Maar op het moment dat je daar fantasiën enzo over gaat krijgen wordt dat een ander verhaal.
Het ligt er dus aan in hoeverre je die gedachten in de hand kunt houden en stop kunt zetten..
Moderator: Moderafo's
Denkertje21 schreef:DesertRose schreef:Elk goedgekeurt sexueel contact wat genoemd wordt in de Bijbel is binnen het huwelijk.
Niet dus...
Denkertje21 schreef:is 'mooi vinden' ook begeren? Als ik een mooie man of vrouw zie staan, heb ik toch niet gelijk de drang om die te hebben?
SimonT schreef:Denkertje21 schreef:Abdijbiertje om 1:00 schreef:Denkertje21 schreef:DesertRose schreef:op de vraag, laat ik een wedervraag stellen. Als iemand mij een plek in de Bijbel aanwijst waarin sexualiteit BUITEN het huwelijk toegestaan is en goedgekeurt wordt, zal ik Harm-J in de Bijbel aanwijzen waar God zegt dat alleen in het huwelijk sexualiteit hoort.
dat is niet zo moeilijk: neem nou allen al de twee 'bijwijven' van Jacob waarbij hij een aantal van zijn twaalf zonen maakt...
Erg buitenechtelijk en toch geheel erkend en nergens afgewezen..
Klopt, maarrrr... dat is het Oude Testament. Die wetten zijn vaak tijdgebonden. In het heden zijn "bijwijven" not done, dus het voorbeeld wat je noemt is denk ik niet representatief voor de christen van vandaag.
Daar heb je het weer: als het ons uitkomt, zetten we de wetten en /of gewoontes van het OT gewoon opzij. Bij homoseksualiteit komt het ons niet uit, dus hoduen we die er in.
Laten we eerlijk zijn: er stáát niets over zelfbevrediging in de bijbel. Klaar! Je kunt dit hooguit scharen onder (buitensporige) lust maar dat ziet ieder weer anders en is een persoonlijke zaak. Ik denk dat we veel te verkrampt met seksualiteit omgaan, dus ook met zelfbevrediging. Genieten van eten en allerlei andere zaken mag, maar over genieten van seksualiteit wordt zo besmuikt gedaan...
Leuk dat je nu weer even je homofobie kan weerspiegelend maar dat heeft er natuurlijk helmaal nix mee te maken!!!
rosalie83 schreef:Denkertje21 schreef:is 'mooi vinden' ook begeren? Als ik een mooie man of vrouw zie staan, heb ik toch niet gelijk de drang om die te hebben?
Dat is wat ik me een stukje terug in dit topic ook heb afgevraagd. Mooi vinden en begeren is niet hetzelfde.
Smurffie schreef:rosalie83 schreef:Denkertje21 schreef:is 'mooi vinden' ook begeren? Als ik een mooie man of vrouw zie staan, heb ik toch niet gelijk de drang om die te hebben?
Dat is wat ik me een stukje terug in dit topic ook heb afgevraagd. Mooi vinden en begeren is niet hetzelfde.
Idd, ik kan een vrouw bijv. heel erg mooi vinden, maar begéren? Nou, néé.
SimonT schreef:@ Smurffie
wie een vrouw aanziet om te begeren heeft alreeds overspel gepleegd....
Dat gaat dus best zonder partner
Smurffie schreef:SimonT schreef:@ Smurffie
Jij haalt de begrippen 'overspel' en 'ontucht' door elkaar. Je kunt alleen overspel plegen als je getrouwd bent. Buiten het huwelijk noemt men het 'ontucht' (vanuit Bijbels perspectief)
Edit; Ik denk dat DesertRose precies hetzelfde door elkaar haalde
Mattheüs 5 [1 v.] Maar Ik zeg u, dat zo wie een vrouw aan ziet, om dezelve te begeren, die heeft alrede overspel in zijn hart met haar gedaan
SimonT schreef:Smurffie schreef:SimonT schreef:@ Smurffie
Jij haalt de begrippen 'overspel' en 'ontucht' door elkaar. Je kunt alleen overspel plegen als je getrouwd bent. Buiten het huwelijk noemt men het 'ontucht' (vanuit Bijbels perspectief)
Edit; Ik denk dat DesertRose precies hetzelfde door elkaar haalde
toch staat er in mattheus 5:28Mattheüs 5 [1 v.] Maar Ik zeg u, dat zo wie een vrouw aan ziet, om dezelve te begeren, die heeft alrede overspel in zijn hart met haar gedaan
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten