Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 20 jan 2011 22:14

discipel2011 schreef:
JeeWee schreef:
discipel2011 schreef:Dat betekent lijden voor degene, die zich hieraan verslingerd heeft.

Toe maar: "die zich hieraan verslingerd heeft..."

Maar uhhh, des te meer een reden om naar Utrecht te gaan...

Ga maar naar je binnenkamer en dáár zul je het Antwoord ontvangen door Hem te bidden, Die De Waarheid is.
En het gehele volk riep met de oversten en leidslieden: "Kruisigt Hem", ook anno 2011!

Wat een arrogantie...
Als ik je reacties zo lees, heb jij al geen binnenkamer meer nodig want je hebt alle antwoorden al.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 jan 2011 22:15

Ja discipel is een beetje fanatiek bezig :)
Ik vraag me af of hij dominee is :?: :-k

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 jan 2011 23:09

schelpje3 schreef:Ja discipel is een beetje fanatiek bezig :)

Een beetje maar.

Vast pas recent bekeerd, dat zijn altijd de fanatiekste.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 20 jan 2011 23:17

Maar wel prachtig 'materiaal'. om op een bijeenkomst zoals eerder gemeld, tegen te komen...
Het kan natuurlijk niet zo zijn om 'de zeven bijbelteksten' maar steeds met gemeenplaatsen te blijven nabouwen en verder de confrontatie uit de weg te gaan.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 21 jan 2011 10:43

Ik vond T.A.F. altijd radicaal. Ik kom hem niet zoveel meer tegen trouwens. Of zou discipel2011 een "reïncarnatie" (WAAAAAAAT? Reïncarnatie??? [-X [-X [-X :mrgreen: ) van T.A.F. zijn....?

@discipel2011: Je komt erg belerend over. Je standpunten over homofilie kan ik begrijpen, en deel ik ook voor het grootste deel. Maar de manier waarop je spreekt tegen degenen die anders denken dan jij komt erg cru over. "Ik denk zus of zo, die ander die anders denkt is derhalve onbijbels bezig en dus onbekeerd." Dat is wat wij hier lezen uit je bijdragen.

Hoewel ik je mening in een aantal zaken wel deel, moet ik je wel vertellen dat ik de laatste tijd veel bezig ben geweest met de vraag hoe het toch kan dat mensen op grond van dezelfde Bijbel soms tot compleet tegenovergestelde overtuigingen komen.
Ik heb me wat verdiept in het onderwerp homofilie. Mijn overtuiging is nog steeds dat het op grond van de Bijbel niet kan. Ik heb gesprekken hierover gevoerd met een predikant die de Bijbel heeft bestudeerd en op grond van zijn Bijbelonderzoek, en na achtergronden te hebben onderzocht, tot de conclusie is gekomen dat een homofiele relatie geen probleem hoeft te zijn.
Nogmaals: Ik deel zijn mening niet echt. Maar ik heb wel meer inzicht gekregen in de beweegredenen van de voorstanders, en hoe zij tot hun standpunt komen. En ik zal ze niet afwijzen of veroordelen omdat zij de Bijbel anders lezen dan dat ik dat doe.
Jij leest de Bijbel op een manier zoals jou dat is bijgebracht. Ik doe dat ook, mensen die met de Bijbel in de hand beweren dat een homofiele relatie is toegestaan lezen de Bijbel ook op een manier zoals hen is bijgebracht.
Conclusie van dit verhaal: Wees mild naar hen die anders denken. In jouw ogen kan iets onbijbels zijn, maar IS het per definitie onbijbels, of VIND jij het, vanuit jouw manier van Bijbellezen en interpreteren, onbijbels?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 jan 2011 10:53

Race406 schreef: Conclusie van dit verhaal: Wees mild naar hen die anders denken. In jouw ogen kan iets onbijbels zijn, maar IS het per definitie onbijbels, of VIND jij het, vanuit jouw manier van Bijbellezen en interpreteren, onbijbels?

Eigenlijk vat je hier samen wat ik steeds probeer duidelijk te maken.
Daarom ben ik ook zo benieuwd naar de lezing van ds. De Jong op genoemde bijeenkomst: "Eén Bijbel, twee visies".

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 21 jan 2011 11:00

Mortlach schreef:

Een beetje maar.

Vast pas recent bekeerd, dat zijn altijd de fanatiekste.

Mortlach, je opmerking vind ik niet heel plezierig, temeer omdat je hiermee recent bekeerden en discipel op één hoop gooit. Ik denk dat jij, mocht je, wat ik hoop, christen worden, ook graag aan anderen zou vertellen hoe geweldig het is om Hem te dienen. Ik zie je echter nog niet in een "discipel2011" veranderen...

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 21 jan 2011 13:38

Dominee? Eerder een ongenuanceerde tiener met fundamentalistische ouders.
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 jan 2011 13:46

Ja, waarom geeft hij daar geen antwoord op ? Ook op pb's trouwens niet :( Ik ben ook best wel rechts :mrgreen: en tikkie scherp af en toe :mrgreen: maar hij gaat wat mij betreft iets over the line.
Discipel, kun je alsjeblieft een klein beetje nuanceren ? Het komt allemaal heel theoretisch en nogal liefdeloos over.
Trek hen met de koorden van de liefde ! Hoeft niet zoetsappig ! Maar wel nodigend.

