De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor moderngelovige » 07 jun 2014 11:08

Levi_Strauss schreef:Deze hele discussie...

Kijk eens wijder dan iemands geloof.
Het gaat niet om het soort geloof dat iemand aanhangt, het gaat om de persoon.
Een moslimterrorist zou als christen homo's in elkaar hebben geslagen, of als boeddhist tegen een moslim vechten en andersom.

Waarom?
Omdat deze mensen gestoord zijn.
In een tunnelvisie levende zullen zij misdaden begaan in naam van het al dan niet aanwezige geloof.

Is dat zo?? Dit ben ik niet met je eens.
Paar voorbeelden:
Ten tijde van de Nazi,s (ver)werden, vanaf de buitenkant, deugdzame, aardige, leuke, vriendelijke huisvaders tot beesten die hun eigen buurtgenoten naar de kampen afvoerden en daar vermoordden.
De Palestijnse jongen die goed was voor zijn ouders, zusjes, vriendelijk voor zijn omgeving gaat wel als martelaar-strijder er op uit om dood en verderf te zaaien.
Film "Not without my daughter" wel eens gezien?
Rustige, zachtaardige moslimman neemt vrouw en dochter mee op vakantie, verwordt onder invloed van islamitisch geloof en familie tot een hardvochtig man die haar terroriseert.
(Beetje gedramatiseerd maar WEL gebaseerd op een waar verhaal)

Hand in onze eigen boezem: (Geloofs!) en anderfanatisme kan altijd ontaarden tot iets gevaarlijks.
Waren/Zijn al deze mensen "gestoord"?
Maar Levi-Strauss, de mens, jij, ik en iedereen is geneigd tot ALLE kwaad.
Hier is het makkelijk keuzes maken, aan de goede veilige kant....tot nu toe.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 jun 2014 10:15

De Centraal-Afrikaanse Republiek, nog niet zo lang geleden een stabiel land in Afrika, is nu een ontwrichte staat waar geweld de boventoon voert.
Het land kwam vanuit het niets op plaats 16 van de Ranglijst Christenvervolging, een lijst met 50 landen waar christenen het zwaarst worden vervolgd.
De Centraal-Afrikaanse Republiek [CAR] eindigde dan ook hoog op deze lijst.
De Islamitische Seleka-beweging, een alliantie van vier islamitische groeperingen, trekt moordend en plunderend door het land.

Functionarissen van het Internationaal Strafhof en de VN rapporteerden over de gruweldaden van Seleka en het gebrek aan een rechtssysteem om deze te bestrijden.

De huizen van christenen worden overvallen, en geplunderd, en moslims worden met rust gelaten.

Getuigenis pastor Augustine:
begin citaat:
De eerste keer dat ze kwamen, was op 23 maart, begint pastor Augustine zijn verhaal.
Ik hoorde dat ze binnenkwamen. Ze schreeuwden in het Arabisch: " waar is de heer des huizes".
De rebellen dwongen hem naar buiten te lopen, waar hij op de grond moest gaan liggen, en hem onder schot hielden, zijn mobiele telefoon afpakten en zijn portemonee leegden.
Ook binnen zochten ze naar waardevolle spullen. Ze vonden een kist met etenswaren en aten alles op wat erin zat. Mijn vrouw en negen kinderen hebben alles zien gebeuren.
De allerkleinsten begonnen te huilen, ze waren doodsbang.
Een week later was het opnieuw raak:
'Ik was op weg naar de kerk, toen er kinderen op me afkwamen rennen. "Ze zijn terug, ze zijn terug" schreeuwden ze in paniek. 'Toen ik een auto zag naderen, wist ik dat we geen tijd te verliezen hadden.
We grepen de kinderen en renden de bosjes in.'. Een buurman werd gedood, en opnieuw werden alle huizen overhoop gehaald.
De derde aanval vond plaats in het weekend. Augustine hoorde een groep rebellen aankomen en verstopte zich in de bosjes. Opnieuw werd zijn huis geplunderd.
Augustine:
'Ik weet niet of zij weten dat ik voorganger ben. Maar ik weet dat ze alleen christenen overvallen.
Ondanks de bedreigingen wil hij zijn gemeente niet in de steek laten. 'Ik blijf elke zondag preken.
Er komen steeds minder mensen, omdat velen de buurt hebben verlaten.
Maar ik blijf hier. Als ik de kerk verlaat, wie zorgt er dan voor de leden?
Ik bid dat God Zijn genade toont aan dit land.
Einde citaat.

