Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Jannoek » 21 nov 2011 12:45

Wauw, dat klinkt jaloersmakend liefie ;-)
Floris was vannacht erg benauwd, dus ik heb nauwelijks een oog dichtgedaan... Echt zo zielig, zo'n klein, piepend kind wat er ook nog heel erg bij hoest...

Wat brood betreft: d-r-a-m-a!
Voor de rest gaat het met eten top, maar brood :O.
Hij doet alsof het mijn borst is :mrgreen: sabbelt er aan, en dan vliegt er ineens een stuk af en verslikt hij zich bijna. Volgens cb kunnen ze zich niet verslikken en hoef ik daar niet bang voor te zijn, maar ik vind het niet echt top om een broodkorst te geven.
@Haai wanneer doopte je het in melk? >1 jaar?
Zat te denken om het anders eens in lauwe thee te dopen... :-k

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 nov 2011 12:46

Hier deed ik ook vaak wat smeerkaas of smeerworst op brood en inderdaad de eerste periode ook nog wel eens een scheutje melk.
Nu eten ze 's morgens vaak zoet naar keuze en 's middags moeten ze eerst een hartige boterham en daarna een zoete en dat gaat ook prima.

@ jannoek H verslikte zicht ook altijd en ik heb er echt langere tijd melk overheen gedaan, denk toch wel tot 10/11 mnd

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 nov 2011 13:43

Misschien een domme vraag; maar wat voor melk? Bv? KV? of koemelk?

Hoe gaat het met J? En hoe vinden H & C het?
En met je eigen herstel?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 nov 2011 14:14

@Jannoek Vervelend dat Floris zo verkouden/benauwd is. Kun je niet nog even gaan slapen als Floris overdag slaapt? Dat is ook de allereerste keer dat Nina doorgeslapen en uitgeslapen heeft hoor :wink: Al heb ik er wel respect voor hoe jij het doet! Wij moeten ook meestal 's nachts wel een of twee keer uit bed voor haar speentje maar dan slapen we direct weer verder en als ze een keer doorslaapt ben ik zelf wel 1 of 2 keer wakker :oops:
Vanmorgen is mijn man eerst gaan kijken toen zijn wekker ging :oops:

Je kunt brood in flesvoeding/borstvoeding dopen of lauwe thee (lijkt mij wel een beetje een zooitje) maar het wordt wel vaak gedaan.

Nina heeft volgens mij een slaapdag vandaag vanmorgen heeft ze nog bijna 2 uur geslapen en nu ligt ze weer in bed wel lekker een keertje :D

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 nov 2011 14:38

Hier wordt trouwens pas geadviseerd om pas na 10 mnd brood te geven :shock: Gek hee, er zit maar een klein zeetje tussen en toch wordt eea heel anders gedaan :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 nov 2011 14:50

LauraC schreef:Hier wordt trouwens pas geadviseerd om pas na 10 mnd brood te geven :shock: Gek hee, er zit maar een klein zeetje tussen en toch wordt eea heel anders gedaan :)

Hier verschillen de meningen per CB heel erg snap ik af en toe ook niet maar goed ik doe alles maar op gevoel en we kijken gewoon waar Nina aan toe is enz.

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 21 nov 2011 15:09

Hier mochten we 2 jaar geleden ook pas met 9 maanden brood geven hoor. Misschien is dat sinds kort veranderd dan? Ik deed in het begin ook niks op brood, of een beetje boter. Nu eet hij inmiddels alles wat hij lekker vindt erop en ik heb geen regels mbt zoet of hartig beleg.

Hier vanmorgen weer eens sinds lange tijd kijkers gehad (huis staat te koop). Hopelijk wordt het nu eindelijk wat (na 1,5 jaar) en kunnen we eindelijk naar een huis met tuin, dakterras of groter balkon verhuizen :D ! Zou wel fijn zijn voor Levi! Kan hij eindelijk de felbegeerde tractor met aanhanger voor zijn verjaardag vragen. Die kunnen we in dit huis echt onmogelijk opbergen!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 21 nov 2011 16:16

AJL, Hoe gaat het met Julius?
En natuurlijk met jou?
Hoe vinden de andere kinderen het een broertje erbij?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 nov 2011 16:46

