Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor AikonGirl » 29 nov 2010 18:35

Ik ging net met manlief en Ilona naar de winkels lopen, en toen begon het te sneeuwen. Leuk dat ze het vond!
Mn man wilde een snowboard-broek hebben, en we hebben gelijk een skipakje voor Ilona gekocht.
Weet nog dat ze het vorig jaar al snel gezien had op het ijs vanwege de kou, dus dit is wel ideaal!

Vanmorgen werden Ilona en ik om 10.15 wakker. :redface:
Ze was om 7.15 wakker geworden, en wilde bij mama verder slapen.
Ik ging gister om 21:00 naar bed (manlief moest er om 04.30 uit), dus ik heb heeerlijk lang geslapen. :biggrin:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 nov 2010 20:30

gaan jullie er dan ook uit om zes uur!??

hier is ze ook wel eens vroeg wakker, door marijn vaak, maar ze eheft gewoon pech, ze blijft er maar mooi in!

hier lag denk ik een cm of twee! met dit weer blif ik gewoon binnen met marijn.. heb geen zin in gesleep met de kinderwagen, en anders trek ik em ewoon achte rmij aan ipv duwen.

hier moet ze gewoon muts en sjaal. ER is geen discussie mogelijk. Wil ze dat niet, gaat de deur dicht ben ik weg. Klaar... heb het één keer gedaan en nooit meer strijd. SOms zegt ze wel.. ik wil niet.. .maar als ik er overheen zeg.. je weet het he... mama gaat dan weg. Dan is het zo over.
Wel doet ze altijd in de winkel de muts af, maar dat doe ikzelf ook altijd, vind het anders altijd zo onvriendelijk staan, net als een zonnebril op je hoofd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 nov 2010 21:08

nee wij gaan er doordeweeks niet voor 06:55 uit! dan gaat Toob eruit met de kinderen! ik ga om 07:30! ik was zooo moe vandaag omdat ze zo vroeg wakker waren en ik daardoor ook dat ik met Matteo en Manoel vanmorgen geslapen heb van 09:15-11:40!! heerlijk was dat!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 nov 2010 21:08

wat doe jij marijn aan als je er wel uit moet, ppm

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 nov 2010 08:16

Vorig jaar is Cato geboren tijdens de koude winter. Ik deed haar altijd een mutsje op en een gebreid vestje aan en dan lag zij in een Lodger deken gewikkeld in de kinderwagen. De eerste weken deed ik er een kruik bij. Heerlijk warm, terwijl ik nu merk dat zij een echte koukleum is. Ze ligt namelijk nu met haar flenallen pyjama en romper met lange mouwen onder 2 dekens in een trappelzak met lange mouwen en een kruik in bed ( en nog koude voeten) :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 nov 2010 09:33

hier en baby die het dus snel warm heeft en te warm niet lekker vindt

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 nov 2010 09:35

ik heb net schaatsen besteld voor de kinderen..vorig jaar waren we te laat:

Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 30 nov 2010 09:40, 2 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 nov 2010 09:36

Had ik ook bij Hugo, ik moest ook echt omschakelen. Hugo is ook geboren in augustus en had ik volgens mij al niet meer in de kinderwagen rond dit tijdstip. Volgens mij deed ik hem gewoon met jas en al in de wandelwagen en zijn benen in de voetenzak. Dus dan heeft hij geen dekens meer over. Dat ging toen prima.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 nov 2010 10:43

Hier hoorde ik vanmorgen Jurian om half 7 wat kletsen, maar toen ging mijn man naar zijn werk en had gezegd dat hij lekker nog even door mocht slapen. En dat deed hij :shock: Ik schrok rond 10 uur wakker, en hoorde hem 5 minuten later. Dat wordt geen middagdutje, maar da's niet zo erg, we hebben vanavond een oppas, dus slaapt hij mooi al als die komt. Hij zit nu aan zijn 3e boterham voor het ontbijt.

Gistermiddag zijn we hier nog even de sneeuw in gegaan, hij wilde eerste niet lopen, maar toen hij doorhad dat dat met snowboots prima gaat, rende hij rond, en wilde niet meer naar binnen toen zijn papa thuis kwam van zijn werk.

Wat een mooie schaatsen! Hier hebben we nog geen schaatsen voor Jurian, eerst maar eens een goede slee aanschaffen. We hebben een tijdje trug een hele mooie ouderwetse op de kop kunnen tikken, blijkt het ding helemaal te gaan bladderen door water. Dat wordt dus niks ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 30 nov 2010 19:07

@ TJ: Leuk die schaatsjes. Ik twijfel nog of ik er al wat moet halen voor Anna Sofie. Misschien nog te jong? (net 2)

Warm in de wagen: per kind verschillend. Ik denk dat een mutsje wel belangrijk is voor het verliezen van warmte.
Ik deed bij dochterlief altijd een kruikje in de wagen.
Ik denk dat de wind het vooral heel koud kan maken.

en.. heeft iemand ski-ideeën? Anna Sofie is 2jr en 3 maand met wintersport. Misschien eens op kinderlatjes proberen die je onder de schoen kunt zetten.
Time flies when you have none!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 nov 2010 19:09

TJ, waar heb jij die schaatsjes gekocht?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 nov 2010 19:15

scapino! (besteld via internet :wink: bij 25 euro geen bezorgkosten.. en deze kosten 12,95 per paar!)

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 30 nov 2010 19:28

Mijn oudste dochter had die zwarte schaatjes vorig jaar ook, maar dan in het wit. Die vielen echt tegen! Ze zwikte constant met d'r voeten en kon er echt niet op schaatsen. Dit jaar krijgt ze voor Sinterklaas van die verstelbare schaatsen, die zijn wel heel stevig. Hopelijk kan ze daar beter op schaatsen!

@Sterretje: toen er vorig jaar ijs lag was onze jongste ook net twee. Daar hadden we van die ijzertjes voor, maar ze vond het helemaal niks! :( Ze is nu drie, misschien vindt ze het nu wel wat leuker, ben benieuwd! Skieën heb ik geen ervaring meer op die leeftijd, maar ze zeggen dat je niet vroeg genoeg kunt beginnen, dus als de mogelijkheid er is: gewoon maar doen denk ik!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 nov 2010 19:29

Hmm, schaatsen.. heb ik nog helemaal niet over nagedacht eigenlijk. Maar eens kijken of oma nog van die schuivertjes heeft liggen :) Manlief zou vanavond de slee voor de dag halen, dus morgen gaan wij ook van de sneeuw genieten =D>

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 nov 2010 19:33

Ik vrees dat wij hier een gevalletje waterpokken krijgen. Net bij het afdrogen zag ik een raar bultje op zijn zij en over zijn romp kleine pukkeltjes in wording...

O nee he...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”