GKV

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Re: GKV

Berichtdoor tante-tortel » 23 jul 2009 17:06

In het tv programma ging het niet over enkelen. Ze gaven zelfs aan dat het het topje van de ijsberg was.
En wat ik hierboven schreef is niet maar iets wat bij enkele gebeurd maar bij velen.
Ik denk dat je het te simpel voorsteld.
Je kunt niet aan groepen een voorbeeld nemen. Omdat er niet één groep is die als voorbeeld kan dienen.
Als je b.v. kijkt naar de protestanten en de roomsen in ierland.
Ik zou ze niet graag als voorbeeld nemen.
Toch zijn er hele goede mensen tussen die als voorbeeld zouden kunnen dienen.
Zo zullen er ook moslims zijn die als voorbeeld zouden kunnen dienen.
Maar niet de groep die zich wil houden aan de koran.
Individueel misschien enkelen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 jul 2009 09:56

BigSmile schreef:Tja Tante Tortel ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik op je post moet zeggen.

Je roept wel iets op bij mij maar ik kan daar (nog) niet het juiste woord voor vinden. Wat en hoe je het zegt vind ik op zijn minst verwarrend.

Ik ben het in ieder geval niet met je eens. Maar zoals Marnix het verwoord is wat mij betreft wel waar. Ook al geloof ik niet wat de Moslims geloven, dat wil niet zeggen dat we als mens wat van ze kunnen leren.

Maar nu raken we toch teveel offtopic #-o

Ik kan het juiste woord er wel voor vinden: walging.
OMDAT ze moslim zijn wil Tortel er niets van leren. Dus als een moslim zegt: 1+1=2, dan wil zij dat niet van hem/haar aannemen. De wereld zit vol met dit soort stijfkoppige troela's (m/v) zonder relativeringsvermogen. Dankzij dit soort lieden komen er kerkscheuringen en erger.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 24 jul 2009 10:11

Optimatus schreef:
BigSmile schreef:Tja Tante Tortel ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik op je post moet zeggen.

Je roept wel iets op bij mij maar ik kan daar (nog) niet het juiste woord voor vinden. Wat en hoe je het zegt vind ik op zijn minst verwarrend.

Ik ben het in ieder geval niet met je eens. Maar zoals Marnix het verwoord is wat mij betreft wel waar. Ook al geloof ik niet wat de Moslims geloven, dat wil niet zeggen dat we als mens wat van ze kunnen leren.

Maar nu raken we toch teveel offtopic #-o

Ik kan het juiste woord er wel voor vinden: walging.
OMDAT ze moslim zijn wil Tortel er niets van leren. Dus als een moslim zegt: 1+1=2, dan wil zij dat niet van hem/haar aannemen. De wereld zit vol met dit soort stijfkoppige troela's (m/v) zonder relativeringsvermogen. Dankzij dit soort lieden komen er kerkscheuringen en erger.

Door zulk soort mensen die deze opmerkingen denken te kunnen plaatsen wordt elke discussie dood geslagen.
Verder kun je niet goed lezen. Dus blind ben je in elk geval of je bent dislectisch.
Aangezien ik juist aangeef dat er best wel individuele mensen kunnen zijn waar je een voorbeeld aan zou kunnen nemen. Maar niet een aan het soort wat ze vertegenwordigen. Daarom nam ik het voorbeeld van de protestanten in Ierland. Ik zou daar echt geen voorbeeld aan willen nemen.
Ook niet aan de moslim. Het moslim geloof is werkelijk niet iets om een voorbeeld aan te nemen. Eerlijk gezegd ben ik er ook nog niet één tegen gekomen waar ik een voorbeeld aan zou willen nemen. Want gastvrij is ook alleen maar een buitenkant, en als dat het enige is dan zou ik zeggen neem aan de atheïsten dan ook maar een voorbeeld. Want ik ken er genoeg die even gastvrij zijn. Of wat dacht je van de Jehova getuigen?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 jul 2009 10:46

Dus het geven van middelen of geld aan arme mensen vind jij niet iets om na te volgen?
Wat betreft gastvrijheid: dat zit in de mens en niet aan de buitenkant. Waar je de onbeschoftheid vandaan haalt om te twijfelen aan gastvrijheid van mensen, is me een raadsel, maar dat moet van heel diep komen.

