games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 10 nov 2009 11:01

mohamed schreef:
tante-tortel schreef:Ik hoop toch dat er hier geen mensen illegale versies van spellen spelen?

Reken er maar op tante dat het gebeurt en ik geef ze groot gelijk, want er komt zoveel rotzooi uit op de Wii waar je grof voor betaalt dat vele mensen die Nintendo jarenlang financieel hebben gesteund zich genaaid voelen. Op de Wii is een lading aan rommel uitgebracht wat het downloaden niet eens waard is!

Hoe is dat nou een reden om dan maar tot piraterij over te gaan? Je ondergraaft zo toch je eigen principiële punt? Ja, er komt meer troep uit de Wii dan uit een etterende wond. Die troep koop ik dan ook niet en dus voel ik mij ook niet genaaid.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 10 nov 2009 11:16

mohamed schreef:
tante-tortel schreef:Ik hoop toch dat er hier geen mensen illegale versies van spellen spelen?

Reken er maar op tante dat het gebeurt en ik geef ze groot gelijk, want er komt zoveel rotzooi uit op de Wii waar je grof voor betaalt dat vele mensen die Nintendo jarenlang financieel hebben gesteund zich genaaid voelen. Op de Wii is een lading aan rommel uitgebracht wat het downloaden niet eens waard is!

Jammer dat stelen ineens mag als de ander het in jou ogen fout heeft gedaan.....
Als er waardeloze spellen zijn uitgebracht hoef je die toch ook niet te stelen?
Ik vind dat trouwens ook gelden voor het illegaal downloaden van film, muziek of wat dan ook.
Het geld toch voor elke Christen: maar Gij geheel anders.....?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 nov 2009 11:34

.
Laatst gewijzigd door mohamed op 10 nov 2009 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 nov 2009 11:35

tante-tortel schreef:Jammer dat stelen ineens mag als de ander het in jou ogen fout heeft gedaan.....
Ik vind dat trouwens ook gelden voor het illegaal downloaden van film, muziek of wat dan ook.

Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar dat ik het kan begrijpen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 10 nov 2009 13:41

Nee, dan is het goed :mrgreen: :-oo

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 nov 2009 14:52

Mortlach schreef:Zucht.....

CDA kijkt naar verbod op Modern Warfare 2 om geweld

CDA-Kamerlid Joop Atsma overweegt de minister te vragen om de game Modern Warfare 2 te verbieden. Aanleiding is de omstreden 'vliegveld-scène', waarin de speler deel uitmaakt van een groep terroristen die burgers onder vuur neemt.

...
Rest na de link naar Tweakers.net

Ik heb het ondertussen gespeeld, en ja, die scene waar meneer Atsma over valt is bruut, heel erg bruut. Het maakt in ieder geval een enorme impact. Maar is het genoeg om het hierom te verbieden? Nee. Er staat een leeftijdsadvies op, en je wordt twee keer gevraagd of je de scene wilt zien/spelen... het is dus makkelijk te ontlopen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 nov 2009 16:24

Mortlach schreef:
Mortlach schreef:Zucht.....

CDA kijkt naar verbod op Modern Warfare 2 om geweld

CDA-Kamerlid Joop Atsma overweegt de minister te vragen om de game Modern Warfare 2 te verbieden. Aanleiding is de omstreden 'vliegveld-scène', waarin de speler deel uitmaakt van een groep terroristen die burgers onder vuur neemt.

...
Rest na de link naar Tweakers.net

Ik heb het ondertussen gespeeld, en ja, die scene waar meneer Atsma over valt is bruut, heel erg bruut. Het maakt in ieder geval een enorme impact. Maar is het genoeg om het hierom te verbieden? Nee. Er staat een leeftijdsadvies op, en je wordt twee keer gevraagd of je de scene wilt zien/spelen... het is dus makkelijk te ontlopen.

Ik zou wel willen dat het CDA hun zogenaamde christelijke kant eens liet zien op de momenten waar we allemaal wat aan hebben!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 nov 2009 16:28

mohamed schreef:Ik zou wel willen dat het CDA hun zogenaamde christelijke kant eens liet zien op de momenten waar we allemaal wat aan hebben!

Tja, daar kan ik inkomen. Modern Warfare 2 is in ieder geval een heel goed voorbeeld waarom die leeftijdsgrenzen dwingender nageleefd zouden moeten worden. Een 14-jarige zou dit spel niet moeten kunnen spelen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 nov 2009 16:33

Ik heb New Super Mario Bros. Wii even mogen spelen, om precies te zijn de eerste drie werelden en hij is erg leuk. De single player mode is net zoiets als New Super Mario Bros DS en het is dan ook de multiplayer die het een zeer vermakelijke titel maakt, als het ware een zoethouder van formaat tot Mario Galaxy 2.

AfbeeldingOp het hoofd van je medespelers springen is erg leuk.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 nov 2009 16:35

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Ik zou wel willen dat het CDA hun zogenaamde christelijke kant eens liet zien op de momenten waar we allemaal wat aan hebben!

Tja, daar kan ik inkomen. Modern Warfare 2 is in ieder geval een heel goed voorbeeld waarom die leeftijdsgrenzen dwingender nageleefd zouden moeten worden. Een 14-jarige zou dit spel niet moeten kunnen spelen.

Ik speelde als 13 jarige spellen op de commodore 64 die zo grof waren dat er een sticker met leeftijd: 120 en ouder op had gemoeten! En dat was misschien wel beter geweest van niet! ](*,)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 nov 2009 16:53

Hmm, ik heb in mijn tijd ook behoorlijk wat grove spellen gespeeld en dat heeft mijn tere kinderzieltje ook niet echt beschadigd, maar de gewraakte scene is echt van een totaal ander kaliber. Het realisme is in de afgelopen 20 jaar ook behoorlijk overtuigender geworden.

Hij is op youtube wel te vinden (zoekterm "no russian"), maar let dus op, voor 18 jaar en ouder.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 nov 2009 00:41

Soms is het zo fijn op een kantoor te werken waar alles draait om games...

Ik had het er hier laatst al over dat ik de nieuwe Colonization wilde kopen, maar toen ik vandaag even door de games-bibliotheek ging op kantoor bleek er gewoon een versie op kantoor te liggen. Die heb ik dus maar even geleend zodat ik 'm kan uitproberen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 nov 2009 11:38

Mochten er mensen zijn die de video review willen zien van New Super Mario Bros. Wii klik hier.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 nov 2009 11:13

tante-tortel schreef:
mohamed schreef:

Jammer dat stelen ineens mag als de ander het in jou ogen fout heeft gedaan.....

Hm, ligt ook een beetje aan de branche. Ik download regelmatig muziek.... en als ik het goed vind koop ik het vervolgens. Als ik niet aan downloaden zou doen, had ik een hoop bands niet ontdekt en er ook nooit muziek van gekocht. In de commerciele branche kent iedereen muziek wel maar in minder bekende branches werkt dat iets anders....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 nov 2009 21:15

twee spellen uit Amerika zijn naar me onderweg, geen van beide refoweb-proof trouwens, maar dat terzijde.

Ik had gehoopt dat het niet heel veel duurder zou zijn dan een game die ik hier koop; Amerikaanse game is goedkoop, verzendkosten duur, dus dat komt ongeveer gelijk uit. Nu mag ik alleen nog ongeveer 20 euro per game bijbetalen, waarschijnlijk invoerrechten. Nou ja, dat zijn ze op zich wel waard.

Wat het downloaden betreft moet ik toegeven behoorlijk hypocriet te zijn. Tot een paar maanden geleden was in principieel tegen, maar nu ik merk hoe mákkelijk het is doe ik het toch ook. Voornamelijk series eigenlijk, waar je anders een jaar of twee op moet wachten, als ze hier überhaupt ooit te zien zullen zijn.

Terug naar “Archief”