gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 29 feb 2008 20:23

Altijd vochtige doek, gewoon een zeem met van die gaatjes. Moet ook wel met die kleefhandjes. Vooral alles op kinderhandhoogte, daar gaat elke dag een natte doek overheen. Stofzuig elke dag. En die plintjes, die doen we met de schoonmaak 8)

Behalve achter de box, daar ligt altijd wel zooi. De wc, tegeltjes ook net als Lammetje. Moet er net erg in hebben eigenlijk, en tijd voor hebben.

Hebben jullie ook een systeem voor jezelf? Van boven naar beneden, links naar rechts ofzo?

Ik heb nlk een schoonzus die trekt alles uit het raam om ramen te zemen en gaat vervolgens de wc schoonmaken. Heel impulsief zegmaar :mrgreen:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 29 feb 2008 20:27

Ach ik gooi net bier op de bank, trekt er wel weer in.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 29 feb 2008 20:27

Dat zit er bij mij wel aardig in een systeem, dat werkt wel wat makkelijker vind ik.

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 29 feb 2008 22:30

wat een heerlijk topic! :mrgreen:
een even zien, ik zuig om de dag stof maar straks als jonathan gaat kruipen ook wel elke dag denk ik. ik stof ook met een vochtige doek en doe dat een keer in de twee weken grondig (alles van de planken behalve de boeken) en elke week vluchtig (doekje er even langs) de vensterbank stofzuig ik een keertje in de week mee en de bank zuig ik ook stof. (heerlijke uitvinding die stofzuiger! :lol: ) de abdkamer elke week maar niet alle tegels hoor, alleen die om het bad en het toilet heen. de wc 2 keer in de week en als er visite komt. de keuken als ik het nodig vind en natuurlijk elke dag het aanrecht even met een doekje.
ik weet niet hoe het jullie vergaat maar ik moet alles netjes hebben en schoon als er visite komt kheb stiekum ook een hekel aan onverwachts bezoek.ben dan bang dat het niet netjes genoeg is terwijl het altijd wel netjes is eigenlijk, erg he! :oops:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 29 feb 2008 23:24

rafaell schreef:Ach ik gooi net bier op de bank, trekt er wel weer in.

Ach, je kunt je visite in elk geval altijd iets te drinken aanbieden, prik een gaatje in je bank en geef ze een rietje 8)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 feb 2008 23:49

ik doe alles met een natte doek. Stof afdoen is voor mij ook alles uit de vensterbanken en van zijn plaats de vitrine/buffetkast die kan niet verschoven worden die is echt giga zwaar de rest wel allemaal kleine moeite. Als ik dweil neem ik de plinten mee wij hebben een erg donkere vloer dus dat is wel nodig.
de wc en badkamer neem ik de tegels wel mee gewoon omdat ik het zo geleerd ben en dat zit er gewoon in. gordijnen hebben we niet dus dat hoeft niet gedaan te worden

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 01 mar 2008 08:08

Mijn vensterbanken lopen iets schuin af, dus daar staat niets in. Snel even een doekje eroverheen dus als ik stof zie liggen en dan is het weer schoon.
Bij stofzuigen haal ik echt niet alles van z'n plek, eens in de maand sleep ik de bank naar voren en zuig ik daar ook onder. Het scheelt dat er maar een cm of twee ruimte onder is, dus het kan ook niet heel vies worden.
WC/badkamertegels doe ik eens in de maand denk ik.
Als ik de boekenkasten doe, dan haal ik wel even alle boeken naar voren. Het is een kleine moeite en anders blijft er toch een heleboel liggen.
De plinten neem ik vaak snel mee met stofzuigen en zo af en toe gaat er een doek overheen.

Maar vandaag geef ik mezelf vrij, ik ruim alle losse dingen op, doe de afwas en verder vind ik het wel best! :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 mar 2008 10:06

Als ik het huis doe, dan zet ik alleen dingen opzij op het muurtje, op de bar, op de piano en op de kast. Ik doe sowieso alles met een natte doek, in mijn idee werkt een stofdoek niet zo.
Vensterbanken heb ik niet in de woonkamer. En op de kamers boven staat er amper wat op. Die enkele potjes en vaas is zo opzij geschoven en weer teruggeschoven.
Plinten probeer ik minimaal eens per maand te doen. Maar de vloer mag niet gedweild worden, of naja, met heeeeel weinig water, dus daar kan ik de plinten niet mee mee nemen. Dus daar ga ik echt voor op mijn knietjes eens per maand ofzo.
De keukentegeltjes neem ik altijd elke week mee, de wc absoluut niet, de badkamer eens per twee weken wel ofzo.
Boeken etc uit de boekenkast op de logeerkamer haal ik er echt niet uit, dat komt wel een eventuele voorjaarsschoonmaak. En stoelen en bank haal ik eens per twee weken ofzo opzij. Wat eronder ligt zie je toch niet ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 mar 2008 11:37

mijn man en ik zijn al heel druk bezig geweest vandaag! Hebben boven de 2 achterste kamers helemaal opgeruimd alles schoongemaakt en veel dingen naar de zolder gedaan.
Nu gaan we samen de tuin helemaal leeghalen alleen een paar hortensia's blijven staan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 mar 2008 11:46

Heerlijk is dat he!
Ik heb de 1e verdieping helemaal gedaan net. Inclusief de lamp op de slaapkamer. Ik wilde persé een lollige lamp in de slaapkamer, omdat ik d ekamer te strak vond. Maar het is een rotding om schoon te maken, half uur mee bezig geweest om uit elkaar te halen, schoon te maken en in elkaar te zetten. (nu begrijp ik ook waarom mijn man zei toen ik hem kocht dat ik gek was en het ding veel te veel tijd zou gaan kosten ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 01 mar 2008 13:13

Als ik soms dit topic zo lees, krijg ik soms het idee dat het enige is wat getrouwde stellen doen in hun vrije tijd is het schoon houden van hun huis of de tuin inrichten :)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 01 mar 2008 13:21

Flappie schreef:Als ik soms dit topic zo lees, krijg ik soms het idee dat het enige is wat getrouwde stellen doen in hun vrije tijd is het schoon houden van hun huis of de tuin inrichten :)

Nou... hier dus niet! Bijna 7 jaar getrouwd... en de tuin ligt er bij alsof er een bom gevallen is. Sterker nog vannacht is een stuk schutting weggewaaid. Nou ja, komt wel weer een keertje. De hele tuin is dood, maar dat is goed, want ik moet geen planten. Die gaan alleen maar dood. Overal stenene op :mrgreen:

En het huis schoon houden... uhm... over 2 weken start hier een nieuwe werkster. En dat is ook wel weer nodig... want de puinzooi is niet te overzien :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 01 mar 2008 13:26

Galateia schreef:
Flappie schreef:Als ik soms dit topic zo lees, krijg ik soms het idee dat het enige is wat getrouwde stellen doen in hun vrije tijd is het schoon houden van hun huis of de tuin inrichten :)

Nou... hier dus niet! Bijna 7 jaar getrouwd... en de tuin ligt er bij alsof er een bom gevallen is. Sterker nog vannacht is een stuk schutting weggewaaid. Nou ja, komt wel weer een keertje. De hele tuin is dood, maar dat is goed, want ik moet geen planten. Die gaan alleen maar dood. Overal stenene op :mrgreen:

En het huis schoon houden... uhm... over 2 weken start hier een nieuwe werkster. En dat is ook wel weer nodig... want de puinzooi is niet te overzien :mrgreen:

Hehe, dat klinkt al stukken beter! 8)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 01 mar 2008 13:29

Flappie schreef:
Galateia schreef:

:mrgreen:

En ik heb deze week alleen nog maar gestofzuigd. Want de kat was aan het verharen. That's it :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 mar 2008 13:36

Galateia schreef:
Flappie schreef:
Galateia schreef:

Joh, en het is bij ons of de kast omgevallen is in de kamer hoor. en boven is het ook een puinhoop want ik ben aan het kleren passen, computer aan het installeren, dus schoonmaken is er vandaag niet bij. De kamer word om 7 uur nog even gezogen en that ist
:mrgreen:

En ik heb deze week alleen nog maar gestofzuigd. Want de kat was aan het verharen. That's it :mrgreen:

Terug naar “Archief”