Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Schipje » 23 apr 2011 13:06

jamillah schreef: Ik denk er zelfs over om een bordje aan mn slaapkamerdeur te hangen: Niet storen, voedertijd. Of iets dergelijks :mrgreen:

Komen ze binnen met een emmer vis ofzo......... :mrgreen:

In mijn huis voed ik waar ik wil (en niet alleen in mijn huis), hier komt er dus echt geen bordje! Ik voed discreet en als iemand er dan nog moeite mee heeft gaan ze maar buiten zitten. :-oo

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 apr 2011 15:06

O, dat lijkt me ook zo irritant, al die mensen die zich overal mee bemoeien.
Ook een grote ergernis momenteel: Iedereen (en dan ook echt íedereen ;-)) kijkt naar me alsof ze nog nooit een zwangere vrouw hebben gezien. Ik liep net in de stad en werd compleet nagestaard! 8-[

Met voeden weet ik nog niet wat ik precies ga doen. Aan de ene kant heb ik zoiets dat het overal moet kunnen als je het gewoon een beetje netjes doet, aan de andere kant denk ik dat ik - zeker in het begin - het prettig vind dat er niet veel mensen bij zijn. Zelfs geen broers/zussen/vaders/moeders.... (of is dat gek? :-oo )

Hier in mijn buik ook een drukte van belang. Tegenwoordig steekt elke dag wel een aantal keer een voetje uit in m'n zij. Au! :)
Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren allemaal... begin het een beetje zat te worden. :oops: Heb echt last van de warmte. Kan er normaal al niet super goed tegen, maar nu is het helemaal dramatisch. M'n benen lijken net olifantenpoten van al het vocht en dat is gewoon zwaar/pijnlijk... En wat moet je aantrekken met dit weer... M'n zwangerschapsgarderobe is niet bedacht op zomer in april... Maar ja, niet klagen maar dragen :-)
Maximaal 5 weken nog...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2011 17:15

Sterkte nog ff Jannoek! misschien valt het mee, en gebeurt het wel heel snel :D
Over voeden: mijn vriendin vroeg aan ons toen we bij haar waren of we het vervelend vonden als ze in ons bijzijn voedde. Dat was gewoon in haar eigen huis, ik vond dat wel prettig dat ze het even vroeg. niet dat ik het erg vond, maar ik snap nooit zo goed waarom borsten als er geen kind aan drinkt vreselijk zijn om te showen, dan ben je zeer verkeerd bezig, maar als het om het voeden van een kind gaat mag opeens alles ofzo. Ik heb er persoonlijk weinig moeite (meer) mee, maar ik snap best dat er mensen zijn die het wel vervelend vinden als ze iets zien, en dan zou ik me best aan willen passen. Ik heb nog geen idee hoe ik het ga doen, maar het even vragen aan mensen die bij je op bezoek zijn vind ik een kleine moeite.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 apr 2011 18:24

Ik stoor me er niet aan, hoor, als moeders hun kind voeden. Alleen soms moet ik mijn lachen inhouden als het gaat om de manier waarop. Dan zit moeder op de bank en hoppa, alles wordt opengeslagen en dan komt daar een enorme borst tevoorschijn. Of zoals mijn man dan altijd zegt: "daar is de tiet weer!". En ik vind het dan altijd zo vreemd, dat we er buiten het voederseizoen zo moeilijk over doen en zodra er dan een baby moet drinken, dan komen die borsten midden op straat zomaar tevoorschijn. Wonderlijk.

Ik zou het zelf netter vinden en ik zou me er denk ik ook prettiger bij voelen om het wat bedekter te doen. Vroeger woonden er een tijdje Amerikaanse zendelingen bij ons in huis, omdat ze net een baby'tje gekregen hadden. De moeder voedde het kindje altijd heel netjes: ze had een speciale doek ofzo, het kindje lag er in en je zag echt helemaal niks. Mijn schoonzusje had ook zoiets.

Voor de duidelijkheid: van mij mogen die borsten tevoorschijn komen, wanneer daar behoefte aan is, hoor. Mij interesseert het niets. Maar ik zou me er zelf echt verre van gemakkelijk bij voelen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 apr 2011 18:32

Haai schreef:Sylke mocht alleen maar bij ons op schoot, 1 keer per dag een uurtje. En toen waagde m'n schoonmoeder het te vragen of zij haar dan een keer dat uur vast mocht houden :shock:

Galateia schreef:Sommige mensen snappen er echt helemaal niks van. Wow. Wat een vraag. Wat heb je toen gezegd? Ik kan me het zo moeilijk voorstellen, dat iemand dat zou durven vragen. Natuurlijk is de wens er wel van de oma, logisch, maar die kan dan toch ook wel snappen dat het hier om een heel kwetsbaar kindje gaat en zij dan gewoon een stapje terug moet doen.

Nou, het antwoord was heel simpel: dat mag niet. Van het ziekenhuis mochten echt alleen de ouders hun kindje vasthouden/verzorgen ed. Schoonmama snapte dat na uitleg nog steeds niet, helaas.
Mijn moeder bood aan de eerste weken nadat dochterlief thuis was nog de was voor mij te doen, zodat ik veel tijd had om met haar te knuffelen =D>

Jannoek, sterkte met de laatste (warme!) loodjes!!

Voeden heb ik ook altijd wel overal gedaan, maar wel bedekt. Ik had altijd een sjaal of omslagdoek bij de hand om het een beetje af te schermen. Voor het kindje is het vaak ook veel prettiger om midden in de drukte een beetje afgeschermd te liggen om rustig te kunnen drinken.
@Jannoek: het is heel normaal hoor, om zeker de eerste tijd gewoon iedereen weg te sturen als je moet voeden. Vaak let de kraamverzorgende daar ook wel op.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 23 apr 2011 18:59

Jannoek, vervelend dat kijken/nastaren, dat is niet leuk zeg. En dan ook nog zo last van de warmte, echt vervelend is dat. Vocht vasthouden heb ik gelukkig geen last van, maar de warmte bevalt mij ook al niet.

Evelien, vervelend dat je je zo rot voelt door t aankomen. Komt dat niet deels ook door dat je voor zwangerschap met afvallen bent bezig geweest? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat het dan raar is de kilo's er weer bij te zien komen.

Voeden in gezelschap vond ik in het begin niets. Ik moest heel erg wennen aan het bv geven, wilde het vooral omdat het goed was voor de kleine en niet omdat ik er zelf zoveel zin in had. Uiteindelijk heb ik er wel van genoten, en toen het een beetje liep vond ik het ook niet zo erg om te voeden waar anderen bij waren. Een paar zwagers van me vinden het vreselijk, ik kondigde het wel ff aan als ze er dan waren, dan gaan ze maar ff naar buiten of kijken ze de andere kant op, en inderdaad niet al te opvallend voeden dan.

Haai, heerlijk zo'n helpende moeder. Hier ook zo-eentje, ben ik echt heel blij mee :D
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2011 19:13

@Parkiet, ja dat speelt wel mee ja. Het is echt heel vervelend, lig soms echt met mezelf in de knoop. En eigenlijk moet ik thuis ook maar niet te vaak op de weegschaal gaan staan dat is ook iets wat ik niet moet doen. :oops:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 apr 2011 20:33

Als de borstvoeding lukt denk ik dat ik een voedingsschort aan ga schaffen, zoiets als dit: Afbeelding. Lijkt me ideaal en is in elk geval discreet ;-) Hebben ze verschillende printjes van ook..

@parkiet vervelend dat jou de warmte ook niet zo bevalt! Vind het ook zo gek... had me er niet op ingesteld, omdat het nog maar april is ofzo ;-) Terwijl ik op zich van het zonnetje wel geniet hoor, maar het had wel een paar graden koeler mogen zijn... Maar ja, 't is ook nooit goed... :-oo

@parkiet heb jij dat niet, nastaren? Nog 1 weekje maar voor jou, dat gaat helemaal snel! Ben je er klaar voor?

