Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Galateia » 11 jul 2011 12:10

Ja, zindelijkheid scheelt echt heel veel luiers! Wie weet is hij binnenkort helemaal zindelijk.

Zo. We hebben zoonlief even gemeten en gewogen voor de malariapillen en hij is nu 106 cm en weegt 15,5 kg. Hij wordt groot. ZO leuk, he. Hij kletst en zingt ook de hele dag. Hij maakt nu echt hele zinnen. De verstaanbaarheid is nog niet echt optimaal, maar het gaat nu hard steeds beter. Hij worstelt nog wel echt met verleden tijd en voltooid deelwoorden, maar als het allemaal net zo hard gaat als de afgelopen weken, dan herkennen ze hem na de zomer niet meer terug op school!

Nu gaan we even dansen en zingen in het Yoruba "Obi sara, sara... obi sara, sara..." :yahoooo: :yahoooo: :yahoooo:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 jul 2011 16:14

Leuk, Galateia! :) en fijn, (bijna) zindelijke kids!

Bedankt voor jullie tips, ik zal in elk geval zorgen dat ik zetpillen in huis heb, voor het geval dat...
@AJL verder gaat het echt top! Sinds de osteopaat is het zo'n schattig, lief, lachend mannetje :) Hij heeft nog wel z'n huilmomentjes, maar echt níks vergeleken met daarvoor...
Hij heeft alleen nu ontdekt dat de maagzuurremmers erg vies zijn. Begint direct te kokhalzen en werkt de helft weer naar buiten. Net met de kinderarts overlegd, en we moeten het nu door een klein beetje voeding doen en als dat niet werkt krijgen we andere medicatie. Ben benieuwd..

Zo leuk, krijg steeds reacties als ik met 'm loop, dan glim ik echt van trots, haha! :8>

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 jul 2011 16:23

Jannoek, je kunt ook vragen om Emla-zalf. Dat verdooft wat. Ik smeer het bij kindlief ook altijd. Die moet regelmatig bloed prikken en dan smeer ik op alle mogelijke bloedprikplekken een flinke kwak. Bij vaccinaties deed ik dat ook. Het werkt best wel bij hem. De prik is nog steeds niet leuk, maar de scherpe pijn is er wel een beetje vanaf. Ik weet, dat artsen er niet zo happig op zijn om het voor te schrijven, maar wie weet. (Wij krijgen het toch steeds via het ziekenhuis op recept, dus bij de vaccinaties hebben we het ook gewoon gebruikt).

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 jul 2011 16:32

Jannoek schreef:Hij heeft alleen nu ontdekt dat de maagzuurremmers erg vies zijn. Begint direct te kokhalzen en werkt de helft weer naar buiten. Net met de kinderarts overlegd, en we moeten het nu door een klein beetje voeding doen en als dat niet werkt krijgen we andere medicatie. Ben benieuwd..

Wordt dat in drankvorm gegeven? Wat je dan kunt proberen is om het in een doseerspuitje te doen (dat zit het misschien al?) en dan achterin zijn wangetje te spuiten. Als je dan onder zijn kinnetje wrijft, dan moet hij wel slikken en kan het niet zo gemakkelijk meer eruit werken. Door het achterin zijn wang te spuiten - als je dat goed doet - kan hij het echt niet meer eruit werken. Het is moeilijk uit te leggen, maar er is dus manier, dan kun je alles in een kind spuiten. Je moet alleen precies de juiste hoek en greep weten 8)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 jul 2011 18:08

@galateia het is een tablet, die moet opgelost worden in 5cc water, en dan geven we het inderdaad met een spuitje, achter in de mond. De truc van het kinnetje kunnen we ook nog proberen ;-). Dank!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 jul 2011 18:13

Ja, en als hij blijft tegenwerken: zijn neusje dichtknijpen. Ik ben trouwens echt geen brut, hoor, maar wat er in moet, moer erin!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jul 2011 19:14

Jannoek schreef:@AJL verder gaat het echt top! Sinds de osteopaat is het zo'n schattig, lief, lachend mannetje :) Hij heeft nog wel z'n huilmomentjes, maar echt níks vergeleken met daarvoor...
>

Fijn Jannoek, dan begint het genieten pas :wink: Bij ons is het tenminste wel beide keren zo gegaan.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 jul 2011 17:54

Het is nu inderdaad enorm genieten! Zo blij met ons mannetje! :) (dat was ik natuurlijk ook al wel, maar soms was ik ook vooral radeloos).
Las alleen pas ergens ook negatieve dingen over osteopathie. Gelukkig heb ik dat niet eerder gelezen, want anders had ik het misschien niet aangedurfd. Maar goed, hier dus ook erg positief!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 jul 2011 18:43

Daarom moet je ook heel erg uitkijken waar je heen gaat. Het is toch het zogenaamde alternatieve circuit. Maar fijn dat alles goed gaat! En je radeloosheid van toen kan ik mij heel goed voorstellen. Met een eerste is sowieso alles nieuw en dan denk je wel eens 'waar ben ik in vredesnaam aan begonnen'. Dat had ik tenminste :wink: . Bij de tweede wist ik dat het over zou gaan, maar alleen niet wanneer.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 jul 2011 18:49

hehe, zoiets dacht ik inderdaad. 8-[
Hoop voor jou dat het met de 3e direct goed gaat!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 jul 2011 18:55

Ik ga er niet vanuit....haha, heb mij al voorgenomen om voor de kerst een afspraak te maken bij de osteopaat. Dan is de kleine ongeveer een maand ( en ik weet dat hij niet voor 4 weken behandeld).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jul 2011 19:53

Maar is een alternatieve circuit per definitie fout? of is het fout als men richting het occulte gaat?

Mijn schoonmoeder is voor haar migraine (ook) in de alternatieve geneeswijze terecht gekomen, niks geen occulte zaken ofzo. Het helpt beter dan al die troep van medicijnen (waar men alleen maar aan verdient) die niet helpen.

Maar goed ik wil ook verder niet echt een discussie voeren ofzo. Maar ik ben gewoon wat huiverig voor medicijnen. :oops:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 jul 2011 20:24

Nee hoor, is niet meteen fout, maar het alternatieve circuit mist een wetenschappelijke onderbouwing. Men kan niet aantonen of het werkt en waarom het zou werken en in het alternatieve circuit is minder controle en dus een grotere kans op 'gerommel'.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 jul 2011 19:26

Vandaag kwam Michael's nieuwe autostoeltje binnen. Deze heeft een tuigje dat gaat piepen als je het losmaakt dus meneer kan nooit meer ongemerkt uit zijn tuigje =D>

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 jul 2011 20:18

Hey, da's makkelijk!

Terug naar “Archief”