grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 apr 2008 15:13

Bij de ander forseren lijkt mij niet gezond. Ik denk dat een pas op de plaats zodat je samen gelijk op gaat, meer bereikt dan dat je gaat forseren bij 1 van de 2

Als je van te voren weet dat je 2 tot 3 jaar geen seks met elkaar wilt/ zult hebben, dan is het goed om ook niet te hard van stapel te lopen op dit gebied.

Daarbij ben ik het met mevr. de Bruin eens dat je er zelf zeker invloed op kan uitoefenen door er niet te veel of juist meer er mee bezig te zijn.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 07 apr 2008 15:14

Maar bewust afstand houden terwijl je andere behoeften hebt is iets anders. Dat lijkt me niet gezond.[/quote]

Je hoeft toch ook niet al je behoeften meteen te bevredigen? Dat zou ik in het dagelijks leven op veel andere gebieden ook weleens willen (qua werk/studie/huis). Maar ja, zo werkt het niet altijd.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 apr 2008 15:14

Hoe kan je van te voren weten dat je 2/3 jaar geen seks wilt hebben?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 apr 2008 15:17

door te weten dat je binnen dat tijdsbestek niet de mogelijkheid hebt om te trouwen bijvoorbeeld en je wilt wachten tot het huwelijk. Weet genoeg stellen die nog langer moesten wachten omdat ze het niet eerder rond konden krijgen.
Daarbij is niet iedereen even snel er aan toe om te trouwen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 apr 2008 15:20

Hoe kan je met elkaar trouwen zonder dat je weet of het op seksueel gebied goed zit? Dat is toch net zo belangrijk als welk onderdeel van je relatie ook?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 apr 2008 15:24

Persoonlijk vertrouw ik er op dat het ook op dat gebied goed komt.

maak jij dan een eind aan een relatie omdat de seks niet helemaal is zoals jij het verwachte?
Ik geloof niet dat ik dat zou kunnen namelijk om om die reden een relatie te beeindigen en het gaat toch om zoveel meer.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 07 apr 2008 15:28

Gerdien B. schreef:Persoonlijk vertrouw ik er op dat het ook op dat gebied goed komt.

maak jij dan een eind aan een relatie omdat de seks niet helemaal is zoals jij het verwachte?
Ik geloof niet dat ik dat zou kunnen namelijk om om die reden een relatie te beeindigen en het gaat toch om zoveel meer.

Precies.
Als je qua zoenen/knuffelen wel op 1 lijn ligt, lijkt het mij heel sterk dat het op sexueel gebied totaal niet klikt.
Overigens zul je ook aan een goede sexuele relatie moeten werken, rekening houden met elkaars wensen/gevoelens. Dus je moet er altijd moeite voor doen, ook als je wel sex tijdens je verkering hebt gehad, het gaat nooit vanzelf.

HEERE, leer mij Uw weg

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 07 apr 2008 15:32

Nou seks is wel erg belangrijk hoor! In mijn verkeringstijd ben ik er denk ik ook niet helemaal goed mee om gegaan. Te krampachtig gefocust op wat niet 'mocht' waardoor ik niet echt genoot en mezelf, vriend en onze seksuele relatie niet heel goed heb leren kennen. En dat is niet goed denk ik. Ik zeg nu dan ook: Sta open voor je gevoelens, leer waar je grenzen liggen en wees vooral relaxed en geniet van elkaar! WEet dat seks gewoon belangrijk is in een relatie. Waarom zou het binnen het huwelijk zo belangrijk zijn? en binnen een verkering op afstand gehouden moeten worden. Je relatie verandert echt niet heel erg van de een op de andere dag als je getrouwd bent!

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 07 apr 2008 15:40

esli schreef:Nou seks is wel erg belangrijk hoor! In mijn verkeringstijd ben ik er denk ik ook niet helemaal goed mee om gegaan. Te krampachtig gefocust op wat niet 'mocht' waardoor ik niet echt genoot en mezelf, vriend en onze seksuele relatie niet heel goed heb leren kennen. En dat is niet goed denk ik. Ik zeg nu dan ook: Sta open voor je gevoelens, leer waar je grenzen liggen en wees vooral relaxed en geniet van elkaar! WEet dat seks gewoon belangrijk is in een relatie. Waarom zou het binnen het huwelijk zo belangrijk zijn? en binnen een verkering op afstand gehouden moeten worden. Je relatie verandert echt niet heel erg van de een op de andere dag als je getrouwd bent!

Als je denk dat sex in het huwelijk thuishoort, wil dat nog niet zeggen dat het alleen maar krampachtig aanvoelt?
Er is toch genoeg wat overblijft wat je wel kan doen?
Zelf vind ik zoenen al mega intiem aanvoelen, in de positieve zin dan! Daar kon ik echt heel erg van genieten.
Het is niet makkelijk om je voor je gevoel in te houden, maar je moet het jezelf ook niet te moeilijk maken.

