single....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 26 jan 2007 19:13

In de nieuwste Terdege staat een artikel over vrijgezellen. Ik heb het gisteren gelezen, en vond het wel een interessant artikel. Altijd leuk om te lezen hoe andere vrijgezellen tegen hun leven aan kijken. Ik kon er wel veel dingen uit herkennen. Het woord 'alleengaande' lag nogal gevoelig bij hen. Ze hadden een hekel aan dat woord. (Bezwaren: Alsof je eenzaam bent zonder partner: vrienden/vriendinnen genoeg! Het klinkt te definitief.) Dat is iets wat ik niet herken. Ik heb me nooit druk gemaakt over dat woord.
Internetdating hielden ze niet zo van. Dan ligt het er veel te dik bovenop. Het geeft bovendien een hoop onrust. Daar ben ik het wel mee eens. Ik houd daar ook helemaal niet van. Ik heb er alleen maar een beetje aan geroken om te zien wat dat was, jaren geleden alweer. Maar ik was er snel achter: ik vind dat echt helemaal niks. Het is absoluut mijn manier niet. Inderdaad, dan kun je maar beter gewoon de gezelligheid van goede vrienden/vriendinnen opzoeken.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

marrrjol3in

Berichtdoor marrrjol3in » 02 feb 2007 21:34

froske schreef:Paulus was ook single...
was ook een kind van God.

Volgens mij is er dus niets mis mee :wink:

Amen! :D

marrrjol3in

Berichtdoor marrrjol3in » 02 feb 2007 21:36

Zelf ben ik single en doe wel aan internet dating. Maar probleem is dat het bijzonder moeilijk is om een mede-christen te vinden.
Velen zijn niet-gelovig of beweren gelovig te zijn, maar in hun leven merk je er niets van.

Het feit dat Paulus single was en daar tevreden over was is mij tot grote steun in elk geval :!:

marrrjol3in

Berichtdoor marrrjol3in » 02 feb 2007 21:43

Smurffie schreef:....Wat er ook gebeurd, ik ben nooit meer van plan me zó afhankelijk op te stellen tegenover iemand. Als het uit gaat ben je kapot en tijdens zo'n relatie beheerst het sowieso je hele leven....

Hele goede instelling :!: Kan ik in elk geval een hoop van leren.

Theoretisch roep ik dit zelf ook, maar het lukt me nog niet om het in de praktijk te brengen :|

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 03 feb 2007 11:13

marrrjol3in schreef:
Smurffie schreef:....Wat er ook gebeurd, ik ben nooit meer van plan me zó afhankelijk op te stellen tegenover iemand. Als het uit gaat ben je kapot en tijdens zo'n relatie beheerst het sowieso je hele leven....

Theoretisch roep ik dit zelf ook, maar het lukt me nog niet om het in de praktijk te brengen :|

Logisch. Je bindt je toch aan iemand. Dan kan je nog zo onafhankelijk zijn, je geeft wel een stuk vertrouwen, en deelt dingen, en als het om wat voor reden dan ook niet verder gaat is zoiets meestal pijnlijk.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Eefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 03 feb 2007 11:37

marrrjol3in schreef:
Smurffie schreef:
....Wat er ook gebeurd, ik ben nooit meer van plan me zó afhankelijk op te stellen tegenover iemand. Als het uit gaat ben je kapot en tijdens zo'n relatie beheerst het sowieso je hele leven....

Hele goede instelling Exclamation Kan ik in elk geval een hoop van leren.

Theoretisch roep ik dit zelf ook, maar het lukt me nog niet om het in de praktijk te brengen Neutral

Logisch. Je bindt je toch aan iemand. Dan kan je nog zo onafhankelijk zijn, je geeft wel een stuk vertrouwen, en deelt dingen, en als het om wat voor reden dan ook niet verder gaat is zoiets meestal pijnlijk.

Ik denk dat dit niet alleen voor 'zulke relaties' geldt! Dit gebeurt ook zoveel met 'gewone' vrienden en kennissen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 feb 2007 11:48

nonno schreef:
marrrjol3in schreef:

Inderdaad. Maar daarmee is een beetje afhankelijk zijn niet verkeerd. Het is zelfs wel prettig dat je samen dingen kan delen, ook je zwakke punten bijvoorbeeld. :) Maar natuurlijk zijn er grenzen ;) Totale afhankelijkheid van mensen is nooit goed, dat kan je beter bij God zoeken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 feb 2007 12:27

nonno schreef:
marrrjol3in schreef:

Natuurlijk, maar een obsessie hebben voor iets of iemand is wat anders. Bovendien vertrouw je dan eigenlijk iemand juist niet. Je bent constant bang dat het uitgaat bijv. terwijl het niet aan hem/haar ligt, maar aan jezelf.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 feb 2007 13:16

marrrjol3in schreef:Zelf ben ik single en doe wel aan internet dating. Maar probleem is dat het bijzonder moeilijk is om een mede-christen te vinden.
Velen zijn niet-gelovig of beweren gelovig te zijn, maar in hun leven merk je er niets van.

Het feit dat Paulus single was en daar tevreden over was is mij tot grote steun in elk geval :!:

Op een christelijke datingsite heb je daar misschien minder gauw last van? Het valt in ieder geval te proberen :)
pobody's nerfect

marrrjol3in

Berichtdoor marrrjol3in » 03 feb 2007 13:44

Jo'tje schreef:
marrrjol3in schreef:Zelf ben ik single en doe wel aan internet dating. Maar probleem is dat het bijzonder moeilijk is om een mede-christen te vinden.

Op een christelijke datingsite heb je daar misschien minder gauw last van? Het valt in ieder geval te proberen :)

Al geprobeerd, maar ook geen beste ervaringen mee.
Zoals elk mens heb ik een verleden en heb ik dingen gedaan, die tegen de Bijbel indruisen.
Hoewel ik God daarom vergeving heb gevraagd en heb beleden dat ik heb gezondigd vergeven mensen niet. Ze zien alleen het resultaat: jonge, ongehuwde, alleenstaande moeder op zoek naar een man.
Stel je eens voor watvoor nare reacties dát uit lokt...

Bovendien wil ik graag zien watvoor vlees ik in de kuip heb - aan foto's zie ik een heleboel - maar op de christelijke datingsite die ik ken kunnen geen foto's geplaatst worden.
Het is me al meerdere malen overkomen dat ik later een foto van iemand zag en me werkelijk het ongans schrok.
Tuurlijk gaat het om iemand's karakter, maar als mensen er echt afstootwekkend uitzien dan schrik je toch? Ik wel, en ik ben eerlijk genoeg om dat ook toe te geven.

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 03 feb 2007 14:22

Smurffie schreef:
nonno schreef:

Natuurlijk, maar een obsessie hebben voor iets of iemand is wat anders. Bovendien vertrouw je dan eigenlijk iemand juist niet. Je bent constant bang dat het uitgaat bijv. terwijl het niet aan hem/haar ligt, maar aan jezelf.

Mee eens (ook met marnix). Maar ik denk dat je in het afhankelijk zijn/obsessie hebben naast de ander ook (gedeeltelijk) jezelf niet vertrouwd.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

flower86
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor flower86 » 03 feb 2007 23:34

marrrjol3in schreef:
Jo'tje schreef:

Al geprobeerd, maar ook geen beste ervaringen mee.
Zoals elk mens heb ik een verleden en heb ik dingen gedaan, die tegen de Bijbel indruisen.
Hoewel ik God daarom vergeving heb gevraagd en heb beleden dat ik heb gezondigd vergeven mensen niet. Ze zien alleen het resultaat: jonge, ongehuwde, alleenstaande moeder op zoek naar een man.
Stel je eens voor watvoor nare reacties dát uit lokt...

Bovendien wil ik graag zien watvoor vlees ik in de kuip heb - aan foto's zie ik een heleboel - maar op de christelijke datingsite die ik ken kunnen geen foto's geplaatst worden.
Het is me al meerdere malen overkomen dat ik later een foto van iemand zag en me werkelijk het ongans schrok.
Tuurlijk gaat het om iemand's karakter, maar als mensen er echt afstootwekkend uitzien dan schrik je toch? Ik wel, en ik ben eerlijk genoeg om dat ook toe te geven.

ik las jouw berichtjes..en wilde toch ff reageren.
Vervelend dat je nare ervaringen hebt!
Ik vond spontaan contacten leggen best nog wel lastig. Heb er enorm tegenaan lopen hikken...maar op n gegeven moment besloot ik te stoppen met denken..en het gewoon eens te DOEN. Ik zag een banner op refoweb..en schreef me in op de gratis chr contactsite samenmetjou.nl

Ik zit er nu alweer n heel aantal maanden. Niet meer puur voor een relatie, die verwachtingen heb ik wel bijgesteld. Er zitten idd hopelozen bij. Maar zelf heb ik eigenlijk helemaal niet zo'n haast. Ik zie ook de nadelen wel van internet op dit gebied. Maar toch: de gezelligheid is echt heel leuk! Ik heb mensenkennis opgedaan, mn vriendenkring uitgebreid..en echt zelfs 2 vriendinnen gemaakt waar ik nu regelmatig mee afspreek, dan gaan we samen iets ondernemen!
Bovendien: er is altijd wel iemand om gezellig mee te chatten, en je hebt toch n beetje een beeld van iemand dankzij de profielen. Op refoweb vind ik het vaak te anoniem.
Dus dankzij internet ken ik meer mensen en onderneem ik in real life veel meer!

Ik zou zeggen: schrijf je daar ander gewoon in, doe dit vooral met niet te hoge verwachtingen: ga gewoon voor de gezelligheid!!!

Miss zie ik je daar!!!

Groetjes!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 feb 2007 00:25

Op refoweb vind ik het vaak te anoniem.

Refoweb is dan ook geen datingsite. :wink:

André

Berichtdoor André » 04 feb 2007 00:44

Smurffie schreef:
Op refoweb vind ik het vaak te anoniem.