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 21 jan 2011 13:51

schelpje3 schreef:Ja, waarom geeft hij daar geen antwoord op ? Ook op pb's trouwens niet :( Ik ben ook best wel rechts :mrgreen: en tikkie scherp af en toe :mrgreen: maar hij gaat wat mij betreft iets over the line.
Discipel, kun je alsjeblieft een klein beetje nuanceren ? Het komt allemaal heel theoretisch en nogal liefdeloos over.
Trek hen met de koorden van de liefde ! Hoeft niet zoetsappig ! Maar wel nodigend.

Kwestie van uren/dagen voor deze jongen van het forum verwijderd wordt.
-Friedrich Nietzsche-

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 jan 2011 14:05

Hé mensen, word eens wat milder en speel niet zo op de man!
Dit is een forum met veel vreemde vogels en ieder fluit op z'n eigen toon. Ook discipel2010

Hij is gewoon een beetje zwart wit, maar da's ook wel weer bjbels...
Maar om het volledig bijbels te houden zou er wat meer liefde in mogen.
Een beetje jammer om zomaar te roepen dat homo's zich aan de zonde verslingerd hebben...

Dus maar weer on topic.

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 21 jan 2011 14:16

JeeWee schreef:Hé mensen, word eens wat milder en speel niet zo op de man!
Dit is een forum met veel vreemde vogels en ieder fluit op z'n eigen toon. Ook discipel2010

Discipel2011 heeft al tientallen uitspraken gedaan die:
A) niets, maar dan ook niets met de topics in kwestie te maken hebben
B) enorm kwetsend en ad hominem zijn t.o.v. anderen (hij noemt mij bijv. een satansknecht)
C) geen fatsoenlijke reactie (of überhaupt een reactie) vormen op de vragen/opmerkingen van anderen

Kortom: een forum trol.
Trollen worden op termijn altijd van fora verwijderd, omdat ze het debat verstoren.
Past discipel2011 zich niet aan, dan lijkt het me betrekkelijk logisch dat hem eenzelfde lot beschoren is.
-Friedrich Nietzsche-

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 22 jan 2011 16:23

Wat een soap, deze discussie. Ik ben 'm inmiddels zo beu...

Ik vond het verschrikkelijk om mezelf altijd te moeten verantwoorden vroeger. Gelukkig kan ik nu gewoon doen en laten met mijn vriendje wat ik wil zonder mezelf voor mezelf te hoeven verontschuldigen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 jan 2011 21:33

Kris schreef:Wat een soap, deze discussie. Ik ben 'm inmiddels zo beu...

Ik vond het verschrikkelijk om mezelf altijd te moeten verantwoorden vroeger. Gelukkig kan ik nu gewoon doen en laten met mijn vriendje wat ik wil zonder mezelf voor mezelf te hoeven verontschuldigen.

Wat kan ik me jouw reactie goed voorstellen.
En wat is het triest dat het oordeel juist geveld wordt door hetero's die de bijbel misbruiken om een ander hun moraal op te leggen.
Niks mis mee om dat zelf te geloven, maar alles mis mee om daar anderen mee te geselen en in jouw dwangbuis te dwingen.
Op deze manier zijn al heel wat homo's uit de kerk gejaagd.
Kris, laat je niet bij God vandaan jagen door mensen die zeggen in zijn Naam te spreken.
De enige aan wie jij iets moet verantworden, is God zelf en laat niemand het wagen daar tussen te komen.
Ik ben niet zo van het rondstrooien met bijbelteksten, maar laat deze jou tot troost en andere tot nadenken zijn:

"want de liefde is uit God"
1 Joh. 4:7

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 27 jan 2011 15:39

Ik heb me in andere discussies soms afgevraagd en die vraag ook openbaar gesteld: Hoe komt het, dat door vele gelovigen allerlei wetten uit de bijbel niet meer van toepassing verklaard worden in deze tijd, maar die over seksualiteit gaan juist wel? Ik heb zelf wel een bepaald vermoeden, maar ik wil zo graag heldere antwoorden van medegelovigen en die komen er nauwelijks. De Tien Geboden zijn universeel en worden door allen geaccepteerd en dat is ook de kern van ons geloof, maar al die andere wetten....... Maar over homofilie weer wel. Niemand heeft mij nog weten te overtuigen, waarom dat zo is. En Paulus? Zijn brieven hebben groot gezag en hij heeft ons veel te zeggen, hoewel hij zich richtte tot tijdgenoten in de jonge gemeenten, maar heeft hij ook gebiedend gezag? Of heeft Jezus dat alleen? Jezus heeft nergens in de ons nagelaten evangeliën zich negatief uitgelaten over (homo)seksualiteit, niet over homo's en niet over lesbisch zijn. Over het lesbisch zijn spreekt de bijbel trouwens nergens. Hoe kwam dat? Mijn mening zal nu wel duidelijk zijn: een (homoseksuele) relatie in liefde kan nooit zondig zijn. Omgekeerd kan er ook in een hetero-relatie heel veel zonde zijn.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Terug naar “Archief”