Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 18 jul 2006 00:25

Heej, gefeliciteerd ook. Overigens ben ik het wel met Sabra eens. Zou eerst is een poosje samen willen genieten. Mijns inziens heb je die mogelijkheid nu veel minder.

Maar een kindje is ook wel leuk natuurlijk!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jul 2006 06:18

Ik denk dat je als je nog studeert flexibeler bent dan wanneer je al werkt, dus dat je dat juist beter kunt combineren met de zorg voor een kindje.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 18 jul 2006 07:50

Je bent nauwelijk aan elkaar gewend en dan ben je opeens al ouders, dat lijkt mij niet heel gezond, maar dat is mijn mening, en zo te lezen ook die van Markie.

Kinderen krijgen kan altijd nog. Je relatie opbouwen is mijns inziens het belangrijkste wat je de eerste twee à drie jaar van je huwelijk moet doen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 jul 2006 07:53

het voordeel van mij opleiding is dat ik parttime kan gaan werken, dat ik gewoon op zwangerschapsverlof kan, alleen ga ik het misschien niet redden om volgend jaar gediplomeerd te zijn, maar dan doen we er toch gewoon een half jaartje langer over :lol:
En natuurlijk vonden wij het ook fijn om even lekker rustig samen te zijn, maar ik zie dit kindje als een geschenk van God en ik zou het absoluut nu al niet meer kwijt willen!!!!! Wat zou je doen als je eerst een jaar aan de pil gaat of andere voorbehoedsmiddelen gebruikt en dan erachter komt dat je niet zwanger kunt worden? Ik zou me schuldig voelen iig!!!!

En de reacties van mij collega's kan ik dus niet begrijpen want hun zitten op de 40ste met een eerste kleintje en ik verwacht dan dat ik 'oudere' kinderen hebt! Ik weet zeker dat ik er nu meer van kan genieten dan als ik 30 ben! :wink: :P

Wij gaan op naar het zh voor de echo yahoooo

André

Berichtdoor André » 18 jul 2006 07:56

Gefelic Vlieger en Lammetje

@ Sabra en Markie, je kunt ook 'gewoon' 100% voor je relatie gaan en achter je eigen keuzes staan en er dus bewust voor kiezen dat je een gezin gaat opbouwen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jul 2006 08:20

Ze hebben toch een tijd verkering gehad en er zijn nog wel een aantal maanden om aan elkaar te wennen en voor te bereiden op het kindje dat komt.
Op je 40ste je eerste kind... ik ken wel iemand die dat heeft en het viel haar vies tegen. Als je dan kinderen wil, begin dan voor je dertigste, dan heb je er tenminste nog de puf voor en ben je er lichamelijk meer geschikt voor.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 18 jul 2006 09:15

Memmem schreef:Lammetje en vlieger, Gefeliciteerd!
Je verwacht het half januari denk ik, ong gelijk met mijn zus.

Corine, kun je het met deze warmte nog uithouden of word je moe van deze vraag. Ik krijg het namelijk minstens 1 x per dag gevraagd.

Haha, jij ook al.. Het is goed te doen eigenlijk, niet te veel doen, jezelf niet te druk maken enz.
het gaat al weer lekker opschieten hee? En het zal toch ook wel een keer ophouden met de warmte? Vorig jaar juni lag ik te bevallen met 30 graden, maar dat zal in oktober hopelijk niet gebeuren.. :D

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 18 jul 2006 09:18

Sabra schreef:Je bent nauwelijk aan elkaar gewend en dan ben je opeens al ouders, dat lijkt mij niet heel gezond, maar dat is mijn mening, en zo te lezen ook die van Markie.

Kinderen krijgen kan altijd nog. Je relatie opbouwen is mijns inziens het belangrijkste wat je de eerste twee à drie jaar van je huwelijk moet doen.

Ik was ook gelijk zwanger en nog geen moment spijt gehad. Heb meteen alle goeie kanten van mn man ontdekt, wat istie lief als ik zwanger ben.. hehe. :mrgreen:

Bovendien waren we al 5 jaar bij elkaar, dus dan ben je wel aan elkaar gewend hoor. Bullshit dat relatieopbouw geblabla. Ben je vrij laat mee als je daar in je huwelijk nog mee moet beginnen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 jul 2006 09:21

whoeiii echo gehad!!! ben alleen 1 week later uitgerekend dan we dachten dus zijn we als het goed is een week langer samen 8)
Lief joh die fotootjes :8>

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 18 jul 2006 09:27

lammetje schreef:whoeiii echo gehad!!! ben alleen 1 week later uitgerekend dan we dachten dus zijn we als het goed is een week langer samen 8)

Geniet van die week... :mrgreen:

Leuk hee die foto's. En bijzonder he als je dan voor het eerst leven ziet en beweging. Ik was er de eerste keer helemaal stil van, al zo compleet iets van jouw en je man samen. Het hoort er dan al meteen zo bij dat je er niet meer over nadenkt om nog wat sámen te zijn. Klinkt meteen egoïstisch ook..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jul 2006 09:33

Het schijnt dat dat uitrekenen nog best wel moeilijk is. Ik hoorde van iemand die van twee gynaecologen twee data kreeg, met twee weken verschil! Uiteindelijk kwam het kindje nog iets later dan de tweede datum.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 jul 2006 09:50

Ja twas ook wel vervelend uitterekenen, maar nu aan de hand van de lengte van de baby kon die echoscopiste oid zien dat ik precies een week later uitgerekend ben dan de verloskundige zei. Dus babbeltje: je bent nu 10 dagen eerder uitgerekend :wink:

Tis zeker mooi om te zien, vooral toen we het hartje zagen kloppen, hadden we nog niet gehoord en je vraagt je toch wel af of het wel goed zit...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 jul 2006 09:57

lammetje schreef:whoeiii echo gehad!!! ben alleen 1 week later uitgerekend dan we dachten dus zijn we als het goed is een week langer samen 8)

en als de baby dan 2 week te laat komt ben je 3 weken langer samen :mrgreen:

maar leuk joh zo'n echo!! ik heb er 1 gehad in week 10,12 en 14! elke keer weer leuk om te zien!!

ik geloof dat nu ook de 20weken echo vergoed wordt! dat was bij de zwangerschap van milan helaas nog niet zo

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jul 2006 09:59

je moet ook niet teveel echo's doen toch, dat is niet gezond.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 jul 2006 09:59

Lalage schreef:je moet ook niet teveel echo's doen toch, dat is niet gezond.

normaal krijg je er 2.. een rond de 10e of 12e week en een rond de 20e week

Terug naar “Archief”