Machiavelli schreef:Maar was dat vroeger niet hetzelfde verhaal bij de PLO?
Zou heel goed kunnen.
Moderator: Moderafo's
Machiavelli schreef:Maar was dat vroeger niet hetzelfde verhaal bij de PLO? Uiteindelijk hebben die (de meesten dan) de mogelijkheid van een Israelische (Joodse) staat ook geaccepteerd, zoals ook het geval lijkt te zijn bij een deel van de Hamas.Boekenlezer schreef:Die figuren van de Hezbollah en de Hamas, en ook degenen die het in Iran voor het zeggen hebben, zijn dus gewoon een stelletje smerige nazi's in een islamitische versie.
Ik heb er vandaag een interessant en goed artikel over gelezen.
Shito schreef:waarnemer: als je toch de bijbel voor je hebt, lees even een paar honderd bladzijden verder, naar Mattheus 21:43
Misschien is dat daar ook nog een nuttige opmerking namelijk
43 Daarom zeg ik u: Het Koninkrijk Gods zal u ontnomen worden en gegeven aan een volk dat de vruchten er van opbrengt.
44 En wie op dezen steen valt zal verpletterd worden, en op wien hij valt, dien zal hij vermorzelen.
45 Toen de overpriesters en de Farizeen zijn gelijkenissen hoorden, begrepen zij dat hij op hen doelde.
46 Zij zochten hem in hun macht te krijgen, maar vreesden de schare, omdat die hem voor een profeet hield.
Shito schreef:Ik denk dat er een soort lijn te trekken is. Bij veel Arabieren is er een haat tegen Israel, die ongetwijfeld 'gewoon' door 1948 is gekomen. Dat is kwalijk, maar in zekere zin ook rechtvaardig te noemen.
dalethvav schreef:De historische feiten liggen iets anders. Het was o.a. de grootmoefti van Jeruzalem, een Jodenhater, bewonderaar en vriend van Hitler, die al voor WOII het antisemitische vanuit Europa importeerde naar de Arabische wereld.
De PLO had ook wat van die extreme overtuigingen. Een deel van de Hamastop heeft al aangegeven een twee staten oplossing te willen accepteren.dalethvav schreef:Over de niets-ontziende haat tegen Israel: Zoek even een stukje terug in dit topic, naar wat citaten uit het handvest van Hamas.
In dat licht Romeinen 11 (of stond er ook nog iets belangrijks in 9/10 dat ik niet zag?). Ook hierin wordt bevestigd dat veel takken van het Joodse volk zijn weggebroken, en vervangen met heidense takken. Je zou daarmee kunnen stellen dat de "christenen" nu de ware joden zijn, met de messiasbelijdende joden als 'kern'.
Machiavelli schreef:De PLO had ook wat van die extreme overtuigingen. Een deel van de Hamastop heeft al aangegeven een twee staten oplossing te willen accepteren.
Elbert schreef:In de tijd van Paulus waren het inderdaad enige takken, want er waren ook duizenden joden die in de Messias Jezus geloofden (Hand. 21:20). Sindsdien zijn er meer takken afgebroken.
Maar ontopic:
Dat die cultus van dood bestaat wil ik helemaal niet ontkennen en dat ze gevaarlijk zijn ook niet, maar het kan geen kwaad om naar de verschillende oorzaken te kijken.waarnemer schreef:Sito,
Ben jij echt onwetend of provoceer je? Dat kan ik ook aan Machiavelli vragen. Jullie zouden toch eens wat van dr. Hans Jansen moeten lezen, gewoon de geschiedenis. In zijn boek Van Jodenhaat naar zelfmoordterrorisme geeft hij niet zijn eigen mening maar hij citeert alleen maar.
Ik citeer uit een toespraak van Elie Wiesel: Mijn goede vrienden, ik kan u echt niet met woorden zeggen, hoe diep geschokt ik ben, hoe mijn hart huilt van verdriet, ja hoe verbijsterd ik ben, als ik zie hoe de wereld zich niet bewust is van het gevaar van de Palestijnse zelfmoordcommando's.
Dit zijn de mensen die van de dood een cultus, een hartstocht en een theologie maken. Zij geloven dat zij in de naam van hun god doden, maar zij realiseren zich niet dat zij opc deze wijze van hun god een moordenaar maken.
Elie Wiesel een overlevende van Auschwitz.
Het wordt tijd om met praatjesvan: ik vind en ik denk, te stoppen, maar lees dat boek van dr. Jansen en dan praten we verder.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten