De refowebbaby's ;-)!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 13 aug 2006 11:35

*Annet* schreef:En Danny loopt ook eindelijk. Het werd tijd, hij is nu 19 maanden. Het was altijd een lief en zoetsappig mannetje, maar er komt nu echt pit in. Als het niet naar zijn zin gaat gaat hij toch te keer en aan zijn eigen haar trekken. Je ken het al aan hem zien. Eerst laat hij zijn tanden zien en trekt dan aan zijn haar. Nou ja, liever aan zijn eigen haar dan aan het mijne!

En wat Caroline heeft weet ik niet. Veel huilen. Ze had een paar dagen 38/39 koorts en heeft nu rode vlekjes op haar gezicht, hoofdje en buik. (je kunt de vlekjes wel wegdrukken, daar ben ik heel alert op; zoontje van de buren is overleden aan hersenvliesontsteking) Ze wil ook veel drinken. Maar drinkt dat niet lang--> gevolg--> Vannacht kwam ze weer 2 keer! Ze mag ook bijvoeding hebben. Ze heeft paar hapjes fruit gehad en keertje klein beetje nutrix maar ging daarna veel meer spugen als ze ooit deed. Vreemd toch?

Hoi, Boudin heeft dat ook gehad, een paar dagen koorts en daarna over zijn lijfje kleine rode vlekjes. Het was de zesde ziekte. Niet ernstig gelukkig. Alleen met 40 graden koorts de dokter bellen. Na een paar dagen was het over. Misschien is dat het?

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 13 aug 2006 11:36

sela schreef:m'n dochtertje had van de week ook plots rode vlekjes en koorts. net als neven en nicht. de dokter dacht uiteindelijk dat het ws. de vijfde ziekte is..

Ah, ik had deze post nog niet gelezen.. De vijfde ziekte dus..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 aug 2006 12:11

rosekapje schreef:TJ, Leuke foto's! (al was de reden om ze te maken misschien wat minder leuk :( , kunnen jullie een beetje wennen zonder hond?) Echt een mooi ventje die Milan!

het is inderdaad heel erg wennen! het is zo stil en rustig in huis! aan de andere kant is dat ook wel lekker zo.. milan kan rustig slapen... verder is het ook rustig als je weggaat.. je kan zo de deur uitstappen...
Milan mist Nimo ook.. als je vraagt waar Nimo is, dan gaat hij meteen naar de plek waar Nimo's mandje altijd stond en zegt dan: dada! Als Milan aan het eten was, dan gooide hij wel eens wat op de grond en dan kwam Nimo het opeten.. gister gooide hij een stukje op de grond en zat verwachtingsvol te kijken naar de grond.. maar Nimo kwam niet.. :cry:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 aug 2006 13:46

@ Annet, Hoe is het nu met de kleine? En wat dat spugen betreft, Christiaan spuugde als hij over ging op andere voeding ook altijd ietsie erger (nu spuugt hij zelden of nooit meer).

@ TJ, er zullen voor en na delen aan zitten :) maar waarschijnlijk is Milan hem sneller vergeten dan jullie.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 14 aug 2006 01:28

Ik denk toch dat Boudin dan de zesde ziekte heeft gehad, ff op internet gezocht en vond het volgende:

De zesde ziekte komt alleen voor bij kinderen tussen de 6 maanden en drie jaar. Het kind heeft plotseling hoge koorts. Soms zijn de klieren in de hals en achter de oren opgezet. Na drie tot vijf dagen daalt de temperatuur snel. Er ontstaan dan kleine lichtrode vlekjes in het gezicht en de nek, en later ook op de romp. De vlekjes jeuken niet. De uitslag verdwijnt binnen een tot twee dagen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 aug 2006 10:00

Dan heeft Caroline toch denk de 6e ziekte gehad. Ze had geen vuurrode wangetjes alleen vlekjes over haar lijfje en nu is het zo goed als weg.

En wat die vijfde ziekte betreft: mijn schoonzus was in de eerste helft van haar zwangerschap toen een van haar kinderen het ook krijgt. Ze maakte zich er nogal druk over na allerlei enge dingen op internet te hebben gelezen. Vorige week is het ventje geboren en alles zit erop en eraan. Ik vind soms wel eens dat nu er zoveel te vinden en te lezen is, mede door internet, dat men zich soms wel heel erg druk maakt en denkt alles te weten op medisch gebied en zichzelf soms ziektes aanpraat.

