Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 29 jan 2007 23:44

Roodkapje schreef:
Lisette.V schreef:Ik zat ook al te kijken egt super veel.
Hoe heb je dat gedaan??

Door meer calorieën te verbranden dan ze binnenkreeg, vermoed ik. Heel veel andere manieren om af te vallen zijn er niet.

Tip van mij: http://www.valtaf.nl ;)

Samenvattend gezegd, komt t daar wel op neer ja.. ;)

Iets minder samenvattend gezegd:
- weinig eten
- wel ontbijten
- alleen nog cola light etc drinken, drinken met calorieën vermijden
- optimel vla en yoghurt
- etc

Eigenlijk de dingen die iedereen weet, maar t is meer een kwestie van dat het me eindelijk lukte om die knop wel om te zetten..
Ik moet ook zeggen dat het me niet nog een keer zou lukken (laat het jojo-effect maar wegblijven ;) ) En ik vind het ook superknap dat jullie er nu aan begonnen zijn.. Probeer op momenten dat je t ff niet meer ziet zitten te denken aan het resultaat wat je wilt behalen, zulk soort dingen, vaak wil dat helpen.. :) En een keertje zondigen is ook niet erg, zolang je dan maar niet in de vicieuze cirkel belandt van het schuldig voelen en daarom eten en daardoor nog schuldiger voelen, etc. Probeer dan na die ene keer weer gewoon positief verder te gaan :)
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

maja
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maja » 01 feb 2007 09:40

SOWW na 1 maand de weighet watchers ben ik in het totaal 7,6 kilo afgevallen.. heerlijk!!!

Jullie ook allemaal nog heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel succes!!! :wink:
als je me zoekt, ik ben in de wolken!!

loesje

- 33,3 kg

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 01 feb 2007 09:57

Wat goed zeg.. Ik ben maandag ook weer eens begonnen. En het gaat al ruim drie dagen goed, maar heb nog niet op de weegschaal gestaan, dus ben benieuwd! Een keer in de week wegen zeggen ze toch?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 feb 2007 11:07

1 x in de week wegen vind ik heel irritant. Mijn gewicht schommelt vaak nogal. dan is een kilo meer heel frustrerend. Gelukkig kan ik alleen wegen bij m'n ouders, anders stond ik echt elke dag een paar keer op de weegschaal... :roll:

Ben sinds van de week weer ehct goed bezig. 't lukte telkens niet echt goed na de operatie. Maar heb er weer zin in! ::))

@ Marjolein; super joh! Succes verder!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 feb 2007 11:07

euh... en de rest natuurlijk ook succes! :)

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 02 feb 2007 12:25

Dankje.. 8)

Hier -1 in 5 dagen.. Op naar de volgende -5...

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 03 feb 2007 20:21

Roodkapje schreef:Tip van mij: http://www.valtaf.nl ;)

Yep, goeie tip, ik heb er ook een eigen pagina aangemaakt en vind het een goede steun in de rug. Ik heb met een paar mensen daar een beetje contact, in elkaars dagboek schrijven enzo, en dat is precies genoeg om me lekker op gang te houden. En de grafiekjes zijn erg leuk (vooral als je afvalt natuurlijk :mrgreen: )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 feb 2007 10:09

-2 in 5 dagen. En totaal neit ongezond gegeten, gewoon geen tussendoortjes meer en een stuk meer water en thee...
Mijn gewicht schommelt enorm, en het gaat er erg snel aan en af. Ik vind het soms lastig, maar als nu blijkt dat het er binnen 5 dagen toch weer af is...
Nog ff zo'n snoeploze week en ik pas mn trouwjurk niet meer :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 05 feb 2007 10:13

MissF schreef:Nog ff zo'n snoeploze week en ik pas mn trouwjurk niet meer :)

Oei :wink:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 feb 2007 15:18

Ik ben deze week 1,3 kg afgevallen, 4,8 kg in twee weken tijd! Gaat lekker! :)
Afbeelding

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 05 feb 2007 18:48

Super. :P
Ik heb niet zo''n goed weekje gehad maar ik ben ook niet bijgekomen geloof ik

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 05 feb 2007 18:53

Goed bezig Daf!

flower86
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor flower86 » 06 feb 2007 19:35

Gaaf dat jullie elkaar via dit forum 'steunen'! Volgens mij helpt zoiets wel!

Kwil jullie allemaal even een hart onder de riem steken: hou vol!!!
Als je het ff niet meer ziet zitten...of je valt even niet of niet zo snel meer af, denk dan: Ik heb 2 opties: ik stop ermee...ga weer verder met mn oude patroon en kom dus steeds weer wat aan. Of: ik ben nu op de goede weg en dat wil ik blijven volhouden. Bij mij hielp dat enorm; positief vooruit blijven kijken.

