Smurffie en kerel gaan trouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 17 jul 2008 05:48

ajl schreef:wij hebben ons ook niet verloofd. Op het moment dat mn man een baan kreeg in rotterdam heeft hij mij ten huwelijk gevraagd en 3 mnd later waren we getrouwd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nut van verloven niet zo inzie. Ik vind het wel grappig als anderen het doen, maar van mij hoeft het niet zo.

eens! Maar ik weet wel dat in de vriendenkring iedereen verloofd is, maar wij zagen ook niks in verloven. Ik moest toen een kaart zoeken voor een verloving en dat was al een hele klus, want die zijn er niet zoveel meer. Ik hoor ook weinig over verloven meer, dus het zal wel niet zoveel meer voorkomen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 jul 2008 08:09

Nou, volgens mij gebeurt het nog vrij veel hoor, toch wel voornamelijk in refo-kringen denk ik. Als je hier zo nu en dan eens leest, en in de kerk kijkt, verloven er nog aardig wat...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jul 2008 08:28

inderdaad,volgens mij wordt er voornamelijk in refokringen verloofd ( en in koninklijke kringen). Veel van mn vrienden wonen al jaren samen voordat ze gaan trouwen, die gaan helemaal niet meer verloven. Dat zou voor mijn gevoel helemaal suf zijn.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 jul 2008 08:56

Inderdaad, mijn vrienden wonen ook allemaal samen, behalve degenen die christen zijn. Binnenkort komen er wel twee bruiloften van stellen die al een tijd samenwonen. Eentje is wel officieel ten huwelijk gevraagd, dus dat zou je ook 'verloving' kunnen noemen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 jul 2008 09:02

pol schreef:eens! Maar ik weet wel dat in de vriendenkring iedereen verloofd is, maar wij zagen ook niks in verloven. Ik moest toen een kaart zoeken voor een verloving en dat was al een hele klus, want die zijn er niet zoveel meer. Ik hoor ook weinig over verloven meer, dus het zal wel niet zoveel meer voorkomen.
Wij hebben anders toch 65 kaarten gekregen en er zit maar 1 dubbele tussen. Blijkbaar zijn er toch nog aardig wat kaarten voor verloven.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 17 jul 2008 10:06

Verloven is 'in'. Er zijn genoeg niet-christenen/refo's die zich ook verloven, hoor.
Afbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 17 jul 2008 10:18

Ik hou wel van dat verlovengedoe. MIjn vriend gelukkig ook. :D
Hij gaat me tzt (hij zegt binnen nu en een jaar, maar dat zegt hij al een paar maanden) ten huwelijk vragen en daarna gaan we lekker en verlovingsfeestje houden met wat familie en vrienden gewoon lekker thuis. Weer een excuus om wat te vieren en gezellig samen te zijn. :wink:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 17 jul 2008 12:09

En verloven levert gewoon weer een heleboel cadeautjes op! :mrgreen:

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 17 jul 2008 12:50

Je kan beter geld vragen dan...ipv allerlei soorten en kleuren theedoeken te krijgen, bij wijze van. 8)
Vroeger gingen ze idd verloven om zo de uitzet bij elkaar te schrapen, daarom vind ik het tegenwoordig een beetje freaky om een 'receptie' te geven. Verloven is wel erg leuk voor iets tussen jullie, als je bijv. ten huwelijk gevraagd wordt.
Vind ik. :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 jul 2008 12:52

wij zijn wel verloofd maar hebben geen feestje gegeven hebben het heerlijk samen gedaan. Al was mijn man wel de ringen vergeten :lol:
Er zijn best veel jonge stellen die een feestje geven voor de vele spullen die ze dan krijgen en dat wilden wij zelf niet.
Wij kopen liever alles zelf zodat we onze eigen smaak hebben.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 jul 2008 13:05

Als je dingen voor je huis als cadeau vraagt (bij welke gelegenheid dan ook), kun je natuurlijk ook zo precies mogelijk zijn. Dus niet 'theedoeken' maar 'zwart/witte theedoeken van DDDDD' :wink:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 17 jul 2008 13:12

LeChat schreef:Als je dingen voor je huis als cadeau vraagt (bij welke gelegenheid dan ook), kun je natuurlijk ook zo precies mogelijk zijn. Dus niet 'theedoeken' maar 'zwart/witte theedoeken van DDDDD' :wink:.

Idd. Wij hadden nog wat apparaten gevraagd die we nog niet hadden. Daarbij hebben we gewoon ook het merk en de kleur opgeschreven, dus dan krijg je toch de dingen die je wilt.
Afbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 17 jul 2008 14:29

Ik ga gewoon zeggen: Neem niets mee, we hebben alles al. Anders worden we helemaal bedolven onder theedoeken (ik krijg al jaren theedoeken voor mijn verjaardag).

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 17 jul 2008 14:35

kirsten schreef:Ik ga gewoon zeggen: Neem niets mee, we hebben alles al. Anders worden we helemaal bedolven onder theedoeken (ik krijg al jaren theedoeken voor mijn verjaardag).

Mensen nemen natuurlijk toch wel iets mee...uit fatsoen, lijkt mij :lol:

Maar idd, het is leuker om zelf je spulletjes uit te zoeken, of je moet exact weten wat je nog mist.

En geld vragen vind ik eigenlijk nooit zo netjes... :oops:

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 17 jul 2008 14:38

En geld vragen vind ik eigenlijk nooit zo netjes...

Hier even op inhakend:

Zetten jullie op jullie trouwkaart 'cadeautip' neer? Wij kunnen geld heel goed gebruiken, en voor de rest hebben we alle noodzakelijke dingen van uitzet al. Vind het zonde om bijv. een set handdoeken te krijgen terwijl ik genoeg heb. Hoe doen jullie dat?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Terug naar “Archief”