0mdat er landelijk 800 miljoen euro bezuinigd worden op de AWBZ, gaan wij dat hier enorm merken. Er zijn 10 noodmaatregelen getroffen nu. Dagbesteding wordt het zwaarst getroffen, verder gaat er flink gereorganiseerd worden op verschillende plekken, uitzendbureau mag niet meer ingeschakeld worden, alle vacatures moeten langs de directeur voor ze de deur uit gaan en nog meer van zulke maatregelen.
Dan staat er daarna ook nog doodleuk: hiermee hopen we ook onze doelstelling te bereiken om 20% meer tijd direct (dus aandacht) aan de bewoners te schenken.
geen idee in welke fatasie wereld die gasten op het hoofdkantoor leven, maar wij gaan hier als personeel gigantisch onderdoor. Niet meer dan 15% van de dienste mag daar flex mensen gedraait worden, ik geloof dat wij nu op ongeveer 30 a 35 % zitten. Als er in nood gene utizendkracht mag komen, ben ik benieuwd wie dan die dienst komt draaien. De directeur zelf doet dat echt niet!!
Soms baal ik zo van het werken in de zorg!! Als je wat hebt opgebouwd met de bewoners, gaan ze door zulke maatregelen vanuit den Haag of hoofdkantoor weer alles omzeep helpen. De enige manier om de agressie zo laag te houden als nu (2 uitbarstingen in half jaar tijd en we komen van ongeveer dagelijks 1 a 2 uitbarstingen 6 jaar terug) is de aandacht en energie er in te blijven steken zoals we de laatste tijd hebben gedaan.