HEERE, leer mij Uw weg

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 07 apr 2008 15:47

Dat krampachtig ermee omgaan sloeg vooral op mijn eigen ervaring, (wat overigens niet heel erg was hoor, maar goed).
Tuurlijk is zoenen mega-intiem en kan je daar superveel van genieten. Maar er ligt zoveel tussen zoenen en het hebben van seks. Het lijkt me dus heeeel belangrijk dat je daar naar toe groeit. Dat je elkaar ook op lichamelijk gebied leert kennen en ook dat je jezelf leert kennen. Ik krijg binnen christelijk nederland vaak het gevoel dat juist het lichamelijke niet mag groeien in een verkering, met de motivatie dat het lichamelijke 'automatisch' het snelst groeit, dus dat je daar heel erg voorzichtig mee moet zijn. Door deze redenering zijn er denk ik aardig wat mensen die juist op dit gebied niet naar elkaar toegroeien en dat lijkt me niet de bedoeling, want ook dan vind er 'scheefgroei' plaats.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 apr 2008 15:53

wat mij opvalt in dit topic is het volgende:

Mensen die voor seks voor het huwelijk zijn vinden wijzen stellen er op dat ze krampachtig met seks omgaan, terwijl ze zelf krampachtig er mee omgaan dat anderen het wel is anders kunnen beleven dan zij zelf het doen.

Dan vraag ik mij af, wie zegt dat mensen, die zich onthouden van seks voor het huwelijk, hier krampachtig mee gaan? Wie zegt dat zij er moeite mee hebben? Waarom is dat per definitie dan gelijk slecht?

Weet je dat er genoeg stellen zijn die er heel doelbewust voor kiezen en niet vanwege geloof!

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 07 apr 2008 15:59

esli schreef:Dat krampachtig ermee omgaan sloeg vooral op mijn eigen ervaring, (wat overigens niet heel erg was hoor, maar goed).
Tuurlijk is zoenen mega-intiem en kan je daar superveel van genieten. Maar er ligt zoveel tussen zoenen en het hebben van seks. Het lijkt me dus heeeel belangrijk dat je daar naar toe groeit. Dat je elkaar ook op lichamelijk gebied leert kennen en ook dat je jezelf leert kennen. Ik krijg binnen christelijk nederland vaak het gevoel dat juist het lichamelijke niet mag groeien in een verkering, met de motivatie dat het lichamelijke 'automatisch' het snelst groeit, dus dat je daar heel erg voorzichtig mee moet zijn. Door deze redenering zijn er denk ik aardig wat mensen die juist op dit gebied niet naar elkaar toegroeien en dat lijkt me niet de bedoeling, want ook dan vind er 'scheefgroei' plaats.

Er ligt heel veel tussen zoenen en sex ja. Maar dat mensen daar voorzichtig in zijn, doen ze toch op grond van de Bijbel? Daarom is dat ook mijn visie!
En deze visie ben ik meer en meer gaan delen nadat mijn verkering is uitgegaan, waarin ik op dit gebied liever ook dingen anders had gedaan, zonder er verder over uit te weiden.

HEERE, leer mij Uw weg

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 apr 2008 16:04

Waarom is het een triest antwoord?
Ik vind het juist goed dat er eens niet een 'zus of zo moet het' praatje staat. Daar kun je als buitenstaander toch ook geen tips voor geven eigenlijk?
pobody's nerfect

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 07 apr 2008 16:09

Kan iemand mij uitleggen wat een relatie anders maakt dan een goede vriendschap, als er geen seksualiteit bij betrokken is?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 07 apr 2008 16:11

Ik ben zelf ook wel blij dat ik geen seks heb gehad voor het huwelijk hoor, en in principe ben ik daar ook nog steeds voorstander van. Maar ik ben wel veel genuanceerder hierover gaan denken, omdat ik merk dat seks gewoon bij een relatie (en niet alleen binnen een huwelijk) hoort. Daarom ben ik bang dat er krampachtig mee om gegaan wordt als je hele 'strenge' regels daarvoor hebt (eigen ervaring), wat frustratie kan geven en scheefgroei. Met scheefgroei bedoel ik dan: je deelt alles met elkaar, hoort helemaal bij elkaar, maar lichamelijk nog (bijna) helemaal niet. Dat lijkt mij niet goed. Seks is wel zo belangrijk dat je iig een stevig vermoeden moet hebben dat je op lichamelijk gebied bij elkaar past, voordat je trouwt.

Terug naar “Archief”