zomervakantie 2008

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 18 aug 2008 22:34

Daphne schreef:Hmm, dat reizen wordt nog een probleem geloof ik. Op de heenweg zouden we helemaal met de trein kunnen vanuit Den Bosch. Op de terugweg landen we echter als het goed is rond 00:30 uur op Schiphol. Er is dan zowel geen trein naar Nieuw Vennep als naar Den Bosch, dus ik denk dat we toch moeten 'lang parkeren'.

Den Bosch is toch tegenwoordig aangesloten op de nachtnettrein?
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 aug 2008 07:01

liefie schreef:
Evelien schreef:
liefie schreef:
MissF schreef:
liefie schreef:heeft iemand ervaring met parkeren op schiphol voor meerdere dagen?

Wij gaan meestal (net of we het elke dag doen ;) ) met de auto naar Nieuw Vennep (is een klein treinstation) en daar de auto neerzetten, met de trein naar Schiphol. Dat kost niks (of het moet tegenwoordig veranderd zijn in wel betalen bij Nieuw Vennep).
Of helemaal met de trein, dat deden we de laatste keer. Dat vind ik zelf fijner als lang parkeren op Schiphol waar je je blauw betaald.

ALs wij met de auto gaan rijden we voor niks en voor 15 dagen parkeren betaal je 87,50 en wij gaan 11 dagen dus dat vind ik niet veel met de trein zijn wij al ruim 90 euro kwijt en wij komen zaterdag op zondag nacht weer op schiphol aan en dan kunnen we niet naar huis want dan rijden er geen treinen en ik heb ook geen zin om een hele nacht te wachten op een trein :D

een taxi naar het station van Nieuw Vennep? Is echt een kippestukje.

Ja dat is misschien een idee maar ik weet niet of mijn man zijn auto daar zo lang wil neerzetten is een splinternieuwe auto van de zaak.
Of is dat een bewaakte parkeerplaats?

vraag of je hem bij Voda voor de deur mag zetten. Bewaakt hij die auto wel. :mrgreen:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 aug 2008 14:40

Flappie schreef:
Daphne schreef:Hmm, dat reizen wordt nog een probleem geloof ik. Op de heenweg zouden we helemaal met de trein kunnen vanuit Den Bosch. Op de terugweg landen we echter als het goed is rond 00:30 uur op Schiphol. Er is dan zowel geen trein naar Nieuw Vennep als naar Den Bosch, dus ik denk dat we toch moeten 'lang parkeren'.

Den Bosch is toch tegenwoordig aangesloten op de nachtnettrein?

Voor de heenweg wel, terug niet... Kijk maar op ns.nl, de laatste trein vertrekt rond 00:00 uur (dan zijn we waarschijnlijk net geland) en de eerstvolgende gaat om 04:00 uur. En om nou van 1 tot 4 uur 's nachts op Schiphol door te brengen... :roll:
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 aug 2008 15:11

je zal je vast niet vervelen daar. Beetje mensen kijken enzo.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 aug 2008 15:12

Ja, daar heb je 's nachts vást behoefte aan... :roll:
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 aug 2008 15:22

tuurlijk, want je bent dan nog in de vakantiemood! 8)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 aug 2008 15:57

wij hebben de creditcard van mijn opa en gaan gewoon op schiphol parkeren geen gezeur met treinen enz ook omdat wij s'nachts landen kunnen we niet naar huis :D En dat wil ik toch wel heel graag.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 aug 2008 16:17

Moet dat perse met creditcard dan?
Ik ben doodsbang met die dingen. Mijn man neemt de zijne altijd mee op vakantie, voor het geval dat het echt nodig is, maar ik ben altijd een beetje huiverig. Ik hoef dat ding niet.
Wel raar dat je niet gewoon kunt pinnen of chippen ofzo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 aug 2008 17:57

MissF schreef:Moet dat perse met creditcard dan?
Ik ben doodsbang met die dingen. Mijn man neemt de zijne altijd mee op vakantie, voor het geval dat het echt nodig is, maar ik ben altijd een beetje huiverig. Ik hoef dat ding niet.
Wel raar dat je niet gewoon kunt pinnen of chippen ofzo.

Ja, dat vind ik ook belachelijk, kan echt alleen met credit card.
Afbeelding

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 19 aug 2008 19:25

Daphne, wat ik eerder schreef over hotel + parking op de vorige bladzijde, is dat geen oplossing voor jullie?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 aug 2008 21:11

Harm-J schreef:

Daphne

Een goede oplossing is mogelijk een combinatie van hotel + parking.

Er zijn veel hotels in de buurt van schiphol waar jij de auto gratis tijdens de vakantie kunt laten staan. De kosten hiervan vallen vaak erg mee. Je slaapt al snel in een 3 sterren hotel voor gemiddeld 70 euro voor 2 personen inc parking tijdens de vakantie.

Een ander bijkomend voordeel is dat de meeste hotels, die het aanbieden een gratis shuttle bus van en naar Schiphol aanbieden op de dag van vertrek. Bij terugkomst is het kwestie van even op het bellenbord duwen (op Schiphol en werkt 24 u p/d) bij het hotel waar je auto staat, de shuttle bus brengt je dan terug naar het hotel waar de auto staat.
Daarbij komt ook nog eens dat je op de dag van vertrek niet naar Schiphol hoeft te rijden. Je stapt gewoon een uurtje of 3 voor het vliegtuig vertrekt op je gemak in de shuttle bus van het hotel, die jou/jullie bij de ingang van Schiphol afzet. Niks geen filestress, of gedoe met Schiphol (deel) taxi's, die vaak veel duurder zijn dan de gegeven mogelijkheid.

Sorry, ik heb je post helemaal over het hoofd gezien. Dankje voor de tip, lijkt me wel een goed plan. Ik zal eens even op zoek gaan op Internet.
Afbeelding

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 19 aug 2008 21:55

Daphne schreef:. Ik zal eens even op zoek gaan op Internet.

Helpt Daphne een handje. http://www.hotels.nl/nl/schiphol/ Ibis is een van de goedkopere. Wil je wat luxer dan is N-H zeer aanbevelingswaardig. (spreekt uit ervaring 8) )

Wel even opletten dat je een Park, Sleep and Fly package boekt.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 aug 2008 11:17

Ik heb net ons reisbureau gebeld en je kan in parkeergarage p3 zonder creditcard staan daar is altijd ruimte je kan niet reserveren je betaald de eerste 3 dagen 50 euro en dan per 24 uur 5 euro wij komen op 95 euro uit voor 11 dagen vinden wijzelf erg meevallen.
Wij gaan dat dus maar doen dus alles is nu geregeld voor de vakantie heerlijk.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 01 sep 2008 09:27

ik ben weer terug uit tel aviv..! Eindelijk weer haha.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 sep 2008 10:07

En, hoe was het daar?

Ik ben weer terug uit Drenthe :mrgreen:, midweek goed benut, veel typisch Drentse dingen gedaan, zoals Hunebedcentrum en museumdorp Orvelte bezoeken, maar ook de Sterrenwacht en het Gevangenismuseum, en natuurlijk het Dwingelderveld. Nog redelijk getroffen met het weer, gelukkig!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”