Je kletst maar wat, zonder ook maar één blijk van ervaring aan de dag te kunnen leggen.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 24 jul 2009 12:44

Tamerlan schreef:off topique-smile

inderdaad!!
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 jul 2009 16:37

Optimatus schreef:De wereld zit vol met dit soort stijfkoppige troela's (m/v) zonder relativeringsvermogen. Dankzij dit soort lieden komen er kerkscheuringen en erger.

Kerkscheuringen komen door de zonde, waar we allen in delen. Niemand heeft daarom reden om naar anderen te wijzen, en zichzelf op de borst te kloppen. Veel eerder hebben we gemeenschappelijk, niemand uitgezonderd, reden om ons diep te schamen coram Deo en onze diepe schuld te belijden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Riska

Berichtdoor Riska » 27 jul 2009 22:15

Boekenlezer schreef:coram Deo
Kan het ook in het Nederlands? Mea Culpa ken ik, Deo ook, maar coram???

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 28 jul 2009 11:29

Riska schreef:Kan het ook in het Nederlands? Mea Culpa ken ik, Deo ook, maar coram???

Coram Deo, betekent: "Voor Gods aangezicht". (Wist ik alleen, omdat er een koor uit onze kerk die naam draagt) :lol:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 28 jul 2009 12:44

Optimatus schreef:Dus het geven van middelen of geld aan arme mensen vind jij niet iets om na te volgen?
Wat betreft gastvrijheid: dat zit in de mens en niet aan de buitenkant. Waar je de onbeschoftheid vandaan haalt om te twijfelen aan gastvrijheid van mensen, is me een raadsel, maar dat moet van heel diep komen.

Je kletst maar wat, zonder ook maar één blijk van ervaring aan de dag te kunnen leggen.

Ik klets niet maar wat, ik spreek uit ervaring..... En de enige die hier onbeschoft is ben jij!
Laat dat duidelijk zijn.

Als je werkelijk moslim bent zul je je ook gedragen naar de normen van de moslim. En die zijn niet om een voorbeeld aan te nemen. Want dat houd vrouwen onderdrukking in, uithuwelijken. Je goede naam hoger achten dan je kinderen, dat is de leer van de koran. Dan gehoorzaam je aan wat de imman zegt.

Iemand die dat niet doet is geen moslim. Komt hooguit uit het land waar dat geloof vandaan komt. Maar is gewoon een turk, of een marocaan. Om maar wat te noemen.
Je kunt dus nooit een voorbeeld willen nemen aan "de" moslim. Want dat is een afgoden dienaar.
Zo is mijn aangetrouwde neef echt geen moslim, maar wel een turk. Zijn familie is nog wel moslim. En gedragen zich dan ook zo.
En daar zou ik geen voorbeeld aan willen nemen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 jul 2009 13:15

We gingen weer on-topic :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 28 jul 2009 14:53

Andre schreef:Omdat het % forum ganger(ster(s) dat een gereformeerde kerk vrijgemaakt bezoekt ook een doelgroep is van refoweb.........
Met o.a. een panel lid in de vragenrubriek, kwam er bij mij de vraag.
Is er onder de 'hoofddoelgroep' ook enige kennis over de GKV.
En hoe is vinden jullie - gezien ook de kerkgeschiedenis - de relatie met deze kerk.
Zo ook de leer.
Ik ben hier nieuwsgierig naar, om te weten hoe jullie kennis daar over is.
Ooja niet komen met het geintje de enige ware kerk en dat soort kul a.j.b.

tante-tortel schreef:Als je werkelijk moslim (GKV'er) bent zul je je ook gedragen naar de normen van de moslim (GKV). En die zijn niet om een voorbeeld aan te nemen. Want dat houd vrouwen onderdrukking in, uithuwelijken. Je goede naam hoger achten dan je kinderen, dat is de leer van de koran (Bijbel). Dan gehoorzaam je aan wat de imman (predikant) zegt.

Zo. Met wat kleine aanpassingen ben je zo weer on-topic =D>
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 28 jul 2009 22:09

Alleen is het niet de waarheid.

