Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 05 jun 2014 17:36

Mooie documentaire over homo's

(Te bekijken t/m woensdag 11 juni)

André-J30
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor André-J30 » 05 jun 2014 19:34

Tante Pollewop schreef:Mooie documentaire over homo's
(Te bekijken t/m woensdag 11 juni)

Tsja, vooral die mooie Bijbelse onderbouwing =D> 8-[ [-X ](*,)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 05 jun 2014 21:40

Daar gaat het toch helemaal niet om?

Ik vind het gewoon mooi om te zien hoe die oude mensen samen oud en relatief gelukkig zijn met elkaar. Dan heb ik het over degenen die samen zijn.

visje36

Berichtdoor visje36 » 06 jun 2014 11:12

André-J30 schreef:Tsja, vooral die mooie Bijbelse onderbouwing =D> 8-[ [-X ](*,)

Bij jou is het vast, kwijn maar lekker weg in je uppie :-oo en doe er vooral niks mee.
En klaag, draag je kruis en val ons er niet mee lastig . De gevoelens prima, de praktijk verboden.
Geen relatie .

André-J30
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor André-J30 » 06 jun 2014 12:08

André-J30 schreef:Tsja, vooral die mooie Bijbelse onderbouwing =D> 8-[ [-X ](*,)
visje36 schreef:Bij jou is het vast, kwijn maar lekker weg in je uppie :-oo en doe er vooral niks mee.
En klaag, draag je kruis en val ons er niet mee lastig.
Dat heb ik nergens geschreven en hoop ik ook nergens te schrijven. Ik heb wel degelijk een klein beetje een idee in wat voor spagaat homoseksuelen kunnen zitten. Maar als je wilt spreken over "wat dan?" dan moet je het eerst over eens zijn over de basis, wat God wèl en wat God niet als mogelijkheden heeft gegeven.
visje36 schreef:... de praktijk verboden. Geen relatie .
De andere kant is dan dat je eerst je leven inricht zoals jij dat wil en je gelukkig voelt. Dan ga je in de Bijbel lezen en haalt daar uit wat je past. De grabbeltonbijbel.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 06 jun 2014 12:10

Ach, en hier ook nog even het kul-argument nr. 1. :roll:

Maar nogmaals, het ging in deze docu toch helemaal niet om een Bijbelse onderbouwing?

Ik heb 'm overigens nog niet helemaal gezien. Maar ik vind het interessant om te horen hoe het er vroeger toeging, en wat die mensen hebben meegemaakt. En de oude mannetjes met die duif waren schattig! 8)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 jun 2014 12:38

André-J30 schreef:Ik heb wel degelijk een klein beetje een idee in wat voor spagaat homoseksuelen kunnen zitten.

Uhhh, zitten nou die homo's in een een spagaat of de hetero's die er niet mee om weten te gaan en zo nodig iets moeten vinden?
Eerlijk gezegd denk ik dat homoseksualiteit voor een probleem is voor en van hetero's...

Afbeelding
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 jun 2014 12:45

JeeWee schreef:
Afbeelding

Ik ben helemaal nergens trots op, en zeker niet op mijzelf of mijn ''geaardheid''.
Trots is een doodzonde.
Trots op iets waar je zelf niets aan kan doen is helemaal van de dwaze.
''Trots dat ik blank ben''
''Trots dat ik hetero ben''.
Zum kotzen. :-&

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 jun 2014 12:47

Ik heb eens gelezen dat beroepsgroepen van psychologen homoseksuelen die in geestelijke nood zitten niet meer categoriseren als mensen met psychische, maar met sociologische problemen. Oftewel, de homoseksualiteit is het probleem niet, de afwijzende omgeving waar ze in zitten is dat wel.

Gelukkig kun je daar "gewoon" uit stappen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 06 jun 2014 12:56

Exact, Mortlach.
Dat is ook mijn ervaring.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 jun 2014 14:30

mealybug schreef:Ik ben helemaal nergens trots op, en zeker niet op mijzelf of mijn ''geaardheid''.
Trots is een doodzonde.
Trots op iets waar je zelf niets aan kan doen is helemaal van de dwaze.
''Trots dat ik blank ben''
''Trots dat ik hetero ben''.
Zum kotzen. :-&

Ik kost niet zo gauw. Hooguit van sommige zelfgenoegzame refogevallen hier (nee, jij niet MB)die het allemaal zo goed met zich zelf getroffen hebben en 's avonds weer lekker achter de gebreide kruipen...

Ik ben niet trots op mezelf, maar als je goed leest ben ik er trots op dat God mij gemaakt heeft zoals ik ben. Ik ben er trots op dat ik een God heb die weet wat goed voor me is en ook met mij geen foutje heeft gemaakt...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

André-J30
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor André-J30 » 06 jun 2014 15:06

André-J30 schreef:Ik heb wel degelijk een klein beetje een idee in wat voor spagaat homoseksuelen kunnen zitten.
JeeWee schreef:Uhhh, zitten nou die homo's in een een spagaat of de hetero's die er niet mee om weten te gaan en zo nodig iets moeten vinden?
Hetero's die zo nodig iets moeten vinden :?: Een erg steekhoudend argument. Bij een topic waar meningen worden uitgewisseld. Maar ik mag dus blijkbaar geen mening hebben behalve als die strookt met jouw mening? [-X [-X
Misschien ontgaat het jou maar er zijn ook mensen met homoseksuele gevoelens die hetzelfde in de Bijbel lezen als ik en van daar uit volgens de scheppingsorde willen leven. Die zitten in een spagaat. Dus de meningen van hetero's en homo's zijn niet zo éénduidig. Homo's met hetero visie. Wat heb je voor antwoord aan hun?
JeeWee schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat homoseksualiteit voor een probleem is voor en van hetero's...
Niet dus ...

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 06 jun 2014 16:00

JeeWee schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat homoseksualiteit voor een probleem is voor en van hetero's...

Ik zou het ietsje nuanceren: volgens mij is homoseksualiteit een 'probleem' voor en van *sommige* hetero's, vaak -maar niet altijd- op religieuze gronden (ik loop al 40 jaar op deze wereld rond, waarvan 23 als openlijk homo, en heb nog maar een handvol hetero's in levende lijve ontmoet die een probleem maakten van mijn geaardheid), en voor en van *sommige* homo's (vaak -ofschoon niet altijd- homo's die hun geaardheid willen proberen te rijmen met de één of andere homo-vijandige religie die ze in hun opvoeding hebben meegekregen maar die ze blijkbaar niet durven of willen loslaten).

Zelf heb ik dat religieuze juk van me afgeschud, en voor mij was dat één van de beste en meest verrijkende stappen die ik in m'n leven heb gezet... maar ik erken en begrijp dat mijn keuze niet per se ook de meest geschikte keuze is voor een ander.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 jun 2014 16:05

André-J30 schreef:Misschien ontgaat het jou maar er zijn ook mensen met homoseksuele gevoelens die hetzelfde in de Bijbel lezen als ik en van daar uit volgens de scheppingsorde willen leven. Die zitten in een spagaat. Dus de meningen van hetero's en homo's zijn niet zo éénduidig. Homo's met hetero visie. Wat heb je voor antwoord aan hun?

Hetero's hebben eeuwen lang geoordeeld over homo's. Ze hadden een in hun ogen perfecte schriftvisie klaar. Hamer het er net zo lang tot dat ze het zelf ook gaan geloven. Wie zorgt er dan voor de spagaat van homo's?
Kinderen die nog niet bevlekt zijn met sullige visies van hetero's reageren over het algemeen gewoon heel spontaan op 'oom Kees en oom Jaap' die van elkaar houden.
Maar dan zegt refopapa: "bah dat is gek, dat hoort niet, want het staat in de bijbel'.
En wat papa zegt is waar.
En blijf nou niet doordrammen over die scheppingsorde, want daarmee zet je ook alle aanstaanden aan de kant: 'het is niet goed dat de mens alleen zij'.

Ook homo's niet.
Wat jij vindt, is jouw zaak. maar leg het anderen niet op.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 jun 2014 16:11

Wim2600 schreef: Ik zou het ietsje nuanceren
Natuurlijk heb je daarin gelijk. Maar ik ben het nuanceren een beetje spuugzat als ik keer op keer om de oren wordt geslagen met ongenuanceerd gewauwel van met het vingertje wijzende hetero's. Ik wil daar geen begrip meer voor opbrengen. Ik eis mijn plek op omdat ik die plek van God heb gekregen en niet van brave kerkmensen. Sterker nog: ik hoef die plek niet eens zelf op te eisen: die heeft Jezus voor mij opgeëist bij de Vader: "Ik wil dat zij bij mij zijn die U mij gegeven hebt".

Wim2600 schreef:Zelf heb ik dat religieuze juk van me afgeschud
Ik heb nooit iets als religieus juk ervaren. Wel die stapels ballast die mensen op mij neer menen te moeten kwakken. Dát schudt ik van me af.
"Ik zag niemand dan Jezus alleen".
Laatst gewijzigd door JeeWee op 07 jun 2014 07:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”