eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor pol » 22 okt 2009 14:37

Wij zijn op vrijdag getrouwd en 's maandags een midweek naar Vaals gegaan. Helemaal best. Op zaterdag was je total loss en je hebt nog best veel klusjes te doen, maar dan ben je er tenminste echt effe tussenuit en niemand staat bij je op de stoep. En die klusjes en die mensen kunnen na die tijd ook nog langskomen!

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 22 okt 2009 14:45

@ Marnix: Ik denk dat het een soort angst is voor het onbekende waardoor ik niet snel zal zeggen dat ik een verre reis wil maken.
Hoewel ik inmiddels al best wel in wat andere landen geweest ben (nog nooit gevlogen overigens), en dat vind ik dan helemaal geweldig (achteraf). Dusss.. ik denk dat ALS ik een 'verre' huwelijksreis zou gaan maken ik het achteraf heeerlijk zou vinden! 8)

Het lijkt me wel ontzettend leuk als mijn vriend dat gaat bedenken voor ons en het ook helemaal een verrassing is! :)
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 okt 2009 15:30

Evelien schreef:
Marnix schreef:
Evelien schreef:uitrusten kun je ook gewoon lekker thuis doen. :wink:

tuurlijk kan dat, maar dan heb je inderdaad wel meer aan je hoofd nog. Wassen, schoonmaken, dan komen er weer mensen over de vloer of Jehova's aan de deur, whatever. Ik kan thuis prima uitrusten maar op vakantie rust ik altijd nog veel beter uit. Niks aan je hoofd, je mag veel en je hoeft haast niks. lekker buiten zijn, dingen doen.... Heerlijk.

als mensen aanbellen: niet open doen.

Nou ik kan dat gerust een week laten staan hoor (wassen, etc....).

Wel thuis zijn en niet open doen kan ik niet.... dat vind ik zo ongastvrij. Een week niet wassen zou wel lukken maar dan kijk je er toch maar tegenaan enzo. Maar goed, wie thuis wil blijven mag dat gerust van mij ;) Ik zou het zelf wel heerlijk vinden om dan een poosje weg te zijn. Dat is geen moeten maar een mogen. Als ik de mogelijkheid had zou ik sowieso wel 10x per jaar op vakantie willen :D

ring schreef:@ Marnix: Ik denk dat het een soort angst is voor het onbekende waardoor ik niet snel zal zeggen dat ik een verre reis wil maken.
Hoewel ik inmiddels al best wel in wat andere landen geweest ben (nog nooit gevlogen overigens), en dat vind ik dan helemaal geweldig (achteraf). Dusss.. ik denk dat ALS ik een 'verre' huwelijksreis zou gaan maken ik het achteraf heeerlijk zou vinden!

Het lijkt me wel ontzettend leuk als mijn vriend dat gaat bedenken voor ons en het ook helemaal een verrassing is!

Kijk, dat is een goede insteek. Die angst, daar moet je gewoon overheen... het feit dat je weet dat je het toch heerlijk zou vinden helpt je vast daarbij. En tja, ik zou zeggen, laat je verrassen. En geniet :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 okt 2009 18:48

Ghe, dat lijkt me echt niks, daar ben ik veel te nieuwsgierig voor. Maar wel leuk... gewoon samen een budget en een aantal dagen afspreken 8) Maar gezien mijn nieuwsgierigheid doe ik het liever andersom. Of het is juist een goede oefening.
Zijn er mensen die dat ook echt zo gedaan hebben? Het is wel een soort van traditie.
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 okt 2009 19:08

Mij maak je sowieso echt niet blij met verassingen. Ik kan daar dan ook echt niet van genieten. Behalve als ik niet weet dat er een verrassing aankomt. Mijn man heeft dat gelukkig dus afgeleerd. Ik vond het supergaaf dat hij onze huwelijksreis heeft geregeld, maar ik was wel erg blij dat ik wist waarheen we gingen, wanneer, hoe lang. Alleen het hotel was een verrassing, dat kan ik net handelen ;) Ik probeer me er ook maar niet meer overheen te zetten. Hij weet nu gewoon dat verrassingen voor mij niet leuk zijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 22 okt 2009 19:10

Jo'tje schreef:Ghe, dat lijkt me echt niks, daar ben ik veel te nieuwsgierig voor. Maar wel leuk... gewoon samen een budget en een aantal dagen afspreken 8) Maar gezien mijn nieuwsgierigheid doe ik het liever andersom. Of het is juist een goede oefening.
Zijn er mensen die dat ook echt zo gedaan hebben? Het is wel een soort van traditie.

