Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jul 2008 12:37

Wij hadden gelukkig niet zo'n dure smaak qua trouwringen, ik hoop wel dat ze lang meegaan, want ze zijn niet breed en niet dik. Kijk bij het ophalen wel even of alle letters en cijfers er goed in zijn gegraveerd, want onze juwelier had een letter teveel of te weinig (ik weet 't niet meer precies) erin gezet en dat ontdekte ik thuis pas.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 16 jul 2008 12:41

Die van ons waren ook niet erg duur geloof ik. Zeker geen 2000 euro.
Duur hoeft niet altijd mooi te zijn. Wij wilden heel eenvoudige ringen, zonder allerlei kleuren, groeven, steentjes enz. (brr)

We hebben witgouden, gladde ringen, zonder verder iets erop. Ze zijn nog steeds prachtig! (we houden allebei niet van goudkleur, deze lijken dus zilverkleurig)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 16 jul 2008 12:50

Lalage, ik meen me te herinneren dat jij jullie trouwtekst in de trouwring heb laten zetten. Of heb ik het verkeerd? Nu is mijn vraag: staat dat mooi. Ik heb een kleine ringmaat, maar wij zouden graag de trouwtekst (dus bijv gen 1:1) er in laten zetten. Ik zou allen niet weten of dat mooi wordt.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 jul 2008 13:12

Ziet toch niemand..jullie weten toch wat erijn staat, dan is het toch goed? :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jul 2008 21:04

kirsten schreef:Lalage, ik meen me te herinneren dat jij jullie trouwtekst in de trouwring heb laten zetten. Of heb ik het verkeerd? Nu is mijn vraag: staat dat mooi. Ik heb een kleine ringmaat, maar wij zouden graag de trouwtekst (dus bijv gen 1:1) er in laten zetten. Ik zou allen niet weten of dat mooi wordt.

Dat klopt, het kan heel goed. Mijn ouders hebben dat ook. Ik denk dat ik ook een kleine ringmaat heb en hij is niet helemaal vol met letters, dus het past vast wel. Er staat in mijn ring: MICHIEL 9-8-2006 OP. 22.17 Omdat de juwelier geen : kon maken (dus 22:17), vonden we een . ook wel goed. Anders moesten we flink gaan bijbetalen, ook als we bijvoorbeeld een ander lettertype of ook kleine letters wilden. Dit kon die meneer zelf doen en dus kostte het niets extra.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 16 jul 2008 22:07

Ik ga het denk ik tzt gewoon even vragen bij de juwelier of het gaat passen. Nu worden er alleen de namen in gegraveerd, omdat we nog geen trouwdatum hebben. Ik vind het eigenlijk wel mooi om zo'n tekst erin te zetten.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 jul 2008 22:50

Evelien schreef:
LeChat schreef:
Javaca schreef:Graveren kan toch bij iedere juwelier?
Hmm.. dat zou ik dan weer niet zo snel doen, ringen kopen bij de één (in België) en dan ergens in de buurt in NL laten graveren...

waarom niet?
't Is misschien onzin, maar ik zou me bij die 2e juwelier een beetje voelen staan.. zo van 'jij bent te duur maar wel goed genoeg om de ringen te graveren' (waarbij je naar alle waarschijnlijkheid natuurlijk ook nog voor 't graveren moet betalen terwijl dat anders gratis kan).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2008 07:01

nou ik kende een stel die eerst bij een juwelier ringen ging passen die ze later ergens bij een handelaartje voor 200 euro minder kon kopen. Alleen had hij geen spul om je vingers te meten etc. En het zijn exact dezelfde ringen. Alleen bij die ene goedkoper (kwamen bij dezelfde fabriek/leverancier vandaan).

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 jul 2008 08:15

En toen gingen ze weer naar die eerste juwelier om te laten graveren?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2008 11:08

gewoon bij die handelaar.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 jul 2008 13:03

Ja, precies. Dat je bij de ene juwelier iets zegt als 'we denken er nog even over na' en vervolgens ringen koopt bij een andere winkelier vind ik zo gek niet. Daar ging het mij ook niet om. Ik had het over ringen kopen bij juwelier A en diezelfde ringen laten graveren bij juwelier B....

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 17 jul 2008 13:40

Evelien schreef:nou ik kende een stel die eerst bij een juwelier ringen ging passen die ze later ergens bij een handelaartje voor 200 euro minder kon kopen. Alleen had hij geen spul om je vingers te meten etc. En het zijn exact dezelfde ringen. Alleen bij die ene goedkoper (kwamen bij dezelfde fabriek/leverancier vandaan).
Wat een armoedzaaier die handelaar! (en ook dat stel trouwens) Mijn juwelier heeft een ketting met daaraan enkele tientallen ringen die ieder een 1/2 mm van elkaar verschillen. Zo'n tooltje hoort bij een juwelier als een hamer bij een timmerman. Ook had ze nog iets waar je je goed zittende ring op kunt schuiven om te zien wat de maat is. De trouwringen zelf kunnen besteld worden met 1/4 mm nauwkeurigheid voor als je net twijfelt. Mochten je vingers in de loop der jaren ietsje dikker worden (hetgeen niet zelden voorkomt bij getrouwde stellen) dan kun je ook je ring zonder al te veel kosten ietsje groter laten maken.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 17 jul 2008 14:26

hebben jullie nog leuke ideeen voor menukaartjes icm naamkaartjes voor het diner savonds voor de daggasten?? Ik wil iets origineels ;)

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 17 jul 2008 14:30

Lenny schreef:hebben jullie nog leuke ideeen voor menukaartjes icm naamkaartjes voor het diner savonds voor de daggasten?? Ik wil iets origineels ;)

Koop van die bruidspaar wuppies.
Koop M&M's met de naam erop (www.mymms.nl)
Doe een kleine versie van de trouwkaart, met aan binnenkant menu.
Zet een bloem neer voor elk bord met daaraan een naamkaartje.
Doe een flesje water met op etiket naam (zet je er voor het sjieke een glas naast, of laat je er naast zetten)

Ik weet niet hoe gek je het wilt maken?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 17 jul 2008 14:32

Vraagje:

Als je zelf een feestlocatie zoekt zonder bediening, en je huurt zelf een cateringsbedrijf in, is dat dan duurder of goedkoper dan een partycentrum?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Terug naar “Archief”