Optimatus schreef:Was het aantal bonders groter dan het aantal confessionelen en vrijzinnigen en midden-orthodoxen?
Nee. Maar waarschijnlijk wel de trouwste groep kerkgangers.
Optimatus schreef:Geloven houd in het aanvaarden van Jezus Christus als je Redder. Zijn lijden, dood en glorievolle verrijzenis zijn ons tot redding geweest.
De Heilige Drievuldigheid, één van wezen, +Vader, +Zoon en +Heilige Geest, is de Hoeksteen van het katholieke of algemene Kerk.
De Geloofsbelijdenis van Nicæa-Constantinopel, de Geloofsbelijdenis van Athanasius en het Apostolicum vormen voor mij de enige geloofsbelijdenis. Elke kerk die deze belijdenissen afwijst, elke kerk die de H. Drievuldigheid afwijst, is mijns inziens aan het dwalen.
Ik weet niet wat jij onder de drievuldigheid verstaat? Is dat hetzelfde als de drieeenheid?
De geloofsbelijdenis van Athanasius ken ik. Beide andere ken ik niet. Ik denk dus dat het ook niet dat het noodzakelijk is om ze te kennen.
Ik geloof nl. ook dat je Christus Jezus moet aanvaarden als redder. Hij wordt aangeboden in het evangelie. Wij moeten Hem aannemen door het geloof.
Het erkennen van en geloven in de drieeenheid. God de Vader, God de Zoon en God de Heilijge Geest.
Wat dat betreft geloof ik niet heel anders dan jou.