Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 23 jan 2009 12:38

[
Laatst gewijzigd door maryem op 19 aug 2011 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 23 jan 2009 13:32

maryem schreef:Die joden zitten in 'n land wat... van Palestina was...

Werkelijk? Wanneer heeft deze onafhankelijke Palestijnse staat bestaan? Wie was het staatshoofd? Wie was de stichter?

En ik maar denken dat er nooit een onafhankelijke Palestijse staat bestaan heeft, domme ik. :mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 jan 2009 14:22

maryem schreef:[want vanuit de Islam gezien is het 1 God, de God die eerst de Thora gaf aan Mozes, toen de psalmen(Bijbel)..en later kwam met de Koran

De Bijbel is meer dan de psalmen.

Leuk dat dit vanuit de islam zo gezien wordt, maar vanuit andere godsdiensten wordt die volgorde niet zo gezien. Los daarvan, misschien dat er morgen nog wel een schrijver met een opvolger van de Koran komt, en dan?

Los daarvan: wie zegt dat de islam het bij het rechte eind heeft? Omdat het in de Koran staat? Ja, en?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 23 jan 2009 22:52

Optimatus, misschien, zelfs als we denken dat ze er compleet niets van begrepen hebben en geen boodschap aan hun heilig boek moeten we in ieder geval wel een boodschap hebben aan ons eigen heilige boek.

Die lui zijn volgelingen van de God van Abraham. Dus behalve als onze God ergens in tweeen gesplitst is volgen ze dezelfde God. Het zou heel goed kunnen dat ze er niets van begrepen hebben. Ik persoonlijk ben van mening dat als we straks voor God staan niemand van ons het idee kan vasthouden dat we precies weten hoe die God werkt. Hij is uiteindelijk een mysterie voor ons allemaal. God is groter dan in ons brein past. En hij heeft ons allemaal geschapen.

In Lucas zes wordt ons heel erg duidelijk gemaakt dat we niet te snel met ons oordeel klaar moeten staan. En voor ons eigen bestwil moeten we anderen het voordeel van de twijfel geven. We hoeven hun pad niet te bewandelen we mogen onze eigen weg gaan. Maar we moeten erop vertrouwen en ervoor bidden dat God er ook voor die ander is. Anders proberen we gewoon hem voor onszelf op te eisen.

We moeten ECHT ophouden met God te monopoliseren. God is niet zoals ik vind dat hij is. God is zoals hij is. En ik heb me daar maar aan aan te passen. Toen ik mijn weg kwijt was. Heb ik hem gezocht. Toen ik hem vond vond ik hem overal. En toen ik hem vond zag ik dat we allemaal onze weg kwijt zijn. Ik kan best zeggen dat ik Jezus accepteer in mijn leven. Maar als ik zijn woord en daad niet toe probeer te passen dan is dat maar een hele dunne weergave van wat zou kunnen zijn.

Dat is mijn persoonlijke inzicht in de kwestie. Ik begrijp dat ik niet feilloos ben en als ik sterk mijn mening geef is dat alleen maar omdat jullie allemaal oud wijs en verstandig genoeg zijn om je eigen mening te vormen.

Maryem,
Het is verbijsterend. Het is niet goed. Het zijn geen Joden die dit doen. Echte gelovigen gooien geen bommen. Echte gelovigen doden niet. Ze kunnen denken wat ze willen maar ze zullen hun oordeel krijgen. Niemand van ons ontnapt aan de gulden regel. Wat je een ander aandoet doe je jezelf aan. Iedereen die Gedood wordt in Gods naam zal aan zijn tafel zitten. En iedereen die een ander iets aandoet in gods naam zal buiten staan.

Dit is duidelijk. Al onze heilige geschriften zijn het hier over eens. De keuze is dus ontzettend simpel.. Wat willen we voor onszelf? We willen gelukkig zijn. Dus vechten we voor het geluk van een ander. Wat willen we niet? Pijn lijden. Dus doen we wat we kunnen om de pijn bij anderen weg te nemen.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 24 jan 2009 19:23

Rijnmond schreef:
maryem schreef:Die joden zitten in 'n land wat... van Palestina was...

Werkelijk? Wanneer heeft deze onafhankelijke Palestijnse staat bestaan? Wie was het staatshoofd? Wie was de stichter?

