Smurffie en kerel gaan trouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 17 jul 2008 14:54

Ik hou ook nooit zo van het envellopje. Ik heb bij iemand anders het wel eens zien staan in de brief van de ceremoniemeester bij de kaart. Dat vond ik persoonlijk wel beter. Er stond zoiets als: Aangezien het bruidspaar al hun uitzet bij elkaar heeft gespaart, zouden ze graag geld willen hebben. Maar dan stond het er wat 'netter'. Zo komt het toch minder 'opdringerig' over.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 17 jul 2008 15:08

Wij hebben het ook zo gedaan ja. Dus dat de ceremoniemeesters het laten weten aan de gasten dat jullie het liefste geld hebben indien ze wat willen geven.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2008 15:57

het kan mij niks schelen of het wel/niet netjes staat. Maar wij gaan wel een envelopje er op zetten.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 17 jul 2008 16:10

Als het jezelf niet uitmaakt, dan moet je het gewoon doen. Ik zou mezelf bezwaard voelen en dit vind ik daarom een goede oplossing. Maar als je je daar niet druk om maakt, toch gewoon lekker doen? Er zijn zoveel mensen die het doen.
Ik vraag me eigenlijk af of er tegenwoordig nog veel mensen met spullen op een bruiloft aankomen zetten. Ze weten toch eigenlijk al dat bijna iedereen zijn uitzet al bij elkaar heeft. Als ik naar een bruiloft ga, dan geef ik eigenlijk altijd geld. Soms weet ik een cadeau die echt precies bij dat paar past en dan neem ik dat mee, maar over het algemeen blijft het toch bij geld.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2008 16:57

ik geef al jaren geld aan bruidsparen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 jul 2008 17:00

Ik geef nooit gewoon geld, dat vind ik echt te saai.
Dan kies ik altijd nog eerder voor zo'n cadeaukaart van de V&D ofzo, die kan iedereen wel ergens voor gebruiken :) Als het om een groter bedrag gaat investeer ik dat wel in een echt cadeau, tenzij ze er zelf echt een specifieke bestemming voor hebben.
Geld vragen vind ik niet vreemd, vaak kan een jong stel dat goed gebruiken.
Zelf zou ik echt een grote cadeaulijst maken waar iedereen dan evt. van kan kiezen. Je kunt zelfs werken via lijstje.nl, hoef je er ook geen (schoon)moeder mee lastig te vallen die steeds gebeld wordt ;)
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2008 17:02

ja dat bedoel ik ook. Dat is ook een soort van geld geven maar dan in de vorm van een bon.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 17 jul 2008 19:17

Wij hadden geen envelopje op de trouwkaart. Toch hebben we van de hoofdmoot aan gasten geld gekregen. of tegoedbonnen. Sommige waren echt orgineel met cadeaus en dat is toch ook weer erg leuk. Maar goed als iedereen zonder wat was gekomen, was het wat ons betreft ook prima geweest.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 17 jul 2008 19:32

Wij hadden ook geen envelop op onze kaart staan.
Vind het een beetje stom staan.
Geven ook nooit geen geld aan een bruidspaar, vaak cadeaubonnen ergens van of gewoon een cadeau.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 jul 2008 20:07

Evelien schreef:ik geef al jaren geld aan bruidsparen.

hier idem!

en ze mogen gerust weten hoeveel ze krijgen van mij.. mak ik geen geheim van!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 17 jul 2008 20:43

Wij hadden ipv een envelopje een spaarvarken op de kaart. Er is op ingehaakt door ons echte spaarvarkens te geven met geld erin. Ik had al op mezelf gewoond, dus we hadden alles al en wilden van het geld van de bruiloft rolluiken en een terrasscherm doen. Dus zodoende geld.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 jul 2008 21:05

leuk pol :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 jul 2008 21:53

Geen envelopje op de kaart (is ook helemaal niet volgens de etiquette), mensen snappen heus wel dat je geld kunt gebruiken als je net getrouwd bent. Voor degenen die wel een concreet cadeau willen geven, kan je een lijstje aan de ceremoniemeester geven. Op onze bruiloftsite verwezen wij ook naar de ceremoniemeester voor cadeau-ideeen. Die kan dan zeggen dat een envelop met inhoud zeer gewaardeerd wordt, maar er zijn dan toch ook ideetjes voor mensen die wel voor je willen sjoppen. Ik moet zeggen dat ik het wel leuk vond dat we toch ook wat 'echte' cadeaus hadden om uit te pakken en niet alleen maar enveloppen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 jul 2008 22:22

liefie schreef:wij zijn wel verloofd maar hebben geen feestje gegeven hebben het heerlijk samen gedaan. Al was mijn man wel de ringen vergeten :lol:
Er zijn best veel jonge stellen die een feestje geven voor de vele spullen die ze dan krijgen en dat wilden wij zelf niet.
Wij kopen liever alles zelf zodat we onze eigen smaak hebben.

Wij hebben gewoon een oergezellige bbq voor de familie gegeven. Dus echt alleen naaste familie, ouders, broers, zussen met aanhang. Voor de uitzet hoefden wij het niet te doen, hebben we allemaal al. Sterker nog, de bbq heeft ons in feite meer gekost dan we gekregen hebben, maar daar gaat het toch niet om? Het was super gezellig! We hebben voor aardig wat aan intratuinbonnen gehad, waar ik vanavond ook specifiek iets heel gaafs voor heb gehaald :) Niet allemaal kleine dingetjes, maar echt 2 grote dingen zo van: Dat is van de bonnen van intratuin: leuk aandenken aan de verloving :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 jul 2008 12:43

Over het envelopje: persoonlijk vind ik dat ook niet zo netjes, maar aan de andere kant wil ik ook echt niet vanalles krijgen waar we niets aan hebben (of wat niet past bij wat we al hebben)... Je kunt er ook zo'n gedichtje van maken, dat de 'uitzet' al compleet is, maar die dingen vind ik dan vaak weer slechte rijmelarijtjes... :roll: Nog maar even over brainstormen dus.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”