Getuigenis: Bron: Open Doors.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 jun 2014 10:18

In Afrika doden christenen ook moslims, maar daar hoor ik je nooit over.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 jun 2014 10:37

mohamed

je bedoelt: mensen die zich christenen noemen.
Wedergeboren christenen doden niet, maar blijkbaar weet jij het verschil niet.

Je kunt je in allerlei bochten wringen om het geweld ware christenen aangedaan door de Islam te bagatelliseren, de feiten liegen er niet om.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 08 jun 2014 11:06

ineke-kitty schreef:mohamed

Volgens mij weet jij niet wat drogredenen zijn. Die pas jij namelijk vrij regelmatig toe om je verwrongen wereldbeeld krampachtig in stand te houden. Nu pas je een no true scotsman toe. http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman

Het hilarische is dat je dezelfde drogreden vervolgens niet toepast op de islam. En ook dat doe je om je verwrongen wereldbeeld in stand te houden.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 08 jun 2014 11:18

ineke-kitty schreef:mohamed

Je kunt je in allerlei bochten wringen om het geweld ware christenen aangedaan door de Islam te bagatelliseren, de feiten liegen er niet om.

Ook dat zijn inderdaad geen christenen, want die gehoorzamen aan Christus , die zei:Wie het zwaard neemt, zal er door omkomen.
Een christen doodt nooit een ander.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 jun 2014 11:36

Mealybug: " een christen doodt nooit een ander"

Inderdaad, en men mag dan mijn "verwrongen wereldbeeld" wat ik volgens faramir "in stand houdt" bewijzen met slechts EEN voorbeeld waarin een wedergeboren kind van God OOIT een ander heeft gedood.
Maar dat "bewijs" IS er niet.

De enige die een "verwrongen wereldbeeld" heeft is de duivel, en het moge duidelijk zijn uit welke koker de moordpartijen van de Islam uit voortkomen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 08 jun 2014 11:46

ineke-kitty schreef:
EEN voorbeeld waarin een wedergeboren kind van God OOIT een ander heeft gedood.
Maar dat "bewijs" IS er niet.
.

#-o natuurlijk is dat bewijs er niet / van het tegenovergestelde is ook geen bewijs.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 jun 2014 11:59

quote rotterdam: " van het tegenovergestelde is ook geen bewijs"

Bewijzen ten overvloede dat de Islam moordend rondgaat als een briesende leeuw.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 08 jun 2014 12:36

ineke-kitty schreef:quote rotterdam: " van het tegenovergestelde is ook geen bewijs"

Bewijzen ten overvloede dat de Islam moordend rondgaat als een briesende leeuw.
y

Maar dat is toch een vreemde manier van beredeneren ?

De islam gaat moordend rond maar in het geval van de christenen
maakt u een voorbehoud (t.w. alleen wedergeboren christenen).

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 jun 2014 12:47

rotterdam

Ik zou niet weten wat daar vreemd aan is. Mensen die beweren christen te zijn , is geen garantie dat ze dat ook daadwerkelijk zijn, dat heeft de geschiedenis wel bewezen.

Ik heb het over wedergeboren christenen, die NOOIT ook maar enig mens zullen martelen, ophangen, stenigen of was dies meer zij, in tegenstelling tot de Islam.
En daar gaat het maar om.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 08 jun 2014 13:01

ineke-kitty schreef:rotterdam

Ik zou niet weten wat daar vreemd aan is. Mensen die beweren christen te zijn , is geen garantie dat ze dat ook daadwerkelijk zijn, dat heeft de geschiedenis wel bewezen.

Ik heb het over wedergeboren christenen, die NOOIT ook maar enig mens zullen martelen, ophangen, stenigen of was dies meer zij, in tegenstelling tot de Islam.
En daar gaat het maar om.

Mevrouw kunt u bewijzen een wedergeboren christen te zijn ?

Daar zit het probleem : moslims maar ook andere groepen behandeld
u als homogene groepen - alleen bij christenen maakt u een nadere
uitsplitsing.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 jun 2014 13:36

Die "uitsplitsing" is wel degelijk een feit, maar als je dit niet wilt erkennen, dan is dat niet mijn probleem, maar van degenen die het onderscheid niet kunnen of willen zien.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 08 jun 2014 13:39

ineke-kitty schreef:Die "uitsplitsing" is wel degelijk een feit, maar als je dit niet wilt erkennen, dan is dat niet mijn probleem, maar van degenen die het onderscheid niet kunnen of willen zien.

Ok :-({|=
ik schut het stof van mijn schoenen en ga verder.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 08 jun 2014 13:40

Ik zou het gezicht van I-K wel eens willen zien wanneer blijkt dat haar oordeel net even de andere kant op valt en God haar niet als een wedergeboren christen ziet ivm de haat de ze zaait.

Terug naar “Archief”