Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Leg jij het maar uit als fout. Ik zeg niet dat je op jezelf moet zien, maar dat je uit jezelf niet op Christus gaat zien.
probleem is dat je niet je heil in christus zoekt maar in jezelf, door te kijken of je zelf tekenen van uitverkiezing vertoond. Dát is verkeerd.Het Weermannetje schreef:Leg jij het maar uit als fout. Ik zeg niet dat je op jezelf moet zien, maar dat je uit jezelf niet op Christus gaat zien.
Weerman, kon die 38-jarige man gaan lopen? Ben het helemaal met je eens dat je niet uit jezelf gaat zien, maar jij verbindt er de consequentie aan dat we het dan ook maar niet moeten doen...
kootje schreef:Het Weermannetje schreef:Leg jij het maar uit als fout. Ik zeg niet dat je op jezelf moet zien, maar dat je uit jezelf niet op Christus gaat zien.
Weerman, kon die 38-jarige man gaan lopen? Ben het helemaal met je eens dat je niet uit jezelf gaat zien, maar jij verbindt er de consequentie aan dat we het dan ook maar niet moeten doen...
Hou nou eens op met dat van nature. Ben je God dat je weet of jij of iemand anders iets van nature doet of omdat je getrokken wordt?Het Weermannetje schreef:kootje schreef:Het Weermannetje schreef:Leg jij het maar uit als fout. Ik zeg niet dat je op jezelf moet zien, maar dat je uit jezelf niet op Christus gaat zien.
Neen, dat zeg ik niet. Maar we doen het van nature niet oprecht!
Oké je hebt gelijk, je kunt het wel controleren. Als je wilt geloven is het altijd van God!Het Weermannetje schreef:Waarom kan ik het niet controleren?
ja? weet je zeker dat je dat merkt? denk je dat zacheus een schop van God kreeg om in die boom te klimmen? Denk je dat Paulus naar damascus ging omdat hij verwachtte een visioen te krijgen? welnee, hij ging daar naar toe om Gods kinderen te vervolgen.Het Weermannetje schreef:Nee, oke, als God in je begint te werken, dan merk je dat ook heus wel. Maar ik heb het over het stadium daarvoor!
Ja jij wordt ook elke zondag minstens 2x geroepen door Jezus. tverschil is dat jij niet luistert en zacheus wel. Maar denk je dat zacheus dacht: "Tsjonge, God is in mij aan het werk, laat ik deze keer maar luisteren!" ? Welnee, die deed gewoon wat z'n hart hem ingaf. En dat zou jij ook moeten doen, ipv op menselijke onmogelijkheden te zien.Het Weermannetje schreef:Is je reinste onzin!Nee, natuurlijk kreeg Zacheus geen schop, maar toen hij geroepen werd, wist hij echt wel dat Jezus hem riep!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 83 gasten