Bij mij is ook ooit de knop omgegaan. En ik heb er nooit spijt van gehad! Had ik dit eerder geweten/gedaan...dat denk ik soms wel!
Ik ben ong 30 kilo afgevallen en n totaal anders mens geworden. Nu ben ik eigenlijk langzaam aan de persoon die altijd al in me zat, maar die er nooit uit kwam...door die belemmering in uiterlijk!

Uiterlijk zegt heus niet alles, maar kvoel me nu stukken beter!
Ik heb de weight watchers methode gevolgd, maar dan zelfstandig: dus alles zelf uitgevogeld, zodat ik niet naar dure bijeenkomsten hoefde.
Bij mij werkte dat prima: het komt gewoon neer op water drinken, light dranken, een groot stuk bewustwording van de 'waarde' van voedingsmiddelen. Doordat je dit langere tijd doet, verander je je eetpatroon helemaal. De kans dat je terugvalt is dus minder klein omdat het geen crashdieet is, maar een verandering van levenswijze.

Op gewicht blijven, vind ik soms moeilijk. Ik schommel weleens een paar kilo...maar ik wil nooooit meer die 30 kilo aankomen..dus let ik nu wel goed op.
Kijken naar oude foto's helpt ook moet ik zeggen.
Evenals: al je oude kleding wegdoen en heerlijk gaan shoppen als je ongeveer op je gewicht bent! Dr ging n wereld voor me open!!!
Beloon jezelf met andere dingen dan met eten!
Stel geen onrealistische gewichtsdoelen. Je moet ook proberen te accepteren dat je nu eenmaal een bepaalde lichaamsbouw hebt. Soms vind ik die 'acceptatie' nog weleens moeilijk. Dat komt denk ik ook doordat je zelfbeeld echt moet veranderen. Dat is een proces wat je niet moet onderschatten!

Kortom: actief met uiterlijk en innerlijk aan de slag wat dat betreft! Maar: ik kan het iedereen aanraden. Je voelt je stukken beter!!!

Succes allemaal!!!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 08 feb 2007 15:44

Ik ben ook bezig met afvallen, althans om dat te proberen.
Een aantal jaren geleden lukte me dit zomaar. Kon van veel dingen afblijven, maar nu niet meer :( ....... Eet veel fruit, veel water drinken..... maarre op n ander moment vreet ik alles wat los en vast zit op......

Was tijdens de zomervakantie n paar kilo kwijt geraakt door het vele lopen, hoeveel nooit geweten..... merkte het aan mn kleding. Maarre in mn stageperiode was dr zo weer dik 8 kilo aan :( ..... terwijl je het grootste gedeelte van de dienst aan het lopen was......

Mn kuiten en enkels zijn n stuk dikker geworden :( ....... kan dat misschien ook gekomen zijn door het vele lopen in mn stage?

Maarre ga proberen weer rond de 60 te komen zitten...... anders pas ik straks mn zomerkleding niet meer.......

Iedereen veel succes met afvallen!

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 08 feb 2007 17:28

*Annette* schreef:Ik ben ook bezig met afvallen, althans om dat te proberen.
Een aantal jaren geleden lukte me dit zomaar. Kon van veel dingen afblijven, maar nu niet meer :( ....... Eet veel fruit, veel water drinken..... maarre op n ander moment vreet ik alles wat los en vast zit op......

Was tijdens de zomervakantie n paar kilo kwijt geraakt door het vele lopen, hoeveel nooit geweten..... merkte het aan mn kleding. Maarre in mn stageperiode was dr zo weer dik 8 kilo aan :( ..... terwijl je het grootste gedeelte van de dienst aan het lopen was......

Mn kuiten en enkels zijn n stuk dikker geworden :( ....... kan dat misschien ook gekomen zijn door het vele lopen in mn stage?

Maarre ga proberen weer rond de 60 te komen zitten...... anders pas ik straks mn zomerkleding niet meer.......

Iedereen veel succes met afvallen!

Het punt met een heel rigide dieet is dat je op een gegeven moment heel weinig eet, terwijl je lichaam aan een bepaalde hoeveelheid calorieën gewend is. Dus van bourgondisch eten naar een spartaanse levensstijl zorgt inderdaad voor vreetbuien.
Het is verstandiger, denk ik, als je calorietjes gaat tellen en als je weet wat je gemiddeld eet (als je niet aan het lijnen bent), dan kun je van dat aantal 500 calorietjes aftrekken, dan kan je lichaam daar eerst aan wennen.

Vijf of zes kleine maaltijden eten per dag in plaats van drie grote voorkomt ook dat je vreetbuien krijgt: je hebt eigenlijk aldoor wel iets in je maag. In combinatie met veel water en een goede nachtrust moet dat wel te doen zijn, denk ik.

Terug naar “Archief”