ben vandaag echt niet voorruit te branden vannacht wel heerlijk geslapen ben niet een keer wakker geweest komt denk omdat het gisteren zo druk was :D Zo even richting de prenatal om kraamverband enz en nog wat kleine spullen. Ga ook gelijk klossen,ondersteek en rugsteun voor het kraambed halen. Als we dan volgende week terug komen van vakantie is tenminste alles klaar voor de bevalling.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 apr 2011 08:04

Ja, ze zijn inderdaad super vaag in het ziekenhuis...
Ga dus even flink vragen stellen vrijdag. Wil gewoon weten waar ik aan toe ben...
En ze nemen niet voor niets de zorg over van de vk, dan moeten ze wel zorg bieden die de vk niet kan bieden, en ik heb op dit moment niet het idee dat dat zo is.
Maar ja...

Vannacht heb ik me er lekker druk over liggen maken in elk geval. Bijna niet geslapen... Heb ontzettend zere benen 's nachts. Voelen zó zwaar. Net als of ze slapen, en het trekt ook amper weg... Na een paar uur op één zij word ik dus ook wakker en móet ik omdraaien van de pijn. Heel vervelend, maar goed.

Succes met die spulletjes regelen liefie! Hier staat het bed keurig op klossen, en het kraampakket netjes in de kast ;-)

@Evelien, haha, boeiend :) Heb je 'm in elk geval al binnen ;-)
@MissF beterschap met Jurian!
En die bevallingsverhalen keek ik pas ook, maar ik wist niet hoe snel ik weg moest zappen. :mrgreen:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 27 apr 2011 08:25

Jannoek schreef:Ja, ze zijn inderdaad super vaag in het ziekenhuis...
Ga dus even flink vragen stellen vrijdag. Wil gewoon weten waar ik aan toe ben...
En ze nemen niet voor niets de zorg over van de vk, dan moeten ze wel zorg bieden die de vk niet kan bieden, en ik heb op dit moment niet het idee dat dat zo is.
Maar ja...

Hier kwam ik bij de vijfde voor het eerst bij een verloskundige en dat is idd een heel verschil met een gynaecoloog (of de meeste huisartsen)! Ik wil je niet ontmoedigen Jannoek, maar reken er niet te veel op dat een gynaecoloog bepaalde taken/eigenschappen van een verloskundige overneemt. Die ervaring heb ik absoluut niet i.i.g.!

Ik hoop maar dat jullie uk snel komt, volgens mij wordt het allemaal best zwaar voor je! Sterkte hoor!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 apr 2011 08:33

Inderdaad is het niet te vergelijken, al is het alleen al doordat het allemaal veel zakelijker is. Je bent bij wijze van spreken gewoon je patientnummer ;-) En waar ze bij de vk alle tijd hebben (of in elk geval nemen ;-)) om al je vragen te beantwoorden, zo ervaar ik dat nu niet...
Het ziekenhuis biedt wel náást de afspraken bij de gyn ook de mogelijkheid om met een verpleegkundige nog vragen door te nemen. Voor vrijdag heb ik (ik moet toch wachten na het bloedprikken voor ik naar de gyn kan ;-)) tussendoor een afspraak bij haar gemaakt. Zij is wel echt super aardig en biedt de mogelijkheid om alle vragen te stellen.

Nog even geduld tot vrijdag, wellicht weten we dan meer ;-)

En... bedankt Sophie77 :)

Terug naar “Archief”