Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Collateral

Berichtdoor Collateral » 20 jun 2006 19:26

reform schreef:Dat voetballen afgoderij is okey, maar wielrennen......je gaat nu echt te ver. Dit kan...dit kan echt niet! Je raakt me persoonlijk 8) .

1-0 :mrgreen:

Zoveel verdienen de wielrenners niet. Alleen de betere hebben een aardig salaris, maar dat staat nog steeds in schril contrast met de exorbitante salarissen die voetballers ontvangen. Bovendien is het wielrenpubliek een groot voorbeeld voor alle andere sporten. Het is een van de weinige sporten waar men gratis de helden van het asfalt kan bewonderen.

Ze verdienen inderdaad niet veel, maar ze krijgen nog steeds een hoop; en wat doen ze ervoor? Een beetje doping spuiten en rondjes fietsen. Hun lichaam - een tempel Gods - kapotmaken! 'De lichamelijke oefening is tot weinig nut,' zei Paulus, maar aan hen is dat niet besteed. En toch plaatst men hen op een voetstuk. Je reinste afgoderij!

En Collateral je moet eens de kandel, passo del stelvio, mortirolo doen en nog vele andere mooie passen. Ik weet zeker dat je van enthousiasme spontaan een carbon racefiets gaat kopen. Endorfine is trouwens veel lekkerder dan paddo's!

Qua smaak: zou kunnen, qua effect: neuh. :P Endorfine is min of meer bedwelmend terwijl psilocybine bewustzijnsverruimend is. Maar goed, het is maar net wat je lekker vindt. 8)

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 20 jun 2006 20:24

Collateral schreef:Ze verdienen inderdaad niet veel, maar ze krijgen nog steeds een hoop; en wat doen ze ervoor? Een beetje doping spuiten en rondjes fietsen. Hun lichaam - een tempel Gods - kapotmaken! 'De lichamelijke oefening is tot weinig nut,' zei Paulus, maar aan hen is dat niet besteed. En toch plaatst men hen op een voetstuk. Je reinste afgoderij!

1-1 :D
Het is inderdaad erg jammer dat de allermooiste sport zo vaak wordt geteisterd door dopingschandalen. Epo, nandrolon, cortisone, bloedtransfusie, synthetische hemoglobine etc zijn er aan de orde van de dag. Het lichaam, een tempel Gods, wordt inderdaad kapot gemaakt. Maar ik kan ook vaak genieten van Gods schepping. Als ik de majestueze bergmassieven zie, de kabbelende beekjes, de schittende beboste hellingen, de ernorme vergezichten. Het is fantastisch.

Collateral schreef:Qua smaak: zou kunnen, qua effect: neuh. :P Endorfine is min of meer bedwelmend terwijl psilocybine bewustzijnsverruimend is. Maar goed, het is maar net wat je lekker vindt. 8)

Het voordeel van endorfine is dat je lichaam het gratis aanmaakt (door het wielrennen natuurlijk), je krijgt er zo'n positieve inslag van. Paddo's is voor een bepaald deel geestverruimend, maar het vernauwd tegelijkertijd ook weer voor een deel.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 okt 2006 18:54

Ik wil bij deze BJ en Trijntje Johanna ter verantwoording l a t e n roepen voor zijn in mijn ogen machtsmisbruikend gedrag op ons forum.

Allereerst gaat het om deze posting:

Code: Selecteer alles

Sommige moderatoren snappen iets niet:

Blijkbaar snapt hier een of andere nitwit iets niet, dus vandaar maar even een herhaling:

1. Me dunkt dat, niet alleen gelet op de identiteit van Refoweb, maar ook op de leeftijdsopbouw van de gebruikersgroep op dit forum een dergelijk topic in het geheel niet thuishoort. De moderators van dit subforum zouden er dan ook goed aan doen deze baarlijke rotzooi ter plekke te sluiten - en dus niet mijn bijdragen moeten verwijderen, degene die dit gedaan heeft, lijkt mij niet bepaald te deugen voor zijn of haar taak.

2. Marma, jouw PB's die jij aan Cisca gericht zijn, geven aan dat jouw aanwezigheid tot dusver voornamelijk tot walging en onbeschoft gedrag jouwerzijds geleid hebben. Jouw permanente afwezigheid lijkt mij derhalve gewenst.

gepost in "Relaties" en in het topic "Viva". In plaats van dat BJ dit ter harte neemt, verwijdert hij mijn posting zonder zich ervan te vergewissen wat er zoal heeft plaatsgevonden.

