voor twijfelende zoekende mensen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 22 feb 2004 15:05

caprice schreef:Hoe kun je dan weten opnieuw geboren te zijn? Wat zijn de kenmerken daarvan?
Bekering is een verandering van de wil, (zie DL) als je wil veranderd is/ aan het veranderen is geeft dat iets aan....

iemand wil van nature helemaal niet bij God horen of er ook maar iets mee te maken hebben....
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 22 feb 2004 19:21

Maar wanneer heb je dan die zekerheid? Ik wil niet meer bij de wereld leven, want daar kan ik helemaal niks meer vinden. Ik heb geen plezier meer in de wereld. Het enige wat ik wil is heel dicht bij God leven. Zonder Hem kan ik niet meer leven. Maar ik vind het zo moeilijk om me dan een kind van God te noemen. Ik vind het zo moeilijk om iets uit te dragen. God is heel goed voor zo'n slecht mens. Maar wanneer ben ik nou Gods kind? Is dat als je niet meer zonder God kan leven, Hem in álles nodig hebt, of is daar meer voor nodig?

joris

Berichtdoor joris » 22 feb 2004 19:37

Christa schreef:Maar wanneer heb je dan die zekerheid? Ik wil niet meer bij de wereld leven, want daar kan ik helemaal niks meer vinden. Ik heb geen plezier meer in de wereld. Het enige wat ik wil is heel dicht bij God leven. Zonder Hem kan ik niet meer leven. Maar ik vind het zo moeilijk om me dan een kind van God te noemen. Ik vind het zo moeilijk om iets uit te dragen. God is heel goed voor zo'n slecht mens. Maar wanneer ben ik nou Gods kind? Is dat als je niet meer zonder God kan leven, Hem in álles nodig hebt, of is daar meer voor nodig?
En dat is net Gods grootheid, christa! Gods liefde omsluit niet alleen de mensen, maar de mensen met hun zonden!!!!!!
Dus ja, je mag Hem je vader noemen. Dus ja, je mag je kind van God noemen!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 feb 2004 23:50

Christa schreef:Maar wanneer heb je dan die zekerheid? Ik wil niet meer bij de wereld leven, want daar kan ik helemaal niks meer vinden. Ik heb geen plezier meer in de wereld. Het enige wat ik wil is heel dicht bij God leven. Zonder Hem kan ik niet meer leven. Maar ik vind het zo moeilijk om me dan een kind van God te noemen. Ik vind het zo moeilijk om iets uit te dragen. God is heel goed voor zo'n slecht mens. Maar wanneer ben ik nou Gods kind? Is dat als je niet meer zonder God kan leven, Hem in álles nodig hebt, of is daar meer voor nodig?

voor jou is de uitnodiging om te geloven in jezus christus jou persoonlijke zaligmaker.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

caprice

Berichtdoor caprice » 23 feb 2004 05:33

@mic schreef:iemand wil van nature helemaal niet bij God horen of er ook maar iets mee te maken hebben....

En hoe zit dat dan met de met de mensen die hun vermaak in de godsdienst vinden, zoals de farizeeen en schriftgeleerden?

joris

Berichtdoor joris » 23 feb 2004 09:05

caprice schreef:
@mic schreef:iemand wil van nature helemaal niet bij God horen of er ook maar iets mee te maken hebben....

En hoe zit dat dan met de met de mensen die hun vermaak in de godsdienst vinden, zoals de farizeeen en schriftgeleerden?
ik denk dat we van nature wel bij God horen. Daarom voelen we zo'n leegte en gaat veel mensen op zoek naar het mystieke. We zijn geschapen voro een paradijs en niet voor deze rotwereld.

Farizeeen en schriftgeleerden zie ik als de priesters die naast de ark liepen toen David de ark liet ophalen op een wagen. OP een wagen, alah, was al fout. Maar dat ze hem probeerden opt te vangen toen ze dachten dat het mis ging was nog fouter. Zo zie ik schriftgeleerden en farizeeers en hedendaagse bange theologen. GOD REDT ZICH WEL!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 feb 2004 12:34

caprice schreef:

Die doen het in eerste plaats vanwege aards voordeel?
Afbeelding

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 23 feb 2004 21:40

ja, die doen het om er zelf beter van te worden. Het is inderdaad niet verkeerd om je af te vragen waarom je een vermaak in de godsdienst hebt. Is het je om God te doen of om jezelf...
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

caprice

Berichtdoor caprice » 23 feb 2004 21:44

Waarom gaat een mens naar Christus?
Allereerst omdat hij behouden wil worden?
Hij moet leren dat het de eer van God is dat zondaren behouden worden.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 feb 2004 21:46

caprice schreef:Waarom gaat een mens naar Christus?
Nee hoe hoeft slechts te weten dat ie anders een enkeltje hel krijgt. Je hoeft nog niet eens Gods eer op het oog te hebben, dat komt later wel.

(denk aan dat stuk van bunyan wat ik poste)
Afbeelding

caprice

Berichtdoor caprice » 23 feb 2004 21:49

@mic schreef:
Nee hoe hoeft slechts te weten dat ie anders een enkeltje hel krijgt. Je hoeft nog niet eens Gods eer op het oog te hebben, dat komt later wel.

Ik denk wel dat het gaandeweg geleerd wordt dat het om de eer van God gaat.
Daarom mogen we ook bidden of hij ons wil bekeren, want het gaat om zijn eer.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 feb 2004 22:02

caprice schreef:
@mic schreef:

Denk je dat hij je NIET wil bekeren? Waar heeft ie dan al die moeite voor gedaan?
De vraag is niet of HIJ je wil bekeren maar of JIJ je wel bekerin
Afbeelding

caprice

Berichtdoor caprice » 23 feb 2004 22:13

@mic schreef:
caprice schreef:
@mic schreef:

Denk je dat hij je NIET wil bekeren? Waar heeft ie dan al die moeite voor gedaan?
De vraag is niet of HIJ je wil bekeren maar of JIJ je wel bekerin

Wij mogen God toch wijzen op de beloften die Hij gedaan heeft?

Dat deed Mozes ook meerdere malen in de woestijn toen God het volk van voor Zijn aangezicht wilde verdelgen. Hij wees God erop dat Hij aan Abraham had beloofd dat het volk dat uit hem geboren werd tot een groot volk zou worden en het land Kanaän tot erfdeel zou krijgen.
God is een God die niet liegen kan.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 feb 2004 22:15

daarom is het dus ook onzin om te zeggen dat hij iemand niet zou willen bekeren.
Afbeelding

caprice

Berichtdoor caprice » 23 feb 2004 22:16

@mic schreef:daarom is het dus ook onzin om te zeggen dat hij iemand niet zou willen bekeren.

Ja.
En juist iemand die om genade bid kan God dus op Zijn beloften wijzen.
God weet alle dingen, maar Hij wil graag horen dat wij er ook van weten.

Terug naar “Archief”