DesertRose schreef:De sexualiteit is een aardse vergelijking met de heerlijke gemeenschap van Christus met zijn Kerk. En met masturberen word deze vergelijking ontkracht. Dan zegt de bruid: "Ik kan zonder Christus wel genieten.
Een Christus, Een bruid, Een gemeenschap. Een heerlijk genieten.
Dat is imho een persoonlijk invulling van een kromgetrokken bijbeltekst, wat jij als argument wilt gebruiken om op bijbelse gronden te willen aanvoeren dat masturberen onbijbels zou zijn. Sorry, met dat argument kan ik helemaal niets.
Je kunt seksualiteit (masturberen) niet vergelijken met de heerlijke gemeenschap van Christus met zijn Kerk. Dit zijn totaal 2 verschillende zaken. Zelfs al zou je het woord mastuberen vervangen voor de vleselijke gemeenschap tussen man en vrouw, dan nog blijven het 2 totaal verschillende zaken.
Night schreef:Oftewel. Ik ben er nog niet uit. Of het wel kan. Of ik het vind kunnen. Of het moet kunnen.
Ik deel overigens grotendeels de mening van Night. Dit topic is mij zoals eerder aangeven, te persoonlijk om er een mening over te hebben of mastuberen nu wel of niet bijbels zou zijn. De bijbel Laat er imho niets helder over uit schijnen.
* ondergetekende verlaat het topic.