En, maryem, sinds wanneer had Palestina een eigen regering, eigen wetgeving, eigen munt enz.?
Weet je eigenlijk wel wie de naam Palestina bedacht heeft en wanneer?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 24 jan 2009 22:19

wees toch niet zo blind ! vooral diegenen die zich tot de islam hebben bekeerd hier op dit forum of die voor deze religie symphatie heeft.

Israel met zn 5 miljoen joden is het obstakel voor de wereld vrede?
Israel wordt vergeleken met nazism?

Brigitte Gabriel sees in the West a lack of understanding and a blatant ignorance of the ways and thinking of the Middle East. She also points out mistakes the West has made in consistently underestimating the single-mindedness with which fundamentalist Islam has pursued its goals over the past thirty years.

Zij was zelf slachtoffer .....

http://video.google.com/videoplay?docid ... 1397891989[/img]
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 25 jan 2009 03:40

salty schreef:wees toch niet zo blind ! vooral diegenen die zich tot de islam hebben bekeerd hier op dit forum of die voor deze religie symphatie heeft.

Dan vraag ik me dus meteen af... Ken je ook moslims of weet je "alles" over moslims van mensen die op fox nieuws Arabie expert spelen en zich sinds 911 flink hebben laten uitbetalen.

Ik ken namelijk wel moslims. Geen van hen is extremist. Sommigen ervan horen tot de meest liefdevolle mensen die ik ken. En als je ze vraagt over deze dingen dan keuren ze het stuk voor stuk af. Ik heb de religie bestudeerd. Ik kan helemaal niet concluderen dat geweld er een deel van is. Ja er zijn aan die kant van het hek ook mensen die het liefst alle anders denkenden vermoorden. En ons conflict is met hen EN dezelfde soort aan onze kant die zich huichelachtig christenen of joden durven noemen. Maar intussen ruim uitbetaald worden bij het vergroten van de problematiek.

Laat je niet voorliegen mensen. Er zijn mensen die graag zien dat de wereld gepolarizeerd is in twee kampen. Zolang er angst en terreur is zal er vraag blijven naar mensen die ons redden van de terroristen en de wapens die daarbij nodig zijn. En ze zullen zeggen en doen wat nodig is om hun zin door te drukken. Machiavelli heeft de technieken daartoe besproken en die zijn nog steeds in gebruik vandaag de dag omdat de gemiddelde mens zich niet informeert over die zaken. Ze geloven gewoon wat ze verteld wordt....

Zelfs als er reden is tot zorg. Dan is de enige optie die een beschaafd volk kan nemen het verminderen van de problematiek door een voorbeeld te zijn en niet een angstbeeld. Als je je normen en waarden laat verlagen tot het niveau van een soort beesten die de ander het licht in de ogen niet gunt dan ben je jezelf en zeker je religie nogal kwijt.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 25 jan 2009 13:09

En dan blijkt dus dat de helft van de palestijnse doden verzonnen is: http://www.refoweb.nl/index.php?rubriek ... rtikel=453

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 25 jan 2009 13:28

jip_86 schreef:En dan blijkt dus dat de helft van de palestijnse doden verzonnen is: http://www.refoweb.nl/index.php?rubriek ... rtikel=453

En dat betekend dus dat israel goed is? Nee dus.
*onderschrift verwijderd door moderator*

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 25 jan 2009 15:55

haring schreef:
jip_86 schreef:En dan blijkt dus dat de helft van de palestijnse doden verzonnen is: http://www.refoweb.nl/index.php?rubriek ... rtikel=453

En het is de vraag welke bron je moet geloven. De VN lijkt me wel redelijk betrouwbaar.

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 25 jan 2009 19:49

[
Laatst gewijzigd door maryem op 19 aug 2011 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 25 jan 2009 21:38

haring schreef:

Nee, maar wel dat iedereen niet klakkeloos achter de palestijnen aan moeten lopen. Er word gewoon schromelijk overdreven.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 jan 2009 22:55

maryem schreef:en je hebt je weinig verdiept in de Islam zo te zien, de profeet Mohammed(*censuur*) was de zegel der profeten,na hem zullen er geen profeten meer komen..en Jezus(*censuur*) zal weer terug keren op de aarde

En waarom zouden er na Mohammed geen profeten meer komen? Waar baseer je dat op?

Bovendien gaan we enorm van het onderwerp af.

Inzake Israel: ik hoop dat Hamas bij de volgende verkiezingen wordt weggevaagd. Immers, sedert deze rattenclub aan het bewind is in Gaza, is Gaza enorm achteruitgegaan.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 26 jan 2009 14:04

jip_86 schreef:
haring schreef:

Nee, maar wel dat iedereen niet klakkeloos achter de palestijnen aan moeten lopen. Er word gewoon schromelijk overdreven.

Nou... Dat wordt er niet dus. Sorry, maar een site die enkel maar refereert naar een italiaanse krant versus de verklaring van de VN.... Sorry hoor maar als je dat gelooft dan wil je gewoon voorgelogen worden. Kun je ook het exacte artikel in die italiaanse krant even linken? Want ik kon het artikel niet terug vinden zowel in de engelse als de italiaanse afdeling niet. Niet dat ik vloeiend italiaans spreek maar de meeste zuid europese talen kom ik wel een eindje in. En zo niet dan vraag ik het gewoon aan een Italiaan.

Had je overigens zelf al ontdekt dat er een klein relletje was omdat twee van de bestuursleden van de krant lid bleken te zijn van een verboden vrijmetselaars groep in Italie? Verboden omdat ze betrokken waren bij een aantal misdaden waaronder het neerhalen van de bank van het vaticaan.... Lekkere jongens waar je je vertrouwen in stopt.

Ik heb al mijn argumenten ondersteund met referenties naar betrouwbare bronnen. Ik denk dat ik dus het recht heb hetzelfde van mijn gespreks partners te eisen?

1250 doden en 4000 gewonden dus. Mits er werkelijk steekhoudende argumenten komen lijkt het me naief om daarvan af te stappen. Volgens de VN zijn overigens ook 450 van de doden kinderen. Als je christen bent mag je die waarheid absoluut niet verdoezelen. Is er iemand anders die dat alsnog wil proberen?

En sinds wanneer is vanuit je geloof bezwaar maken tegen zinloos geweld tegen een bevolkingsgroep (welke groep dan ook) meteen klakkeloos partij kiezen? Als je 30 seconden opgelet had had je kunnen zien dat ik het gedrag van Israel afkeur. Maar niet haar bestaansrecht. En zeker niet haar bewoners.

Bizar toch dat refoweb met dit artikel op de voor pagina wil staan... Er staan directe verifieerbare leugens in het artikel. Op dit moment in nederland en de wereld is het riskant om als religieuze groep betrapt te worden op leugens. Voor je het weet sta je op geenstijl ofzo... En als christenen moeten we toch een beetje een voorbeeld functie vervullen lijkt mij. Dus als eerste de hand in eigen boezem steken.

Dat in een van de ziekenhuizen slechts 5 van de 150 bedden gevuld was is te zot voor woorden.. Je kunt beredeneren dat dat niet kan. Een ziekenhuis is normaliter al meer dan dat gevuld. Dus behalve als het toevallig net geevacueerd was is dit gewoon onwaar.. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Maar als feiten verdraaid worden en leugens gewoon verspreid worden als waarheid. Dan moet dat benoemd worden...

Hier een rapport door christenen uit oost Jeruzalem.
http://www.religiousintelligence.co.uk/ ... ewsID=3667

Een algemeen nieuws artikel.
http://www.iht.com/articles/ap/2009/01/ ... spital.php

En getuigenis van de verenigde naties.
http://www.un.org/apps/news/story.asp?N ... &Cr1=unrwa

Allemaal geven ze duidelijk aan dat het manna artikel zin voor zin bij elkaar gelogen is. Ik ga er vanuit dat dat komt door misleiding door de italiaanse krant. Waarvan ik het artikel niet terug heb kunnen vinden. Nogmaals je hebt recht op je eigen mening maar niet op je eigen feiten. Dat een italiaans krantje het gezegd heeft maakt niet dat het waar is.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 26 jan 2009 21:55

Pff, ik heb echt 1 min gezocht:

http://www.corriere.it/esteri/09_gennai ... aabc.shtml

Vertaling van google:
http://translate.google.com/translate?p ... l=it&tl=nl

Dit is al een rectificatie van een eerder artikel. Wat hij in feite zegt is dat het aantal overvolle ziekenhuizen en schrijnende situaties heel hard mee valt. De lokale bevolking zegt ook dat het aantal doden waarschijnlijk maar de helft van de 1300 gemelde doden is een ander noemt iets meer dan 800.

Terug naar “Archief”