tante-tortel schreef:Optimatus schreef:Dus het geven van middelen of geld aan arme mensen vind jij niet iets om na te volgen?
Wat betreft gastvrijheid: dat zit in de mens en niet aan de buitenkant. Waar je de onbeschoftheid vandaan haalt om te twijfelen aan gastvrijheid van mensen, is me een raadsel, maar dat moet van heel diep komen.
Je kletst maar wat, zonder ook maar één blijk van ervaring aan de dag te kunnen leggen.
Ik klets niet maar wat, ik spreek uit ervaring..... En de enige die hier onbeschoft is ben jij!
Laat dat duidelijk zijn.
Twijfelen aan iemands oprechte gastvrijheid is een belediging van je gastheer/vrouw en dat is in mijn optiek
eine unverschämte Frechheit. Jij bent in dat geval die gastvrijheid niet waard. Als gasten bij mij thuis dit wangedrag vertonen, vliegen ze terstond mijn (pasgeverfde) voordeur uit.
tante-tortel schreef:Als je werkelijk moslim bent zul je je ook gedragen naar de normen van de moslim. En die zijn niet om een voorbeeld aan te nemen. Want dat houd vrouwen onderdrukking in, uithuwelijken. Je goede naam hoger achten dan je kinderen, dat is de leer van de koran. Dan gehoorzaam je aan wat de imman zegt. Iemand die dat niet doet is geen moslim.
Zoveel imams, zoveel meningen. Ik heb een paar moslims binnen mijn vriendenkring deze uitspraak laten lezen en die waren vooral verbaasd dat Tante Tortel de oren laat hangen naar de radicalo's binnen de islam, die het nieuws dagelijks halen. De islam die zij aanhangen, onderdrukt geen vrouwen (hoofddoek heb ik niet gezien), maar heeft respect voor vrouwen (vraag Gerdien B. maar, zij kent hen ook en is vrouw), uithuwelijken wordt afgewezen, de kinderen worden keurig opgevoed, zeggen netjes "u" en als ik een biertje wil, dan komt dat er ook. En als de imam onzin uitkraamt, dan zoeken ze wel een ander.
Kortom: je veroordeelt een complete groep gelovigen omwille van een klein percentage binnen die groep. Die kleine groep zegt: mensen die niet zo geloven als wij, zijn geen moslims - en jij lijkt hetzelfde te zeggen. Misschien moet je maar eens op reis naar een moslimland. Ik weet nog wel een adresje... hoewel... als jij hun gastvrijheid minacht, ben je wellicht niet welkom. En terecht.
tante-tortel schreef:Komt hooguit uit het land waar dat geloof vandaan komt. Maar is gewoon een turk, of een marocaan. Om maar wat te noemen.
Marokkaan spel je zo.
tante-tortel schreef:Je kunt dus nooit een voorbeeld willen nemen aan "de" moslim.
Inderdaad, want die bestaat niet.
tante-tortel schreef:Want dat is een afgoden dienaar.
Dat is iedereen die jouw geloof niet aanhoudt, zo lijkt het.
tante-tortel schreef:Zo is mijn aangetrouwde neef echt geen moslim, maar wel een turk. Zijn familie is nog wel moslim. En gedragen zich dan ook zo.
En daar zou ik geen voorbeeld aan willen nemen.
Misschien heb je een onopgevoede schoonfamilie?
Suggestie: verdiep je eens in de regionale verschillen in geloven van moslims in Pakistan, Saoedi-Arabië, Turkije, Kosovo, Rwanda, Mali, Indonesië, Iran, Tanzania en Marokko. Succes.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.