Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 19 nov 2011 11:09

Wat heeft piet dat mooi gedaan, tj :D
Hier gelooft Jurian sowieso al niet dat Piet iets in zijn schoen doet, dat leer ik hem ook niet aan, dat dat zo is, en hij heeft zijn schoen nu 1 keer gezet, maar snapte er zo weinig van, misschien ook omdat hij er dus niet in gelooft, dat we het maar zo laten. Ook het boek van de bieb van Sinterklaas vindt hij helemaal niet interessant. Het houdt hem echt totaal niet bezig. Wel jammer, want ik hou wel van de Sintliedjes enzo, maar hij zet de cd altijd uit, en zet de tv uit als het Sinterklaas journaal komt :D Alleen in een winkelcentrum waar allemaal Pietjes en pakjes aan het plafond hingen keek hij zijn ogen uit.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 nov 2011 13:50

hier is nu ook iedereen naar het plein waar sint en de pieten komen, leuk met fanfare ed.. maar julia krijg ik daar echt niet hee. terwijl liedjes ed allemaal meegezongen worden. Wat het is, geen idee. Was zelf vroeger ook altijd erg bang. We hebben nooit wat gezegd of gedaan rondom de pieten oid. Geen idee waar die angst vandaag komt.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 19 nov 2011 22:53

Schipje schreef:HELP hoe houden wij ons kind in bed/op haar kamer?? Hebben jullie tips aub? 2 dagen goed gegaan en daarna drama. Bed uit komen, kasten leeghalen, zusje wakker maken e.d. Sinds een week slaapt ze int campingbedje na 1 waarschuwing, zwijgend doen we dat. Maar ze vond het leuk in het campingbedje dus nu mag ze nu niet met d'r knuffels en speen in het campingbed, dus gewoon 'kaal'. We vonden het een zware straf dus we dachten dat ze dan wel uit zou kijken om nog eens d'r bed uit te gaan maar ze vind het geen probleem en valt hard zingend en lachend en dansend in slaap. :shock: Belonen, boos worden, een gesprekje aangaan, lief doen. NIKS HELPT.
Vanavond gaan we handvat van de deur omhoog zetten dat ze iig de kamer niet uitkan en de kasten zetten we haakjes op dat ze daar ook geen lol meer van heeft. Maar dan nog vraag ik me af hoe jullie dat hebben gedaan? Of blijven jullie kinderen braaf in bed?

Tip, niet steeds wat anders proberen (belonen, boos, lief enz) maar minstens 1 week iets concequent volhouden!! Anders helpt het echt niet. (Dan moet je even samen nadenken over een haalbare, goede aanpak).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 nov 2011 12:38

Leuk al die sint ervaringen! Geniet ervan...

@Schipje Vervelend dat je dochtertje niet in bed blijft hopelijk gaat het snel beter.

Nina heeft gisteren voor het eerst brood gegeten ze vond het echt heerlijk. Wat deden jullie op het brood van jullie kindjes?
En nog een vraag zijn er misschien slabben van plastic met lange mouwen (ik heb er zo een hekel aan als er vlekken in kleding zitten :oops: moet er echt aan wennen) En zo ja waar kan ik ze kopen?

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 20 nov 2011 12:45

@liefie: hier deden we altijd smeerkaas ofzo op brood. Die slabben kun je bij de ikea krijgen, zijn erg fijn!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 nov 2011 12:53

eerst niks op het brood, of een beetje boter. Zeker geen beleg. Brood is al een nieuw iets met een eigen smaak, door beleg krijgt het een andere smaak. Onze kids waren al wat ouder, en ook lastig met eten in het begin! Gelukkig lijken we een keerpunt te hebben!! het is nog zwaar, maar er wordt eindelijk geslapen tot half acht smorgens, ipv zes uur oid

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 nov 2011 16:13

@Liefie: ik heb slabben met mouwtjes van Silly Billyz, die vind ik echt ideaal. De voorkant is van fleecestof waardoor ze veel vocht ed opnemen, waardoor het niet van de slab afloopt en heel snel weer opdroogt. Zag op internet dat ze ze bij jullie bij Bruun de beer verkopen ;)
Ik heb ze hier ook wel van ikea gehad trouwens, die zijn ook wel handig, maar slijten wel snel.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 nov 2011 16:22

@Haai Dankjewel! Ik ga ze via internet bestellen (bruun de beer zijn ze zo klant onvriendelijk mag er van mijn man niet meer heen haha)

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 20 nov 2011 16:56

Bij ons ging er eerst hartig beleg op, smeerkaas, smeerworst, theeworst wat later, smeerzalm (zoiets ) , en daarna vond ze kaas heel erg lekker, maar die ging ze er af eten. dus een tijdje in de magnetron gedaan. Nu is ze toch meer van het zoete beleg, kan er niet veel tegen doen, Johan eet ook alleen maar zoet op zijn brood. Gelukkig nooit geen problemen met eten gehad.
Vandaag een eitje op brood, eerst ei op, toen droog brood ;)
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 nov 2011 18:24

Hier ging eerst alleen een beetje boter op het brood, en vaak goot ik er een beetje melk over. Dan aten ze het een stuk makkelijker, blijft het niet zo plakken in het mondje. Later gaf ik ze geregeld appelstroop en nog weer later pindakaas. Je kunt ook heel goed een beetje fruithap of appelmoes op brood doen. Smeerkaas en - worst bevatten erg veel zout, dat deed ik dus maar af en toe.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 nov 2011 20:05

Bij Ilona deed ik ook heel lang niets of alleen boter op haar brood.
Nooit smeer(ige) kaas/worst.
Fem leeft alleen nog maar op melk en broodkorsten. Meer wil ze niet.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 nov 2011 20:48

Een tijd gewoon niks op brood, dat is ook nog lang niet nodig. sowieso is brood volgens mij pas later handig, dacht ik, met 8 of 9 maanden ofzo? Later wel iets smeerbaars, anders was het geen doen, maar ik heb wel eens begrepen dat smeerkaas en smeerworst slecht is voor een kind. Volgens mij at hij wel eens appelstroop ofzo erop.
Als slabbetjes gebruik ik vaak gewoon lekker grote, dan was hij ook wel goed bedekt. Het is idd zonde van al die mooie kleertjes :D
En later toen Jurian zelf vla ging eten, deed ik hem vaak zo'n kliederschort aan, van Ikea. Dat werkte ook wel heel fijn. Maar toen hij dus baby was, lekker grote slabben, Maar die kreeg ik van mijn oma, dus ik weet niet waar je die kunt kopen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 20 nov 2011 21:10

hier vaak smeerkaas en appelstroop, soms een beetje jam, af en toe smeerworst (maar dat mogen ze niet te vaak, 1x/week oid). Brood wordt hier gelukkig prima gegeten...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 nov 2011 07:51

Moet je eens kijken wat er allemaal in smeerworst zit.... Dan geef ik zo'n jong kind nog liever een koekje ipv brood met smeerworst.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 nov 2011 09:20

Nina eet eigenlijk alles wel brood mochten we gaan proberen en ze vind het erg lekker ze heeft zo een halve boterham op ik doe het nu gewoon met boter erop.
Wij hebben grote slabben maar toch werkt het niet voldoende Nina steekt vaak ineens een handje in haar mondje omdat je niet snel genoeg bent :lol:
Vandaag maar even op zoek naar de slabben met mouwen die Haai liet zien en dan moet het goed komen :D

Nina heeft vannacht doorgeslapen en uitgeslapen tot 08.30 :shock: En ik dus ook echt heerlijk!

Terug naar “Archief”