Het zijn natuurlijk ook maar adviezen die gegeven worden.
Maar wat ik bij Jurian merkte, was dat ik alles zo leuk vond, al die nieuwe dingen. Ik vind dat bij een 2e zo anders. Nu hoeft het van mij allemaal nog niet zo.
Vandaag heb ik dus uit nood een beetje maar fruit gegeven. Gister al geprobeerd, maar ze vond de appel zo raar, ik pureer sowieso al niet, dus er zitten nog wel heeeele kleine stukjes in, en dat vond ze maar raar. Maar de pap 's avonds vond ze net zo raar en moest ze niet. zal wel wennen zijn.
Vandaag een beetje geprakte banaan gegeven, en toen leek ze het beter te snappen, en daar moest ze hardop van lachen, en maar trappen met haar benen en zwaaien met haar armen, van enthousiasme. Dat vond ze dus wel weer lekker :D
Maar liever had ik nog langer gewacht, nu is ze dan 5 maanden, dus zo heel erg vroeg is het helemaal niet, maar het is meer mijn gevoel ;) Hopen dat ze binnenkort meer fruit en pap gaat eten, en dat we dan weer gewoon om half 7 de fles kunnen geven en dat ze dan weer tot half 9 's morgens slaapt ofzo. Dat deed ze eerder wel, maar als we haar nu niet nog een fles rond 9 uur geven, dan wordt ze 's nachts echt wakker van de honger.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 nov 2011 17:36

Wij geven Nina geen pap ze wordt er volgens mij een soort onrustig van 's nachts. Melk heeft ze nooit zoveel om gegeven terwijl groente/fruit er wel goed in gaat.

@MissF Ik vind flessen handiger niet zo een knoeiboel maar Nina doet het wel beter op vast eten dan alleen op melk en dat vind ik wel erg fijn. Hopelijk kan ze snel met de pot mee-eten net zo makkelijk :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 nov 2011 17:48

Ja, dat is idd helemaal ideaal. Volgens mij deed ik al best snel dat jurian gewoon kreeg wat wij ook aten, tijdens het avondeten. Zeker als ze kunnen zitten en in de kinderstoel kunnen. Wij eten sowieso al vaak aardappels, vlees en groenten, en dat kon hij meestal wel mee eten. En als wij iets pittigs aten als nasi, kreeg hij die enkel keer in de zoveel weken een potje groenten.

Pap kan idd ook gewoon in de fles, maar Jurian was best snel van de flessen af, en dat wil ik nu eigenlijk wel weer, ze moet het toch zonder fles leren, dus dan maar zo snel mogelijk. Maargoed, of dat allemaal gaat werken is natuurlijk maar de vraag. We zien het wel :D

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 21 nov 2011 17:52

even een vraagje, laten jullie de kinderen met middagslaapje slapen tot ze wakker worden of maken jullie ze na een bepaalde tijd wakker?
Hannah laat ik meestal liggen tot ze wakker word, alleen slaapt ze nu al meer als 3,5 uur, en het is wel zo'n beetje etenstijd. dus ga haar zo wel halen. hoe doen jullie dat?
Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 21 nov 2011 17:55

haha, heb dit net geschreven, word ze wakker :)
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 nov 2011 18:10

Lange tijd liet ik hem gewoon liggen, tot hij 's avonds dan veel te laat ging slapen, dus toen maakte ik hem vaak wel wakker. Maar als ze 's avonds gewoon slaapt zou ik haar lekker laten liggen, dan heeft ze het vast nodig (behalve als je moet eten ofzo, dan zou ik haar wel wakker maken)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 21 nov 2011 20:24

@jeepeecee: Ik liet ze meestal wel slapen, behalve als wij 's avonds weg wilden en ik het handiger vond als 't kind weer op bed lag voor de oppas kwam. Maar onze jongste -die net zo oud is als jouw dochter- slaapt al een paar weken helemaal niet meer 's middags en 's avonds heeft ze om 7 uur nog absoluut geen zin om naar bed te gaan. En dan ben ik er wel aan toe eigenlijk, want het is echt een handenbindertje op 't moment ...

Terug naar “Archief”