Ten tweede is mijn irritatie over het "machtsPIEPe" gedrag van dit heerschap nu net even te groot geworden. Ik draag BJ dan ook voor om terstond uit zijn functie als moderator te worden ontheven. Hij heeft meermaals aangetoond niet te beschikken over enig inlevingsvermogen en schoffeert inmiddels ook de identiteit van Refoweb door erotiek en geilheid te doen prevaleren boven de christelijke identiteit alsmede de, en dat klinkt wellicht erg opvoederig, "bescherming van onze jongere gebruiker tegen seksuele overdaad". Het lijkt mij dat Refoweb jegens de jongere gebruikers, die veelal uit een relatief beschermde omgeving, niet hoeven te worden geconfronteerd met de details van seksuele handelingen die toch vooral boven de leeftijd van achttien jaar plaatsvinden.
Laatst gewijzigd door Optimatus op 21 okt 2006 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 okt 2006 19:29

En Trijntje Johanna kan aan dit illustere gezelgschap worden toegevoegd.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 okt 2006 19:32

Optimatus, zou je niet even een wandeling gaan maken met je honden? Even afkoelen. Dit gaat wel erg ver, vind je zelf ook niet?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 okt 2006 19:34

Volgens mij is het tegenwoordig heel erg "in" om te zeggen wat je denkt, dus bij deze.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 okt 2006 19:40

Optimatus schreef:Volgens mij is het tegenwoordig heel erg "in" om te zeggen wat je denkt, dus bij deze.

Ik vind jou nu niet bepaald het type om achter de trends aan te hobbitten hoor :P

Be cool Opti 8)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 okt 2006 19:42

Smurffie schreef:
Optimatus schreef:Volgens mij is het tegenwoordig heel erg "in" om te zeggen wat je denkt, dus bij deze.

Ik vind jou nu niet bepaald het type om achter de trends aan te hobbitten hoor :P

Be cool Opti 8)

Op zich heb je gelijk, maar zelfs ik capituleer heel soms voor windkracht 12. :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 okt 2006 19:45

Optimatus schreef:
Smurffie schreef:

Be cool Opti 8)

Op zich heb je gelijk, maar zelfs ik capituleer heel soms voor windkracht 12. :mrgreen:

Rééééén Opti réééééén, als ik iets mis ren even heel hard met me mee-heee-heeeee! (Kun je het me vertellen..wil je erover praten? :mrgreen: )

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 okt 2006 19:46

Sabra schreef al eens: "Hoog, Opti, kijk omhoog Opti" van Ramses Shaffy. Kon ik wel waarderen ;)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 okt 2006 20:03

Ik wil de moderators dringend toch vriendelijk verzoeken om de aartikelen in relaties te verwijderen.

Ik kan dit niet verantwoorden naar demensen bij mij thuis dat dit er op staat.
Weet dat mijn ouders echte refo's zijn en al moeite hadden methet feit dat ik op refoweb rondsurf. Na laten zien hoe er hier met onverantwoorde topuics, vloeken e.d. wordt omgegaan zien ze in dat het een goede site is voor refo jongeren.
Helaas kan ik dit dus nieot meer zaar ze toe garanderen.

Persoonlijk denk ik ook dat vele ouders van de 12 tot 18 jarigen hier ook liever neit zien dat hunkinderne met zulke bladen en artikelen worden opgezadelt en al helemaal niet dat ze uitgedaagt worden om er aan mee te werken.

Mods...doe je christelijke plicht en verwijder het!!!!!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 21 okt 2006 20:14

@Gerdien, nogmaals, het is niet de verantwoordelijkheid van de moderators, nog van de rest van refoweb dat jij hier rondsurft. Dus moet je die verantwoordelijkheid hen ook niet in de schoenen schuiven. Lees dat topic, rest kun je in dat topic zelf lezen.

En nog iets, bepaal jij even lekker voor jezelf wat ouders van 12-18 jarigen wel en niet zouden willen. Ik denk namelijk niet dat jij dat kunt weten.

@Optimatus, toktok, soms heb je geen gelijk. Als moderators iets weghalen, wie ben jij dan om het weer te plaatsen? Alleen je taalgebruik gaat al vrij ver. En daarbij, iemand aanvallen zonder duidelijk het probleem te noemen is lager dan laag. Cisca klaagt nooit over haar ziekte, het is een sterk mens (respect!) en ze kan vast heel goed haar zaakjes zelf opknappen. Zo niet, dan moet ze haar mond houden en niet andere mensen voor haar karretje gaan spannen. En als je een probleem als dit aankaart vertel dan óf alles óf niets. Ook voor jou, lees dat topic, en lees hoe wij er over denken. Wij, als christenen. Wij, die tegen zo'n blad zijn, om de wereldse inhoud. De opzet van het topic is verkeerd, de inhoud is goed, het einde is totaal verknoeit door jou, samen met Gerdien.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 okt 2006 20:16

Dat is jouw mening en ik deel die niet.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 21 okt 2006 20:24

L'être extraterrestre schreef:Cisca klaagt nooit over haar ziekte, het is een sterk mens (respect!) en ze kan vast heel goed haar zaakjes zelf opknappen. Zo niet, dan moet ze haar mond houden en niet andere mensen voor haar karretje gaan spannen.

Ho ho, niet zo snel met een oordeel klaar staan, 'k heb een vriendenkring, die als familie voor me geworden is, en me enorm steunt, daar deel ik lief en leed mee, dat heeft niets te maken met anderen voor je karretje spannen!
Zonder hen zou ik waarschijnlijk lang niet zo positief kunnen blijven, en veel sneller de moed laten zakken, het is dus niet meer dan logisch dat ik hen op de hoogte gesteld heb van mijn zeer vervelende ervaringen!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 21 okt 2006 20:25

Optimatus schreef:Dat is jouw mening en ik deel die niet.
Dat had ik ook niet verwacht, de enige mening die jij deelt is die van jezelf.

Terug naar “Archief”