Mooie documentaire over homo's
(Te bekijken t/m woensdag 11 juni)
Moderator: Moderafo's
Tante Pollewop schreef:Mooie documentaire over homo's
(Te bekijken t/m woensdag 11 juni)
André-J30 schreef:Tsja, vooral die mooie Bijbelse onderbouwing![]()
![]()
![]()
André-J30 schreef:Tsja, vooral die mooie Bijbelse onderbouwing![]()
![]()
![]()
Dat heb ik nergens geschreven en hoop ik ook nergens te schrijven. Ik heb wel degelijk een klein beetje een idee in wat voor spagaat homoseksuelen kunnen zitten. Maar als je wilt spreken over "wat dan?" dan moet je het eerst over eens zijn over de basis, wat God wèl en wat God niet als mogelijkheden heeft gegeven.visje36 schreef:Bij jou is het vast, kwijn maar lekker weg in je uppieen doe er vooral niks mee.
En klaag, draag je kruis en val ons er niet mee lastig.
De andere kant is dan dat je eerst je leven inricht zoals jij dat wil en je gelukkig voelt. Dan ga je in de Bijbel lezen en haalt daar uit wat je past. De grabbeltonbijbel.visje36 schreef:... de praktijk verboden. Geen relatie .
André-J30 schreef:Ik heb wel degelijk een klein beetje een idee in wat voor spagaat homoseksuelen kunnen zitten.
JeeWee schreef:
mealybug schreef:Ik ben helemaal nergens trots op, en zeker niet op mijzelf of mijn ''geaardheid''.
Trots is een doodzonde.
Trots op iets waar je zelf niets aan kan doen is helemaal van de dwaze.
''Trots dat ik blank ben''
''Trots dat ik hetero ben''.
Zum kotzen.
André-J30 schreef:Ik heb wel degelijk een klein beetje een idee in wat voor spagaat homoseksuelen kunnen zitten.
Hetero's die zo nodig iets moeten vindenJeeWee schreef:Uhhh, zitten nou die homo's in een een spagaat of de hetero's die er niet mee om weten te gaan en zo nodig iets moeten vinden?
Niet dus ...JeeWee schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat homoseksualiteit voor een probleem is voor en van hetero's...
JeeWee schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat homoseksualiteit voor een probleem is voor en van hetero's...
André-J30 schreef:Misschien ontgaat het jou maar er zijn ook mensen met homoseksuele gevoelens die hetzelfde in de Bijbel lezen als ik en van daar uit volgens de scheppingsorde willen leven. Die zitten in een spagaat. Dus de meningen van hetero's en homo's zijn niet zo éénduidig. Homo's met hetero visie. Wat heb je voor antwoord aan hun?
Natuurlijk heb je daarin gelijk. Maar ik ben het nuanceren een beetje spuugzat als ik keer op keer om de oren wordt geslagen met ongenuanceerd gewauwel van met het vingertje wijzende hetero's. Ik wil daar geen begrip meer voor opbrengen. Ik eis mijn plek op omdat ik die plek van God heb gekregen en niet van brave kerkmensen. Sterker nog: ik hoef die plek niet eens zelf op te eisen: die heeft Jezus voor mij opgeëist bij de Vader: "Ik wil dat zij bij mij zijn die U mij gegeven hebt".Wim2600 schreef: Ik zou het ietsje nuanceren
Ik heb nooit iets als religieus juk ervaren. Wel die stapels ballast die mensen op mij neer menen te moeten kwakken. Dát schudt ik van me af.Wim2600 schreef:Zelf heb ik dat religieuze juk van me afgeschud
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten