Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2012 14:04

Ik doe het ook wel hoor... ik laat hem gerust huilen. Maar ik kan eigenlijk meer amper tegen huilen. Pas liep ik in de stad en hoorde ik een kindje huilen (ongeveer dezelfde leeftijd als die van S)... ppff.
Maar ik merk ook wel dat S. teveel wil dan dat hij kan. Dus ik hoop dat hij snel het kruipen onder de knie gaat krijgen.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 28 feb 2012 14:07

Ik denk dat je het idd meer los moet laten en ze hebben het soms ook een tijdje nodig om te piepen en te huilen voor ze bedenken dat ze moeten spelen. Het wordt vaak gewenning als ze veel aandacht krijgen. Ik ben idd ook van het maar een tijdje alleen laten en ze moeten toch echt leren zelf te spelen. Je kan een baby toch niet de hele dag gaan entertainen.. heb ook m'n eigen dingen die door moeten gaan. En sowieso bij meerdere kinderen, heb je die tijd echt niet om de hele dag met een baby te ziten. Ik denk dat ze idd veel gebaat zijn bij een ritme en ook tijd voor zichzelf, ze moeten echt leren spelen..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2012 14:10

duhhh alsof ik de hele dag met mijn zoon aan het spelen ben. Hij speelt en ligt echt wel lang in de box (te huilen).
Het is gewoon een irritant jong op dit moment. Sorry voor m'n harde woorden.
En ik wordt altijd zo moe en boos van al die mensen die het beter weten. bleghh daar krijg ik echt kots neigingen van.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 28 feb 2012 14:24

Als ik jou was zou ik echt hulp inschakelen evelien! gaat S. ook weleens naar een oppas? En hoe is hij daar dan? En wandelen buiten? valt hij dan niet in slaapt zodat hij daarna nog even lekker door kan slapen in de wagen?

Hier gaat het overdag echt super... vanmorgen kwam ze oom 7 uur, eten gegeven en om half 8 lag ze weer in bed. Toen sliep ze tot 11.30. Toen weer eten gegeven, daarna in bad gedaan en weer in bed gelegd. En daar slaapt ze alweer vanaf 13.00 en nu nog steeds... Als ze zo wakker wordt geef ik ze weer eten en gaan we even wandelen, daarna leg ik ze vaak nog even in de box en hup weer naar bed. Alleen savonds blijft ze onrustig, maar gister toch een uurtje op bed geslapen, dus gaat ook de goede kant op!

Sterkte evelien....
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2012 14:51

Dippie, als je niet gehoord wordt zou ik ook niet weten waar je hulp moet zoeken!? HA en HAP doen niks. Dus ik zou niet weten hoe ik bij de KA terecht kom. En als je al tig keer bent weg gestuurd bij de HA... wat dan?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 28 feb 2012 14:58

Wat erg.... en het CB? of heb je daar ook geen goede ervaringen mee? Ik zit met je mee te denken, maar weet ook even niet wat.... :(
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 feb 2012 15:05

Ik denk dat een ha ook niet een oplossing kan bieden. Hij oogt nl niet ziek en groeit als kool, dus wat zal een ha ( of ka) moeten doen?
Het CB is denk ik de aangewezen instantie om dit aan te kaarten, want van dat gehuil wordt je echt horendol.Maar aan de andere kant hoort dit er ook wel een beetje bij.
Ik ben altijd wel een beetje blij als je met de kids weer op 3 gewone maaltijden zit en 1 of 2 langere slaapjes. Dan kunnen ze zelf een beetje duidelijk maken wat ze willen ben je als moeder zijnde ook wat minder onzeker, helemaal met een eerste.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 28 feb 2012 15:15

Wat erg al die huilkindjes. Ik voel me bijna schuldig dat E. zo rustig is. H. daarentegen is verschrikkelijk vervelend, zal de leeftijd wel zijn en het feit dat ze nu een zusje heeft. Ik laat haar soms ook gewoon maar krijsen. Als er visite is dan is ze ineens het liefste meisje van de hele wereld :?

Hebben jullie ervaring met buikslapers? E. ligt het liefst op haar buik. In de box vind ze het wel even goed op haar rug, maar dat is al snel over. Slapen doet ze eigenlijk alleen op haar buik. Maarja volgens iedereen is het super gevaarlijk. maar wat doe je als je kind alleen zo slaapt? ze kan wel goed haar hoofdje optillen en naar de andere kant draaien.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 feb 2012 15:18

Volgens mij is Nina van liefie een buikslaper

:lol: Wel grappig al die moeders die met grote regelmaat hun kids achter het behang kunnen plakken. Echt zo herkenbaar. Ik ben soms ook echt blij als ik aan het werk moet. Afleveren op het kdv en ze redden zich er maar mee :mrgreen: En je hebt weer meer geduld als je dan weer een dag alleen met ze bent.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 28 feb 2012 15:20

gisteravond is H. met kleren en al en zonder schone luier zo in bed gebonjourd. Ze was zo (*)vervelend. Vervolgens kon ik dus vanochtend alles verschonen en een paar wassen draaien :oops:
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 feb 2012 15:23

Welnee, niet alle moeders :mrgreen:
Wacht maar tot ze puber zijn, dan huilen ze niet, maar slaan met de deuren :lol:
Echt mams, het gaat over, tis maar tijdelijk.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 28 feb 2012 15:34

Nina is/was idd een buikslaper herinner ik me ja...
Afbeelding

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 28 feb 2012 15:37

Evelien, hoe oud is je zoontje?? Ben echt heel benieuwd! Voel echt helemaal met je mee hoor...!
Onze jongste (nu 2 jaar dus) is echt serieus nooit 5 minuten stil geweest in de box...! Met de fysio samen 3 weken lang elke dag concequent via een plan bezig geweest maar niet gelukt. Toen zei de fysio; doe die box maar weg (was toen 9maanden ofzo).
Ik bracht hem wel eens weg en dan kreeg ik pas waardering, niemand snapte dat ik het vol kon houden. Achteraf weet ik dat eigenlijk ook niet... hoewel ik wel met allerlei tips aan kan komen.
Slaapt hij 's nachts wel een beetje? Ik bracht hem namelijk ook wel eens een nachtje weg om een keer een rukje te slapen.

Maar hoe de huisarts reageert?:
Een beetje van 'tja' en mmmm' en 'ik weet het ook niet'. En hij zegt: 'ik denk dat je er weinig mee kan, dat het gewoon zo is'.
'Hij heeft geen koorts is niet ziek dus ik kan er ook niets mee'.
Ik word er momenteel ook gek van dat niemand kan helpen! (hier op aarde dan ;-))

Een psycholoog? Voor een 2jarige? Hoe kom je daar aan dan?
En speltherapie? Via wat?

Heb jij nog meer kids of niet Evelien?

Ik wel, en ik weet wel dat 6 van de oudste beter te behendelen zijn dan 1 van de jongste...
De oudste is echt een super heerlijk kind. Altijd al geweest.

Alvast bedankt voor jullie reacties weer!

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 28 feb 2012 15:39

Voor de duidelijkheid: ik hou ook superveel van de jongste hoor. Maar, hoe graag ik ook alles voor hem wel doen, mij voor 100% in wil zetten... ik trek het gewoon niet meer, alle reserves raken ook op...

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 28 feb 2012 15:41

jeepeecee schreef:Hebben jullie ervaring met buikslapers? E. ligt het liefst op haar buik. In de box vind ze het wel even goed op haar rug, maar dat is al snel over. Slapen doet ze eigenlijk alleen op haar buik. Maarja volgens iedereen is het super gevaarlijk. maar wat doe je als je kind alleen zo slaapt? ze kan wel goed haar hoofdje optillen en naar de andere kant draaien.

Als je je er niet fijn bij voelt: de safeTsleep

Terug naar “Archief”