de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2010 12:51

Klopt.

MissF schreef:Tja, een condoom is absoluut minder spontaan. Het is toch een onderbreking, en dat is niet altijd leuk, dus op die manier kan het best een libido killer zijn, maar alles beter dan die pil, dat was voor mij geen libido killer trouwens.

Heeft niet alleen met "spontaan" te maken maar ook met gevoel. Zoals ik laatst hoorde: Met schoonmaakhandschoenen aan voel je ook niet of het water warm is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 mei 2010 12:54

Tsja, het is voor- en nadelen tegen elkaar afwegen. Ik ben aan de pil gegaan op mijn 17e vanwege acné. Ook leefde ik iedere keer twee of drie dagen vooral op pijnstillers omdat ik ontzettend veel last had als ik ongesteld was. Twee hele grote pilvoordelen dus: acné weg, pijn weg. Bovendien zorgt de pil ook voor regelmaat, wat ik van nature ook niet heb.

Daar staat tegenover dat ik het geen relaxed idee vind om al jaren hormonen te slikken. Maar ja, als je hoofdpijn hebt neem je ook paracetamol en in principe is de pil voor mij wel een goed werkend medicijn. Momenteel ben ik niet van plan om te gaan stoppen, maar als ik die stap wel een keer zet ben ik nu al bang voor wat er volgt aan onregelmatigheid, puisten en pijn :( Het is gewoon lastig.
pobody's nerfect

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 11 mei 2010 13:04

Marnix schreef:Klopt.

MissF schreef:Tja, een condoom is absoluut minder spontaan. Het is toch een onderbreking, en dat is niet altijd leuk, dus op die manier kan het best een libido killer zijn, maar alles beter dan die pil, dat was voor mij geen libido killer trouwens.

Heeft niet alleen met "spontaan" te maken maar ook met gevoel. Zoals ik laatst hoorde: Met schoonmaakhandschoenen aan voel je ook niet of het water warm is.

:lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 mei 2010 13:16

Gaap....dat is dus altijd het excuus voor mannen om niet aan anticonceptie te hoeven doen en het bij de vrouw neer te leggen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 mei 2010 13:42

Waarom doe je net of dat een onrechtvaardig 'excuus' is? Als het voor mannen echt minder fijn is, lijkt me dat een heel goede reden om naar andere oplossingen te kijken hoor. Waarom geloof je daar niet in? Ik kan het niet weten, ben tenslotte geen man ;)

(En nee, dan heb ik het niet over de mannen die ieder weekend een ander mee naar bed nemen. Er zijn altijd gasten die er misbruik van maken.)
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 mei 2010 13:58

Ik vraag het mij af of het daadwerkelijk voor mannen minder fijn is. Het belemmert ze niet in het klaarkomen o.i.d. Dus zo onprettig zal het niet zijn :wink: Er zal vast geen onderzoek naar gedaan zijn, omdat anders de Durexmarkt instort :lol:. Het is het enige anticonceptiemiddel voor de man en het grijpt op geen enkel hormoonhuishouding is. Het merendeel van de a.c. is echt voor vrouwen en is best ingrijpend.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mei 2010 14:18

Het gaat me niet alleen om de spontaniteit van mijn man, ook die van mij ;)
En verder boeit het hem weinig hoor, volgens mij, en geeft hij me groot gelijk dat ik vind dat hij nu aan de beurt is, gelukkig maar :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 mei 2010 14:36

ajl schreef:Ik vraag het mij af of het daadwerkelijk voor mannen minder fijn is. Het belemmert ze niet in het klaarkomen o.i.d. Dus zo onprettig zal het niet zijn :wink: Er zal vast geen onderzoek naar gedaan zijn, omdat anders de Durexmarkt instort :lol:. Het is het enige anticonceptiemiddel voor de man en het grijpt op geen enkel hormoonhuishouding is. Het merendeel van de a.c. is echt voor vrouwen en is best ingrijpend.

Ik geloof mijn man op zijn woord wij hebben ze een tijdje gebruikt maar vinden het alle twee niks. Ik had er geen moeite mee om de pil te slikken hoor kleine moeite ik heb er geen enkele nare ervaring mee.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2010 15:05

ajl schreef:Gaap....dat is dus altijd het excuus voor mannen om niet aan anticonceptie te hoeven doen en het bij de vrouw neer te leggen.

Nounou, je weet het allemaal wel erg goed, ook al ben je een vrouw. Dat jij het gelijk als excuus ziet is jouw negatieve interpretatie. Van de mensen die ik ken die aangeven dat het minder fijn is, zeggen ze niet allemaal: Dus gebruik ik ze lekker niet. Zoals ik al zei, alles heeft zijn voor en nadelen dus daar moet je gewoon over praten samen en de mogelijkheden bekijken. Als jij daar dan met zo'n houding in gaat (gaap, stomme onzinexcuses enz.) wordt dat vast een fijn gesprek....

ajl schreef:Ik vraag het mij af of het daadwerkelijk voor mannen minder fijn is. Het belemmert ze niet in het klaarkomen o.i.d. Dus zo onprettig zal het niet zijn :wink: Er zal vast geen onderzoek naar gedaan zijn, omdat anders de Durexmarkt instort :lol:. Het is het enige anticonceptiemiddel voor de man en het grijpt op geen enkel hormoonhuishouding is. Het merendeel van de a.c. is echt voor vrouwen en is best ingrijpend.

Lekker kortzichtig. Het belemmert ze niet dus is het vast niet onprettig. Allereerst belemmert het sommige mannen daar wel in en daarnaast wil het als het allemaal wel lukt wil dat nog niet zeggen dat het dus net zo goed werkt. Beetje kort door de bocht. Zoals ieder middel heeft het zijn voor en nadelen, moet je overwegen wat het beste werkt... en met de genoemde nadelen van het condoom, wat dus ook per persoon weer verschilt, moet je gewoon samen kijken of dat toch de beste oplossing... en ook dat kan per stel verschillen. Maar jij bent wel heel negatief. (condoom werkt prima dus de man moet niet zeuren, als hij het totaal niet rpettig vindt zijn dat smoesjes etc.)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 mei 2010 15:16

Het spijt mij als mijn reactie verkeerd op je over gekomen is, maar dat is geen reden om het zo te reageren.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2010 15:57

Nou ja, je doet net alsof het allemaal onzinargumenten van mannen zijn, dat ze wel de lusten maar niet de lasten willen dragen etc. (met nog nadrukkelijk gegaap erbij enzo). Niet echt een respectvol omgaan met het mannelijk geslacht :) Dus reageer ik daar even kritisch op.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 11 mei 2010 20:03

Ik ben al tijd terug gestopt met pil slikken na een tijdje geprobeerd te hebben. Werd er dikker van en vooral geirriteerder. Gestopt en buikpijn was ook eigenlijk weer helemaal over. Maar zit laatste tijd toch weer aan te denken om weer te slikken. Maar heb niet echt zin om van alles te gaan proberen. :-k
Leef je droom.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 mei 2010 20:33

ik ben nu ook zonder pil regelmatig ongesteld. Het kan een paar dagen verschillen maar meestal voel ik het aankomen (buikpijn, wat hoofdpijn en wat zeurderig algeheel gevoel) en heb ik altijd wel wat in m'n tas zitten.
Ik heb het gevoel dat ik ook niet meer of heftiger ongesteld ben dan toen met de pil. Soms iets heftiger, soms veel minder. Ach tsja... het hoort er gewoon bij :)

ik voel ook altijd m'n eisprong (ook met pil) en veel mensen geloven dat niet. Het is echt zo, je kan wel dan een soort van nep eisprong krijgen of wat het dan ook moge zijn, ik heb m altijd gevoeld! Zelfs toen mensen zeiden dat het fake was: ik voel m nu en het is niet anders dan met pil!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 11 mei 2010 21:54

Dan voel je idd vast iets anders (nep eisprong), want als je de pil gebruikt heb je geen eisprong, dus kan je die ook niet voelen. Maar wellicht voel je dan wel gewoon iets.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 12 mei 2010 09:03

Je kan idd geen eisprong voelen met de pil.

Ik hoop vooral dat ik niet aankom als ik straks de pil ga gebruiken, daar zie ik het meest tegenop :roll: .
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Terug naar “Archief”