Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 13:45

Leg jij het maar uit als fout. Ik zeg niet dat je op jezelf moet zien, maar dat je uit jezelf niet op Christus gaat zien.

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 22 apr 2004 14:09

Het Weermannetje schreef:Leg jij het maar uit als fout. Ik zeg niet dat je op jezelf moet zien, maar dat je uit jezelf niet op Christus gaat zien.

Weerman, kon die 38-jarige man gaan lopen? Ben het helemaal met je eens dat je niet uit jezelf gaat zien, maar jij verbindt er de consequentie aan dat we het dan ook maar niet moeten doen...
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 22 apr 2004 15:30

Het Weermannetje schreef:Leg jij het maar uit als fout. Ik zeg niet dat je op jezelf moet zien, maar dat je uit jezelf niet op Christus gaat zien.
probleem is dat je niet je heil in christus zoekt maar in jezelf, door te kijken of je zelf tekenen van uitverkiezing vertoond. Dát is verkeerd.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Wieowie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wieowie » 22 apr 2004 18:05

Als je op jezelf kijkt kan het NOOIT, maar dat is nou net evangelie, je hoeft ook niet naar je zelf te kijken. Jezus is gekomen en heeft alles volmaakt volbracht!!
Omdat Hij mij het eerst heeft lief gehad

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 apr 2004 23:29

Weerman, kon die 38-jarige man gaan lopen? Ben het helemaal met je eens dat je niet uit jezelf gaat zien, maar jij verbindt er de consequentie aan dat we het dan ook maar niet moeten doen...

Hij was geen 38 maar 38 jaar ziek ;)

En verder heb je groot gelijk. Soms als ik jou reakties lees Weermannetje... vraag ik me af of je als de die verlamde man was zou blijven zitten nadat je was genezen en zou hebben gezegd: Ja maar uit mezelf kan ik niet genezen, uit mezelf kan ik niet lopen..... dus blijf ik maar zitten... :?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 07:44

kootje schreef:

Neen, dat zeg ik niet. Maar we doen het van nature niet oprecht!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 09:19

Het Weermannetje schreef:
kootje schreef:

Neen, dat zeg ik niet. Maar we doen het van nature niet oprecht!
Hou nou eens op met dat van nature. Ben je God dat je weet of jij of iemand anders iets van nature doet of omdat je getrokken wordt?
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 09:25

Nee, dat ben ik niet. Maar het is wel zo, want het staat in de Bijbel.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 09:33

Het Weermannetje schreef:Nee, dat ben ik niet. Maar het is wel zo, want het staat in de Bijbel.
Wat heb je er iets te weten wat je toch niet kan controleren?

terwijl je wel iets kan weten waar je wel iets mee kan doen: bekeert u.
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 09:36

Waarom kan ik het niet controleren?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 09:39

Het Weermannetje schreef:Waarom kan ik het niet controleren?
Oké je hebt gelijk, je kunt het wel controleren. Als je wilt geloven is het altijd van God!

en dat is de reden dat ik jouw passiviteit niet zo kan plaatsen. Je zegt te bidden of God je wilt bekeren. Dat betekent dus dat je dat wel wilt. Maar dat kan niet uit jezelf zijn, want er is niemand die GOd uit zichzelf zoekt. Dus moet het van God zijn. En als het van God is, waarom zou je verder nog twijfelen of Hij z'n werk ook af zal maken?
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 09:44

Nee, oke, als God in je begint te werken, dan merk je dat ook heus wel. Maar ik heb het over het stadium daarvoor!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 09:46

Het Weermannetje schreef:Nee, oke, als God in je begint te werken, dan merk je dat ook heus wel. Maar ik heb het over het stadium daarvoor!
ja? weet je zeker dat je dat merkt? denk je dat zacheus een schop van God kreeg om in die boom te klimmen? Denk je dat Paulus naar damascus ging omdat hij verwachtte een visioen te krijgen? welnee, hij ging daar naar toe om Gods kinderen te vervolgen.

btw. wat is het stadium daarvoor dan?
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 09:48

Is je reinste onzin! :lol: Nee, natuurlijk kreeg Zacheus geen schop, maar toen hij geroepen werd, wist hij echt wel dat Jezus hem riep!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 09:51

Het Weermannetje schreef:Is je reinste onzin! :lol: Nee, natuurlijk kreeg Zacheus geen schop, maar toen hij geroepen werd, wist hij echt wel dat Jezus hem riep!
Ja jij wordt ook elke zondag minstens 2x geroepen door Jezus. tverschil is dat jij niet luistert en zacheus wel. Maar denk je dat zacheus dacht: "Tsjonge, God is in mij aan het werk, laat ik deze keer maar luisteren!" ? Welnee, die deed gewoon wat z'n hart hem ingaf. En dat zou jij ook moeten doen, ipv op menselijke onmogelijkheden te zien.
Afbeelding

Terug naar “Archief”