Die kleine van mijn schoonzus ligt trouwens toch in het ziekenhuis. Ze had een negatieve bloedgroep, en bij het prikken in de 7e maand had ze anti-stoffen aangemaakt. Veel controles in het ziekenhuis gehad en 2 weken voor de uitgerekende datum is ze ingeleid en bevallen. Na de geboorte had het kind negatief bloed dus was de vraag: hoe komt ze aan anti-stoffen? Het kindje groeide niet vorige week en werd slap. Huisarts ging bellen met gyneacoloog en lab en wat blijkt? Het kindje heeft dus wel positief bloed en had helemaal niet naar huis gemogen de volgende dag. Lang leven de medische wetenschap!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 aug 2006 10:16

ow Annet, ik vertrouw dokters ook lang niet altijd hoor... als je hoort wat een gekke dingen er gebeuren :-S Ik luister liever naar mijn moeder, die vroeger verpleegkundige was. Een tijdje geleden had een vriendin van m'n moeder een kleinkind gekregen en het ging helemaal niet goed met dat kindje. De artsen konden er maar niet achter komen wat 't mankeerde. Op een gegeven moment heeft mijn moeder ze geadviseerd om naar een academisch ziekenhuis te gaan, dat hebben ze gedaan en daar wisten ze heel snel wat er aan de hand was. Bij huisartsen verschilt het ook heel erg: sommigen zeggen altijd dat je 't nog maar een weekje moet aanzien, anderen vragen wat je zelf vindt. Ik heb nu eindelijk een praktijk gevonden waar ik serieus genomen wordt, heel fijn! (alleen jammer dat ik nu ga verhuizen, ik neig ernaar nog bij die dokters te blijven omdat ik ze zo geweldig vind) Dus als je zelf denkt dat het niet goed gaat met je kind: beter wat doordrammen dan maar denken van het komt wel goed als je zelf denkt dat dat niet zo is, je hoort zo vaak dat artsen het toch mis hebben en de moeder voelt aan dat het niet goed is...

Verpleegkundigen zijn in het ziekenhuis trouwens ook zwaar ondergewaardeerd door artsen, zij zien de patienten immers de hele dag door en de arts maar eventjes... dus luister vooral ook naar de verpleegkundigen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 aug 2006 11:47

tja.. volgende verhaal...

me nichtje van een paar maand was al een week wat koorsterig... dronk niet meer....

na lang aandringen en veel dagen bij de dokter.. is ze zlef naar het ziekenhuis gegaan en het kind op laten nemen...

bij onderzoek bleek et kind de bacteriele vorm van meniggokken te hebben....

als mijn tante niet naar het ziekenhuis was gegaan had ze er waarschijnlijk een letsel aan overgehouden!!

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 14 aug 2006 22:05

rosekapje schreef:
@ Vlinder, wat een heerlijk vrolijk ventje heb je!, volgens mij lacht hij altijd of niet?
En heel lief die kuiltjes in zijn wang 8)

Ja hij lacht altijd! :D
en die kuiltjes zijn 1 van de 7 schoonheden :mrgreen:

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 14 aug 2006 22:11

paprikameisje2 schreef:tja.. volgende verhaal...

me nichtje van een paar maand was al een week wat koorsterig... dronk niet meer....

na lang aandringen en veel dagen bij de dokter.. is ze zlef naar het ziekenhuis gegaan en het kind op laten nemen...

bij onderzoek bleek et kind de bacteriele vorm van meniggokken te hebben....

als mijn tante niet naar het ziekenhuis was gegaan had ze er waarschijnlijk een letsel aan overgehouden!!

:? :shock: :|

sela

Berichtdoor sela » 15 aug 2006 16:49

wat een wijsneusje, ist niet..

Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 aug 2006 17:37

Wat een leuke foto, echt met een intelligent koppie heel aandachtig aan het 'lezen'. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 15 aug 2006 18:44

Waarom doen jullie niet; de refowebbaby van de maand????

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 aug 2006 20:07

essieee schreef:Waarom doen jullie niet; de refowebbaby van de maand????

Ja leuk! Maar die van mij wint toch! Want dat is de mooiste, liefste, knapste, intelligenste enz........ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 15 aug 2006 20:24

*Annet* schreef:
essieee schreef:Waarom doen jullie niet; de refowebbaby van de maand????

Ja leuk! Maar die van mij wint toch! Want dat is de mooiste, liefste, knapste, intelligenste enz........ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

tsja, moeders.......... ik denk dat dit niks wordt essieee......... :mrgreen:

en ik kan ook niet kiezen uit al die schattige koppies :D

Terug naar “Archief”