Mijn zwager en schoonzus gingen echt op huwelijksreis en zij wist niet waar ze heen gingen. Was gewoon superspannend voor haar! Maar goed, je zal vast wel een idee hebben omdat je partner als het goed is wel iets kiest wat jij leuk vind... :-oo
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 okt 2009 19:49

Ik wist ook werkelijk niet waar we heen gingen. Iedereen wist het behalve ik. Wel had ik gezegd dat ik niet voor een midweek wilde vliegen of een dag in de auto zitten. En ik had ook gevraagd of we een huisje of een hotel hadden ivm extra handdoeken etc.
Dus het was een grote verrassing dat we in Limburg uitkwamen! (ik had ergens Drenthe opgevangen en ik had een idee van zeeland!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 okt 2009 21:30

Voor mij was het ook een grote verrassing. Eenmaal op het vliegveld wist ik wel dat de eindbestemming 'Varadero' was, maar ik had geen idee waar dat lag. In het vliegtuig kreeg ik de reisgids om te zien waar we uiteindelijk naar toe zouden gaan - Cuba dus :D

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 okt 2009 07:56

ring schreef:
Jo'tje schreef:Ghe, dat lijkt me echt niks, daar ben ik veel te nieuwsgierig voor. Maar wel leuk... gewoon samen een budget en een aantal dagen afspreken 8) Maar gezien mijn nieuwsgierigheid doe ik het liever andersom. Of het is juist een goede oefening.

Mijn zwager en schoonzus gingen echt op huwelijksreis en zij wist niet waar ze heen gingen. Was gewoon superspannend voor haar! Maar goed, je zal vast wel een idee hebben omdat je partner als het goed is wel iets kiest wat jij leuk vind... :-oo

Tsja, ik vind nogal veel leuk, er is zoveel van de wereld wat ik nog niet heb gezien! Van Marnix moet ik hoognodig een keer naar Barcelona. We willen allebei graag nog eens naar Andalucië en Portugal. Maar ook Schotland, Ierland, Noorwegen, Zweden etc. staan zeker nog op het verlanglijstje!!! En dan denken we alleen nog maar binnen Europa. Daarbuiten denk ik nog maar niet eens aan, haha.
pobody's nerfect

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 23 okt 2009 08:51

Ik ben blij dat wij onze huwelijksreis samen uitgezocht hebben. Ik regel namelijk graag dingen zelf. Had ook vast het voorwerk gedaan en toen wat dingen met mijn man besproken (toen vriend).

Volgens mijn moeder zou ik het liefst nog ceremoniemeester zijn op mijn eigen bruiloft :wink: .

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 okt 2009 09:12

@ Daatje123: zou mijn post kunnen zijn... ;)

Huwelijksreis gaan we ook zeker samen regelen, en de rest zoveel mogelijk ook :).

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2009 10:42

Hehe. Stelletje control-freaks. :)

Jo'tje schreef:
ring schreef:

Tsja, ik vind nogal veel leuk, er is zoveel van de wereld wat ik nog niet heb gezien! Van Marnix moet ik hoognodig een keer naar Barcelona. We willen allebei graag nog eens naar Andalucië en Portugal. Maar ook Schotland, Ierland, Noorwegen, Zweden etc. staan zeker nog op het verlanglijstje!!! En dan denken we alleen nog maar binnen Europa. Daarbuiten denk ik nog maar niet eens aan, haha.

Precies. Maar Schotland, Ierland, Noorwegen, Zweden etc. lijken me niet zo geschikt om half april naar toe te gaan. Het zal dus wel een van die andere opties worden. Barcelona is leuk, maar niet voor een hele week... :) Maar goed, we zien nog wel wat het wordt :) Zolang het maar geen Zeeland of Drenthe wordt. No offense richting wie dat wel hebben gedaan, maar persoonlijk vind ik dat niks... daar kan ik altijd zo naar toe :D Ik vind dat het wel een bijzondere reis mag worden en ik vind: "andere cultuur, taal, natuur" dan wel nodig :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 23 okt 2009 11:22

Wij hebben het wel zo gedaan dat manlief alles wat betreft de huwelijksreis heeft geregeld en ik van niets wist. Het was maar een weekendje maar erg geslaagd :) Ik vond het fijn dat je niet meteen weer het gewone ritme inrolt. En ik vond het ook erg leuk dat het een verrassing was.

We zijn naar Brugge geweest trouwens. Niet te ver weg (dus niet te lang reizen voor maar een weekendje) maar wel net wat anders dan 'gewoon in Nederland'. En Brugge is echt een prachtige stad :D

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2009 12:26

klopt. Maar is dat traditie ofzo, dat de man dat regelt? Had er nog nooit van gehoord, het is niet in me opgekomen om zelf wat te regelen... toch leuk om dat samen te doen?

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 23 okt 2009 12:39

Ik weet niet, ik had er wel eens van gehoord en het leek mij erg leuk. Vaak is het wel zo dat de man zich wat minder druk maakt met de bruiloft (al viel dat bij ons wel mee), dus dat zou een reden kunnen zijn :)

Maar als je het leuk vind om dat samen te organiseren, dan doe je dat toch lekker? :)

Terug naar “Archief”