Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jan 2008 16:31

Ik verwacht niet eens een baby, maar heb al wel een kinderwagen. Haha. Een hele gave, ouderwetse Engelse wagen, met glimmende bak, en stoffen kap. Ik vind hem geweldig, mijn moeder heeft er ons allevier in rondgereden. Onverwoestbaar ding.

En mijn oma, en de vriendin van mn oma, hadden al gezegd tegen mn moeder:' Als het nodig mag Femke al onze spullen hebben die we voor de kleinkinderen hebben gekocht. Buggy, bedje, uizetspulletjes ofzoiets, kinderstoel.

Tjonge, net als of ze met z'n allen zitten te wachten tot ik langs kom en kom vertellen dat mn oma overgrootmama zal worden ofzo :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 jan 2008 17:08

mijn oma was iig heel erg trots toen we het gingen vertellen, beide keren! andere oma ook, maar die was al zo'n 20 keer overgrootmoeder :lol: (neemt niet weg dat ze niet blij is hoor, maar het wordt wat 'normaal')

TJ: ik heb zitten kijken naar die kinderwagens, maar ik wil er perse eentje waar ik de baby in de bak kan zien liggen. Sarah loopt tegen die tijd wel dus ik ga denk voor een meerijdplankje. Eerste paar maanden een draagzak. Ga een goede aanschaffen, deed ik bij Sarah ook regelmatig de boodschappen mee. En verder moet Sarah kleine stukjes lopen, vind die duo wagens extreem duur en ik hoef geen wagenpark in mn huis :)

Zo'n zitje gaat hier volgens mij ook niet lukken, de quinny heeft 2 bevestigingen aan de bak, eentje links en eentje rechts, in het midden dus ik ben bang dat hij gaat hellen met zo'n zwaargewichtje erop.... :?:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 jan 2008 17:12

Weet je al wat voor draagzak je wilt?

Ik heb de BabyBjorn (active carrier geloof ik, met die extra heupondersteuning ofzo), vind 'em heel prettig. Nieuw issie wel duur, ik heb hem via MP.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 jan 2008 17:13

ik wilde een babybjorn ja, maar ik snap niet meer wat het verschil is tussen al die babybjorn dingen :?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 jan 2008 17:27

Deze heb ik dus. Door dat extra rugdeel heb je extra steun, is daardoor minder vermoeiend om met dat ding te lopen.
Laatst gewijzigd door Haai op 25 jan 2008 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 25 jan 2008 17:27

Wij kregen de consumentengids vandaag thuis, en daarin ging het over kinderwagens. Ik dacht, misschien is het wel fijne informatie, er stond namelijk in dat je beter geen kinderwagen kunt kopen wat zegmaar tegelijkertijd een autostoeltje is, omdat een kindje liefst niet langer dan 2 uur in een maxi-cosi mag liggen omdat dit voor bewegingsstoornissen kan zorgen.

Leek me wel fijne informatie :)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 jan 2008 17:32

dat vind ik dus echt niet waar :o :lol: Als je nml eventjes naar de winkel moet en je bent met de auto scheelt het je overleggen van de maxi naar de dreamy en als je baby slaapt wordt het vaak wakker...

Enne een kindje van een aantal maanden laat ik echt wel wat langer in de maxi zitten hoor, toen Sarah sliep, zo'n 2 uur en de rit van de auto erbij soms 3 uurtjes, nooit moeilijk over gedaan en ze heeft nergens last van. Maar natuurlijk geen hele dagen, dat lijkt mij ook niet goed.

Ze hebben overigens ook maxicosi's die kunnen liggen! (wel wat duurder en of ze ook echt veilig zijn weet ik niet....)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 jan 2008 17:36

Maar je ziet soms mensen altijd met die maxicosi op de wagen, ik zet hem er alleen maar op als het maar voor kort is, als ik wat langer weg moet leg ik hem gewoon over in de wagen, want echt ontspannen vind ik hem niet liggen in de maxicosi.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 jan 2008 17:46

lijkt mij ook niet lekker liggen in zo'n houding, toch vallen die kleintjes er in slaap... maarja ik legde dr soms ook gewoon over, maar als je een kleine auto hebt is het ideaal even snel!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 25 jan 2008 17:50

Op mijn kinderwagen past geen maxi-cosi. dat vind ik wel jammer, want vooral als ze iets ouder en zwaarder worden is zo'n maxi-cosi echt zwaar.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 25 jan 2008 17:54

lammetje schreef:dat vind ik dus echt niet waar :o :lol: Als je nml eventjes naar de winkel moet en je bent met de auto scheelt het je overleggen van de maxi naar de dreamy en als je baby slaapt wordt het vaak wakker...
Even is ook niet slecht, en langer ook niet, mits niet te vaak en mits je voldoende pauze neemt (dus kindje er uit halen)

Als iemand echt behoefte heeft aan het artikel kan ik kijken of ik het wachtwoord ergens kan vinden.

En, niet eigenwijs bedoeld, maar jij kunt het niet slecht vinden, maar de consumentenbond test meestal niet met zomaar personen, maar wel echt met mensen die er verstand van hebben. (Ja, jij bent moeder, jij kent je kind het beste, maar ik neem aan dat jij niet een hele studie er aan hebt gewijd :wink: )

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 jan 2008 17:59

als een kind langer als 2 uur in de maxicosie zit.. is dat slecht voor de ontwikkeling van et ruggetje!

juultje 77: op de onze past ook de maxicosie niet.. maar je kan een adapter kopen zodat et wel past! hebben wij ook!

trouwens... iedereen deed dramatisch hoe moeilijk een maxixosie in de auto zetten is... k snap et niet.. k vond et een makkie :oops:

ennuh... de katoenen luiers bevallen tot op heden prima!!!! lang eleven de kraamverzorgster die nog lekker de was doet :lol: :lol: k geniet er ff echt van! van niksdoen!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 25 jan 2008 18:02

Daar mag je ook wel van genieten, een bevallig lijkt me niet niets!

Ik had je nog niet gefeliciteerd (wel meegeleeft en gekeken, stiekem geniet ik enorm van die dikke buiken, de verhalen en die lieve kindjes, dus alsnog :oops:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 jan 2008 18:05

geeft niet!!... dank je!!

k heb herindicatie aangevaagd... en lekker twee dagen extra gekregen!!! heeeeerlijk... k hoop dat et zo blifjt gaan.. en ook met de kleine julia!!

wel veemd hoor... wordt je naar huis gestuurd met zware medicatie... komt de dokter niet eens dagelijk controleren hoe et gaat!! de vk was zeeer pissig!! omdat et niet gaat om een huis tuin en keuken iets.. maarom iets was wel fatale gevolgen kan hebben!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 25 jan 2008 18:09

Lekker voor je die extra dagen. Heb je hele dagen hulp of halve?
En kan dat samen borstvoeding en die medicijnen?

Terug naar “Archief”