Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Haai » 13 jul 2011 20:58

LauraC schreef:Vandaag kwam Michael's nieuwe autostoeltje binnen. Deze heeft een tuigje dat gaat piepen als je het losmaakt dus meneer kan nooit meer ongemerkt uit zijn tuigje =D>

Dat is handig! Totdat hij ontdekt hoe je het piepje uit kunt schakelen? :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 jul 2011 21:03

Haai schreef:Dat is handig! Totdat hij ontdekt hoe je het piepje uit kunt schakelen? :mrgreen:

Dan kan niet! Ik wist niet eens dat het erop zat en schrok me een ongeluk toen ik hem uit zijn stoeltje haalde :mrgreen:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 jul 2011 21:20

Ja wij hebben een stoeltje van maxicosi merk en al trek ik het ruige bij dochterlief nog zo hard aan, ze wurmt zich er alsnog uit, haar armen dan. Best gevaarlijk op de snelweg...dan kan je het niet goed doen en zou ze zo uit dr stoel kunnen vliegen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 jul 2011 21:28

Wat ik je zou willen aanraden Schipje is om met een lintje/touwtje de twee armriemen aan elkaar vast te binden, zodat er een soort van tussenbalk ontstaat. Kan ze haar armpjes er niet meer tussendoor wringen. Tenminste, dat hielp bij M. Wij kochten overigens een nieuwe omdat het voor mij te zwaar werd om hem erin te tillen (18 kg) en hij steeds zat te zeuren dat hij er zelf in wilde stappen.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 13 jul 2011 21:28

dat hebben we hier ook, lijkt me wel handig met zo'n piep. maar idd dan nog op de snelweg kan je er niet gelijk wat aan doen. wij hebben zo'n stoeltje dat kan draaien, en ik moet zeggen zeker nu ik zwanger ben en last van mijn rug dat het wel erg makkelijk is zo'n stoel :wink:
Afbeelding

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 jul 2011 21:44

;-)
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 jul 2011 21:54

Mooie oplossing laura, dat ik daar zelf niet op gekomen ben :oops:
liefje waar koop je zoiets?
Jpc ik vond z'n draaistoel redelijk onzin tot ik zwanger werd ;-) lijkt me heel handig! Dochterlief klimt nu zelf in haar stoel al duurt dat soms een jaar :-D

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 14 jul 2011 06:07

Onze oudste heeft een maxi cosi, maar zit dan vast met de gewone gordel.
Ze mocht hem zelf losmaken als we stilstonden met de auto,
Dat was niet zo slim, opeens hoorden we KLIK bij t stoplicht.
Nu afgesproken dat t mag als de motor uit staat. :puh:

Wel handig hoor dat ze zelf zowat alles kan.

De.jongste heeft gedronken om 20.30en toen om 06.30. Wat een tijden. :D

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 jul 2011 11:31

Hahaha liefje, ja dat bedoel ik. Alleen ben ik een zuunige Hollander en doe ik het gratis met een lintje :mrgreen: Hoop dat het voor jullie werkt Schipje. Ik weet nog heel goed dat manlief 4 maanden weg zat en ik met een kind van 20 mnd naar NL ging rijden en bijna iedere 10 minuten moest stoppen. Ipv 4 uur naar de boot deden we er 6 over :mrgreen:
@AG: Handig he, die slimme kids. Ik merk ook dat M erg letterlijk neemt wat ik zeg dus idd: als we stilstaan mag je uit de gordel dan zou hij het ook bij het stoplicht doen :)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 jul 2011 12:15

hee das een handig idee ja! hier ook hetzelfde probleem. als ze in de stoel zit begint ze al: niet vast hè mama, niet vast! als we de oprit afrijden heeft ze haar armen er al uit... maar dat gaan we eens proberen!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 14 jul 2011 13:45

@Liefje: waar koop je die klips?
@Laura (en anderen) ga NOOIT zelf met touwtjes e.d. knopen. Vraag dan maar eens aan een willekeurige brandweerman hoe ze daar over denken. Het moeten pakken van een mes of schaar of het 'losmaken' van een touwtje kan het leven van een kind kosten! (Ik wilde het ook doen, tot manlief vroeg of ik 'gestoord' werd. Hij liet direct wat filmpjes zien)

Hier bijna op vakantie. Anna Sofie gaat naar Oostenrijk skieen :-oo (arm kind, ziet ze in Italie en Frankrijk ineens 'groene' bergen en ze wil zooo graag skieen.
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 jul 2011 15:45

Sterretje schreef:@Liefje: waar koop je die klips?
@Laura (en anderen) ga NOOIT zelf met touwtjes e.d. knopen. Vraag dan maar eens aan een willekeurige brandweerman hoe ze daar over denken. Het moeten pakken van een mes of schaar of het 'losmaken' van een touwtje kan het leven van een kind kosten! (Ik wilde het ook doen, tot manlief vroeg of ik 'gestoord' werd. Hij liet direct wat filmpjes zien)

Hier bijna op vakantie. Anna Sofie gaat naar Oostenrijk skieen :-oo (arm kind, ziet ze in Italie en Frankrijk ineens 'groene' bergen en ze wil zooo graag skieen.

Mijn schoonvader is kazernecommandant :-oo Die heeft het nooit gezien ;) Maar als je geen handige clip hebt omdat je onderweg bent, moet je toch iets....

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 14 jul 2011 15:58

@Laura: snap ik, ik deed tijdelijk een verhoudclip, die heb je zo open, dochterlief dus ook;-)
Wacht ff Liefie af, want zo'n 'klick' wil ik echt hebben.

Hier gaat het vrij goed. de lady ging een keer weer los met haar handen. Manlief waarschuwde haar, ze luisterde niet direct. Hij trapte op de rem bij een politieauto en stopte. De politie kwam even kijken en werd 'boos' op haar, want het was erg gevaarlijk. (manlief wist dat ze bij dat tankstation stonden te posten voor 'te hard' rijden en wist ook wie het waren;-))

Als ze het nu wel eens probeert zeggen we: 'moeten we weer stoppen'. Meestal is het binnen 1 seconde weer goed.
Time flies when you have none!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 14 jul 2011 19:53

Sorry sterretje ff niet gelezen na gisteren.. kan het nu even niet voor je opzoeken, maar google eens op
graco harness clip, kon zelf toen geen winkel vinden, heb hem online besteld, ik dacht bij babyearth.com

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 14 jul 2011 20:33

maar werkt dat dan wel, schuift zo'n clip dan niet makkelijk naar beneden?
Afbeelding

Terug naar “Archief”