@Evelien ik had dat ook in het begin, ook omdat ik veel was afgevallen... nu maakt het me niets meer uit. Ik weet dat ik niet extreem veel eet, en al die kilo's die er aan zitten, tja, jammer dan.
Iedereen blijft volhouden dat het alleen op m'n buik zit... Hopen dat het daar niet blijft hangen na de tijd. :mrgreen:
Ik ga gewoon weer proberen met Weight Watchers af te vallen..

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 apr 2011 08:00

Ja, zoiets, zo'n doek lijkt me echt zoveel prettiger!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 apr 2011 10:49

Wel handig zo een doek maar erg warm in de zomer denk ik. Hier is het vocht ook toegeslagen ziet er echt heel vaag uit en ik pas niet een schoen meer. Ben lekker op mijn teenslippers naar de kerk gegaan :D
Zit nu lekker met mijn voeten in een koud badje werkt wel verzachtend.
Vannacht als een blok geslapen van 22.45 tot 07.45 mag echt in de krant.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 24 apr 2011 11:57

lijkt mij helemaal niks, je bent toch ook niet met iets stiekums bezig, en zo benauwd, in het openbaar let ik wel op desnoods met een spuugdoekje op mn borst, maar als je het goed doed is er amper wat tezien , heb je geen censuurdoek voor nodig.
vindt het echt zon amerikaanse uitvinding waar bv bijna gelijk staat aan je sexueel misdragen :?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 apr 2011 18:28

@Jannoek! Sterkte hoor!! Tjonge pittige tijd om zwanger te zijn he, zeker als je al zo ver bent!
Helemaal niet gek trouwens dat je in het begin niemand bij het voeden wilt hebben. Heel goed zelfs! Kun je er lekker op je gemak aan wennen, mijn ervaring is dat ik vanzelf steeds makkelijker werd. Toen ik na twee weken voor het eerst buiten kwam en op een terrasje zat was ik zo bang dat ze wakker zou worden! Ik wilde echt niet voeden, moest er niet aan denken, haha! Na een paar weken was dat helemaal over en voedde ik overal, ook omdat je er steeds handiger in word enzo.

Verder over dat voeden: zo'n doek lijkt me doodeng dat het kindje niet genoeg zuurstof ofzo krijgt, met een sjaal of een shirt met hempje eronder kun je ook heel discreet zijn.
Verder vind ik het altijd erg bijzonder dat sommige mensen zo moeilijk doen over voedende moeders alsof het inderdaad vies is of sexueel grensoverschrijdend gedrag en aan de andere kant zie je met dit weer af en toe halve blote borsten en konten. :shock: En daar maken de meeste mensen geen probleem van.

:mrgreen: http://www.borstvoeding.com/cartoons/strand.html :mrgreen:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 apr 2011 18:29

gempa schreef:censuurdoek

:lol:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 apr 2011 20:04

Wat een hilarische cartoon Schipje! :mrgreen: Ik wacht eerst maar af hoe het gaat en hoe het bevalt. En hoe discreet het mogelijk is zonder allerlei ingewikkelde dingen/doeken. :)

De warmte hakt er nu wel in inderdaad, denk ik ook wel door dat het zo plotseling was, en zo vroeg... hier had ik geen rekening mee gehouden.
Ik zit nu met m'n voeten in de luieremmer met koud water. past precies. :mrgreen:
Maar goed, niet klagen, want wat dat betreft is mei ook een prima maand om uitgerekend te zijn.
Er zijn genoeg zwangeren hier die in de zomer hoogzwanger zijn, dat lijkt me helemaal lastig.
Sterkte voor iedereen :-)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 apr 2011 20:07

tja... ik was vorig jaar topzwanger in de zomer, in de warme juli maand. Het is maar net hoe druk je jezelf maakt. Heb nu meer last van de warmte dan toen in topzwangere toestand.

Terug naar “Archief”