Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 10 nov 2011 07:19

Ik kan dochterlief ( 22 mnd) gewoon 's nachts verschonen zonder dat ze haar ogen open doet. Het is niet vaak nodig, maar soms ruik ik dat ze gepoept heeft. Pas was haar enige reactie bij het open doen van de luier, met haar ogen dicht, heel vies, poep en ze stak haar duim weer in haar mond en sliep verder.
Maar goed dat is wel wat off topic, ging over borstvoeding.

Ik verschoonde meestal wel 's nachts, waren ze goed wakker voor de voeding en tijdens de voeding vielen ze dan meestal toch wel in slaap.

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 14 nov 2011 12:24

Dat mijn kind wel eens bij ons in bed slaapt wil natuurlijk niet zeggen dat hij zich in zijn eigen bedje niet veilig voelt. Negen van de 10 x gaat hij gewoon heerlijk veilig slapen in zijn eigen bed, maar ik maak er geen probleem van als hij eens bij papa en mama wil slapen als hij verdrietig is oid...
Als je kijkt naar andere culturen en vroeger tijden zijn wij echt barbaars bezig met onze baby's. Ik vind dan ook dat kinderen alle veiligheid en geborgenheid moeten krijgen die ze nodig hebben. Daarom kreeg mijn zoon borstvoeding op verzoek, werd/wordt hij veel gedragen en geknuffeld en dat mag hier ook 's nachts als dat nodig is. Maar natuurlijk zijn er ook regels en grenzen waar hij zich aan moet houden. Dat geeft net zo goed veiligheid en geborgenheid als knuffelen, dragen en samen slapen.
Wat betreft de slaapkamer als privédomein voor man en vrouw: kinderen zijn geen robots die je uit kunt zetten, dat kan ook wel eens betekenen dat je je eigen behoeften en gevoelens even opzij moet zetten voor de behoeften van je kind. En die privézaken tussen man en vrouw kunnen ook op andere plaatsen en of tijdstippen in huis besproken/gedaan worden. In een heleboel andere landen en culturen hebben ze echt geen master bedroom en daar komt het toch heus goed, daar zijn misschien wel minder echtscheidingen als in NL.
Maar dit is mijn mening hè, jij mag er gerust een andere op nahouden. Ik wilde alleen even aangeven waarom ik mij kind bij ons laat slapen als dat nodig is en hoe wij dat regelen. En ondanks dat kind in ons bed zit het met de relatie en privézaken echt wel goed, we moeten af en toe alleen wel eens creatief zijn...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 nov 2011 12:42

Vroeger hield men zich netjes aan de 3 R's. RustReinheidRegelmaat. Toen werden kindjes dus juist NIET op verzoek gevoed, maar gewoon op de klok.
Afbeelding

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 14 nov 2011 13:18

@ Dippie:
Maar wat mij betreft is het de vraag of die generatie kinderen (volwassenen inmiddels) wel met zoveel liefde is opgevoed.
Juist in de generatie van onze ouders hoor je toch regelmatig van weinig liefde en een gebrekkige communicatie vroeger.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 nov 2011 13:22

Dan hoor jij andere verhalen dan ik. Ik kan daar dus niet veel zinnigs over zeggen. Wel dat ik met veel liefde ben opgevoed :wink:
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 nov 2011 14:46

Dippie schreef:Dan hoor jij andere verhalen dan ik. Ik kan daar dus niet veel zinnigs over zeggen. Wel dat ik met veel liefde ben opgevoed :wink:

Hier idem. Ben ook gewoon op de klok gevoed, sliep altijd in mijn eigen bed en heb ook heus wel eens een half uurtje gehuild. En heb bergen liefde van mijn ouders gehad en met de communicatie met hen is ook niets mis.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 nov 2011 15:13

Dippie schreef:Vroeger hield men zich netjes aan de 3 R's. RustReinheidRegelmaat. Toen werden kindjes dus juist NIET op verzoek gevoed, maar gewoon op de klok.

wij houden ons ook netjes aan de 3 R's... rommel, rennen en regelmatig te laat :mrgreen:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 nov 2011 15:28

Met Rust Reinheid Regelmaat is ook niks mis.
Maar veel mensen verstaan onder Regelmaat: 'Ritme', en dat is wat anders.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 nov 2011 15:57

hier een tweede antibioticakuur voor de kleine, ik hoop zo dat er nu weer geen spruw komt.... maar volgens mij moet je daar ook aanleg voor hebben ofzo, sommige hebben het iedere keer, andere nooit... Hopelijk is dat zo en krijgt hij het dus niet... en is dit ook zn laatste ab kuurtje :(

Ik denk dat het voor iedere moeder verschillend is. De ene kan wel tegen onregelmatig voeden en 'op verzoek' de ander vind dat lastig en kan het beter 'op tijd' doen. Lijkt me met beide niks mis, doen waar je je goed bij voelt....
Hier dus nog steeds op verzoek, maar hij laat er wel iedere keer tussen de 2 en 5 uur tussen.

Dit keer voor het eerst fanatiek aan de slag gegaan met de draagdoek, ik merk dat we het samen erg fijn vinden. Ook slapen ze hier bij ons op de kamer zolang ze in de wieg passen. Daarna naar hun eigen kamertje, al vind de kleine jongen het nu lekkerder om warm dicht tegen mama aan te slapen. Mama alleen niet want ik vind het echt eng. Maar nu hij zoveel pijn heeft wordtie snachts wakker dus mag hij wel tussenin lekker aan de borst en valt hij weer lekker in slaap met zn mond nog bij de tepel :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 nov 2011 16:02

trijntjejohanna schreef:wij houden ons ook netjes aan de 3 R's... rommel, rennen en regelmatig te laat :mrgreen:

:lol:

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 15 nov 2011 09:21

Dippie schreef:Vroeger hield men zich netjes aan de 3 R's. RustReinheidRegelmaat. Toen werden kindjes dus juist NIET op verzoek gevoed, maar gewoon op de klok.

Niets mis met die 3 r-en als je t mij vraagt (ligt misschien wat aan de uitvoering), maar de meeste vrouwen hebben wel voeden op verzoek nodig om de bv op gang te krijgen (uitzonderingen daar gelaten), en vaak is het ook wel erg goed om het op gang te houden :)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 nov 2011 09:27

ppff hier weer n beetje gekwakkel.. :?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 15 nov 2011 09:42

Hoezo gekwakkel Evelien?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 nov 2011 11:13

S. is erg onrustig en wil veel en vaak drinken. Afgelopen nacht de hele nacht bezig geweest met hem.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 nov 2011 11:38

Heb je geen regeldag Evelien? S is toch rond de 6 weken of niet?

Terug naar “Archief”