Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 jan 2009 14:24

Maar dan hebben jullie waarschijnlijk enkel glas? Ik weet wel dat bij de action spul te koop is wat je na het ramen zemen op je ramen smeert en dan beslaan ze niet maar of het werkt?

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 06 jan 2009 14:30

De ramen van mijn auto beslaan ook zo snel, ondanks dat ik de blower aanzet en soms ook een raampje losdraai. Miss moet ik mn tip met shampoo daarvoor ook eens gaan proberen 8)
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2009 14:34

liefie schreef:Maar dan hebben jullie waarschijnlijk enkel glas? Ik weet wel dat bij de action spul te koop is wat je na het ramen zemen op je ramen smeert en dan beslaan ze niet maar of het werkt?

wij hebben (nog) enkel glas ja dat klopt.

Ik hoorde ook iets van druppeltje afwasmiddel.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 06 jan 2009 14:40

bedankt voor jullie reacties... we hebben dubbelglas, maar het is hier zo belachelijk koud (hier in Duitsland: -12 overdag, -25 's nachts... :shock:) , dat de kou blijkbaar door het glas dringt en door de warme lucht binnen in condens wordt omgezet... voor de rest lijkt de overgang tussen de kozijnen en de vensterbank niet 100 % dicht te zijn, dus ik denk dat het daar gewoon tocht....
ik zal vanavond eens een sopje met afwasmiddel proberen... kijken of het werkt...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jan 2009 18:17

wij hebben gewoon enkel glas maar ik heb geen last van vocht, schimmel o.i.d ! Nog niet gezien sinds dat ik hier woon (2 jaar geleden) *klopt af*
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2009 18:20

wanneer zijn die huize gebouwd dan?

Hier is het kozijn ook niet helemaal luchtdicht en de ventilatiesystemen zijn ook niet helemaal goed. Dus dan heb je al gauw last van beslagen ramen.

Vorige week zat er zelfs ijs op het glas (binnenkant).

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 jan 2009 19:42

Hmm... bij mij zijn ook niet alle ramen dubbelglas, maar ze zijn niet erg beslagen momenteel en de vochtgraad in huis is nu zelfs lager dan normaal (tussen de 40 en 50 en anders tussen de 50 en 60 procent). De vochtvreters staan er gewoon 't hele jaar...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jan 2009 20:38

Brr, in de garage is het nu toch ook wel koud. Voorste gedeelte is logisch, want daar zit geen verwarming en alleen een dunne garagedeur, niet geisoleerd. Maar nu is ook mijn gedeelte lastig warm te krijgen. Ik gebruik sinds kort de droger wel meer, omdat ik steeds wil dat alles snel netjes in de kast ligt, maar broeken en blousjes en shirtjes doe ik er maar niet in. Maar die drogen voor geen meter. Komt denk ik dat mijn bureau voor de verwarming staat, en er zit een rooster in, waar ook veel kou doorheen komt.
Nouja, het zal vanzelf wel weer warmer worden. Goed isoleren helpt enorm. Mijn man heeft de zolder nu helemaal geisoleerd en het is het warmste plekje in het hele huis nu, terwijl vorig jaar het echt bibbers koud was.

Maargoed, mijn wasje is weer gestreken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 06 jan 2009 23:27

Brr wat is het koud inderdaad. Ik ga morgen toch maar even langs ons flatje om te kijken of het toch niet te koud is binnen. Alleen de verwarming in de gang staat aan en we hebben expres de ramen richt gedaan. Het scheelt wel dat we ook wel warmte krijgen van de buren, maar toch ga ik denk ik even langs.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 jan 2009 07:30

is toch wel handig. Om even langs te gaan en te kijken.

Wij hebben s'nachts de verwarming beneden op 17 staan, boven zijn ze zowieso uit.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 jan 2009 08:34

Op dit moment hebben we alle verwarmingen open staan. In de slaap- en badkamer half om bevriezen te voorkomen.
Afbeelding

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 07 jan 2009 08:42

... hier hebben we ook alle restverwarmingen (badkamer, slaapkamer, keuken) op de nachtstand staan... normaal staan die uit, maar dat durf ik op dit moment niet aan met die vrieskou hier! :?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 jan 2009 10:36

Evelien schreef:wanneer zijn die huize gebouwd dan?

Hier is het kozijn ook niet helemaal luchtdicht en de ventilatiesystemen zijn ook niet helemaal goed. Dus dan heb je al gauw last van beslagen ramen.

Vorige week zat er zelfs ijs op het glas (binnenkant).
rond 1980!

ik heb net gedaan: gestofd, gestofzuigd overal, gasfornuis schoongemaakt en een was opgehangen.
Straks ga ik werken, morgen en vrijdag vrij, dan weer de rest :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 jan 2009 10:36

Hier de openhaard aan, alle deuren naar boven open en daar ook de deuren open. Beneden is het er erg warm door, waardoor het boven ook lekker is. Voor we 's avonds naar bed gaan stookt mijn man hem vrij hoog op met het resultaat dat het 's morgens rond de 20 graden is en je het huis zo weer warm hebt. - behalve onze slaapkamer.. daar moet het raam wagenwijd open. Want slapen als het warm is... verschrikkelijk-
Verwarmingen draaien hier dus weinig. Zodra het beneden de 18 graden is springen ze aan.
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2009 11:18

Ik heb volgens mij altijd alle verwarmingen aan, voor zover die er zijn.
In de woonkamer altijd overdag, maar ook in de badkamer altijd (dat vind ik vreselijk als het daar koud is), in de babykamer moet het ook, tegen de verflucht en om het kamertje warm te houden voor het geval dat. Alleen in onze slaapkamer staattie altijd uit. Maar die zal niet zomaar bevriezen, omdat onze kamer nu nog steeds niet koud is, omdat de andere verwarmingen allemaal wel aan staan. En op zolder hebben we geen verwarming, maar die hoeft er ook niet te zijn, daar lopen ook leidingen doorheen.
Zou het nu ook weer zo koud zijn?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”