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 28 jul 2009 22:35

Daar heb je een punt :mrgreen: .
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 aug 2009 14:50

tante-tortel schreef:
Optimatus schreef:Dus het geven van middelen of geld aan arme mensen vind jij niet iets om na te volgen?

Ik klets niet maar wat, ik spreek uit ervaring..... En de enige die hier onbeschoft is ben jij!
Laat dat duidelijk zijn.

Twijfelen aan iemands oprechte gastvrijheid is een belediging van je gastheer/vrouw en dat is in mijn optiek eine unverschämte Frechheit. Jij bent in dat geval die gastvrijheid niet waard. Als gasten bij mij thuis dit wangedrag vertonen, vliegen ze terstond mijn (pasgeverfde) voordeur uit.

tante-tortel schreef:Als je werkelijk moslim bent zul je je ook gedragen naar de normen van de moslim. En die zijn niet om een voorbeeld aan te nemen. Want dat houd vrouwen onderdrukking in, uithuwelijken. Je goede naam hoger achten dan je kinderen, dat is de leer van de koran. Dan gehoorzaam je aan wat de imman zegt. Iemand die dat niet doet is geen moslim.

Zoveel imams, zoveel meningen. Ik heb een paar moslims binnen mijn vriendenkring deze uitspraak laten lezen en die waren vooral verbaasd dat Tante Tortel de oren laat hangen naar de radicalo's binnen de islam, die het nieuws dagelijks halen. De islam die zij aanhangen, onderdrukt geen vrouwen (hoofddoek heb ik niet gezien), maar heeft respect voor vrouwen (vraag Gerdien B. maar, zij kent hen ook en is vrouw), uithuwelijken wordt afgewezen, de kinderen worden keurig opgevoed, zeggen netjes "u" en als ik een biertje wil, dan komt dat er ook. En als de imam onzin uitkraamt, dan zoeken ze wel een ander.

Kortom: je veroordeelt een complete groep gelovigen omwille van een klein percentage binnen die groep. Die kleine groep zegt: mensen die niet zo geloven als wij, zijn geen moslims - en jij lijkt hetzelfde te zeggen. Misschien moet je maar eens op reis naar een moslimland. Ik weet nog wel een adresje... hoewel... als jij hun gastvrijheid minacht, ben je wellicht niet welkom. En terecht.

tante-tortel schreef:Komt hooguit uit het land waar dat geloof vandaan komt. Maar is gewoon een turk, of een marocaan. Om maar wat te noemen.
Marokkaan spel je zo.

tante-tortel schreef:Je kunt dus nooit een voorbeeld willen nemen aan "de" moslim.

Inderdaad, want die bestaat niet.

tante-tortel schreef:Want dat is een afgoden dienaar.

Dat is iedereen die jouw geloof niet aanhoudt, zo lijkt het.

tante-tortel schreef:Zo is mijn aangetrouwde neef echt geen moslim, maar wel een turk. Zijn familie is nog wel moslim. En gedragen zich dan ook zo.
En daar zou ik geen voorbeeld aan willen nemen.

Misschien heb je een onopgevoede schoonfamilie?

Suggestie: verdiep je eens in de regionale verschillen in geloven van moslims in Pakistan, Saoedi-Arabië, Turkije, Kosovo, Rwanda, Mali, Indonesië, Iran, Tanzania en Marokko. Succes.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 01 aug 2009 16:17

Nee, dank je wel. Totaal geen behoefte aan. Het is is niet mijn schoonfamilie.
Die moslim die jij kent zijn dan niet de moslim zoals het volgens de koran zou moeten zijn.
En die ik ken: ook een behoorlijk grote groep, zijn nog steeds die mening wel toegedaan.
Behalve mijn aangetrouwde neef is zijn familie wel degelijk zo.

En voor mensen zoals jij die denken anderen te mogen schofferen, die vervoglens zeggen christen te zijn heb ik ook geen goed woord over. Zeker niet om een voorbeeld aan te nemen.

Het gaat mij er nog steeds om dat je gerust een voorbeeld kunt nemen aan individuele mensen. Dat kan, daar kan ik ook genoeg voorbeelden van noemen.
Maar een groep als "de moslim" niet. Ongeacht of ze dan zgn. gastvrij zijn.

Terug naar “Archief”